آینده ارز دیجیتال سیف مون؛ پیش بینی قیمت SAFEMOON

زمان مطالعه: 10 دقیقه

همزمان با رشد بازار ارزهای دیجیتال تعداد بسیار زیادی کوین جدید ایجاد شده‌اند. سیف مون (Safemoon) یکی از همین ارزهای دیجیتال تازه‌وارد است که حدوداً 8 ماه از عمرش می‌گذرد. اما آینده ارز سیف مون (Safemoon) چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم آینده سیف مون را بررسی کنیم و در انتها به پیش بینی قیمت آن بپردازیم.

ارز دیجیتال سیف مون (Safemoon) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال سیف مون در زبان انگلیسی از دو بخش Safe و Moon تشکیل شده است. بخش اول آن، یعنی ماه، الهام‌ گرفته‌ شده از عبارت «به سوی ماه» (To the Moon) است. این اصطلاح در میان جوامع ارزهای دیجیتال و کاربران بسیار رایج است. با اینکه مشخص نیست این عبارت از کجا سرچشمه می‌گیرد، اما احتمالاً با دوج کوین مرتبط است.

دوج کوین ارز دیجیتالی است که کار خود را به عنوان یک میم کوین شروع کرد و پس از آن به دلیل حمایت افراد مشهوری همچون جن سیمونز (Gene Simmons)، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و ایلان ماسک، رشد بسیاری را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمت 0.26 دلار معامله می‌شود. بخش سیف در نام این ارز دیجیتال ارتباط چندانی به اصطلاح ولزی ندارد و به نظر می‌رسد بیشتر اشاره‌ای باشد به امنیت در پروژۀ این ارز دیجیتال. آینده ارز دیجیتال سیف مون در سایه بررسی امکانات و پتانسیل‌های این کوین روشن به نظر می‌رسد.

ارز دیجیتال سیف مون

پتانسیل رشد سیف مون (Safemoon)

جالب‌ترین ویژگی سیف مون این است که به گونه‌ای طراحی شده تا افراد را به نگهداری و هولد تشویق کند. بنیان‌گذاران سیف مون کار خود را به نحوی طرح‌ریزی کرده‌اند که در صورت فروش کوین، 10 % مالیات فروش به آن تعلق بگیرد؛ از مقدار 10 درصد مالیات، 5 % به دیگر دارندگان و 5 % دیگر آن سوزانده می‌شود. باتوجه به این مکانیزم دارندگان سیف مون نوعی سود توزیع‌شدۀ معکوس دریافت می‌کنند.

نمونه‌ای غیرعادی نیز در این میان وجود دارد. از منظر تئوری، ساختار توزیع پاداش سیف مون باعث می‌شود فرد از محل فروش کوین سایر دارندگان منتفع شود. یعنی ممکن است هنگامی که قیمت سیف مون در حال کاهش است با فروش آن توسط سایر سرمایه‌گذاران باز هم به شما سود برسد. اما باید دید در بلند‌مدت هم این مطلب صادق است؟ ممکن است همین‌طور باشد. با این حال، ممکن است در بلند‌مدت تمام هولدرها به طمع افزایش قیمت، کوین‌های خود را نگه دارند و خرید و فروش به میزان بسیار کمی انجام شود. در واقع دارندگان سیف مون در انتظار افزایش قیمتی می‌نشینند که هیچ‌گاه رخ نخواهد داد و این موضوع باعث رکود قیمتی می‌شود.

آینده ارز دیجیتال سیف مون

نگرانی‌هایی در مورد اعتبار (Legitimacy) سیف مون وجود دارد. ساختار منحصربه‌فرد آن که افراد را به نگهداریش ترغیب می‌کند، به همراه نوظهوریِ نسبی آن پرسش‌هایی را برای برخی از متخصصان و کارشناسان مطرح کرده است. برخی از تحلیلگران، سیف مون را طرحی پانزی (Ponzi Scheme) نامیده‌اند. طرح پانزی نوعی کلاهبرداری است که در آن سرمایه افراد جدید به عنوان سود به اعضای قدیمی‌تر داده می‌شود و در نهایت چون چنین روالی نمی‌تواند تا بینهایت ادامه پیدا کند، در نتیجه سرمایه عدۀ کثیری از بین خواهد رفت.

همچنین بیم آن می‌رود که جان کارونی (John Karony)، مدیرعامل سیف مون که نیمی از نقدینگی پروژه را در اختیار دارد، سهام خود را به فروش برساند و ناگهان سیف مون بی‌ارزش گردد. کارونی ادعا می‌کند که استخر نقدینگی تنها در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این وجوه می‌تواند منابعی برای معاملات سیف مون یا تأمین مالی محصولات جدید باشد. علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد سیف مون طرحی واقعی است، اما همچنان ابهاماتی در این میان پابرجا است. به عنوان مثال ما نمی‌دانیم که در آینده چه بر سر استخر نقدینگی سیف مون خواهد آمد. لذا برای فهم بهتر و تصمیم‌گیری در مورد این نکته که آیا خرید سیف مون ارزشمند است باید شخصاً تحقیق و بررسی کنید.

پیشینه و آینده ارز سیف مون (Safemoon)

تاریخچۀ قیمت سیف مون به چه صورت است؟ آیا تحلیلگران می‌توانند با استفاده از تغییرات قیمتی کوتاه‌مدت به پیش بینی قیمت سیف مون بپردازند؟

سیف مون در 8 مارس 2021 عرضه شد و قیمت اولیه آن 0.000000001 دلار بود. مثل بسیاری از ارزهای نوظهور، سیف مون نیز مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت و در 3 آوریل قیمتش به 0.0000015 دلار رسید. قیمت ارز دیجیتال سیف مون برای دو هفته در همین حوالی قرار داشت، اما ناگهان شرایط به طرز چشمگیری دگرگون شد.

ارز دیجیتال سیف مون

روز جمعه 16 آوریل قیمت سیف مون 0.000001 دلار بود، اما طی چند روز قیمتش بیش از دوبرابر شد و ساعات اولیۀ روز شنبه 18 آوریل به زیر 0.0000029 دلار رسید. با اینکه در آن زمان چنین افزایش قیمتی اتفاقی فوق‌العاده می‌نمود، اما در برابر آنچه در شُرف وقوع بود اهمیتی نداشت.

بعد از ظهر سه‌شنبه 20 آوریل قیمت سیف مون سر به فلک کشید و به اوج قیمت 0.00001375 دلار رسید و افزایش قیمت 375 درصدی را برای این رمزارز به ثبت رساند. به تعبیری روشن‌تر، اگر هنگام عرضه اولیه این ارز را خریداری کرده بودید، سرمایه‌گذاریتان 1,374,900 % رشد می‌کرد! یعنی اگر به ارزش 1 دلار سیف مون خریده بودید، حتی با احتساب مالیات فروش هم اکنون میلیونر بودید.

اما این ابَررونق، دولت مستعجل بود و عمر کوتاهی داشت. قیمت به‌تدریج کاهش یافت تا جایی که در 30 سپتامبر ارز دیجیتال سیف مون با قیمت 0.000001385 دلار معامله می‌شد. شاید به این علّت بود که یک ماه پس از عرضۀ نسخه بتای کیف‌پول سیف‌مون ایراداتی فنّی در آن پیدا شد.

اما مجدداً شگفتانۀ دیگری در راه بود. قیمت سیف مون 355 % جهش کرد و از 0.000001386 دلار در ابتدای ماه اکتبر به 0.000006302 دلار در انتهای ماه رسید. اکنون نیز که در نیمه ماه نوامبر هستیم، قیمت سیف مون حول‌و‌حوش 0.0000036 دلار به‌سر می‌برد.

شاید مناسب‌ترین گزینه برای مقایسه با سیف مون همان دوج کوین باشد. هر دو، کوین‌هایی هستند که ارتقای رتبۀ ارزش بازارشان بیش از هر چیز دیگری به واسطۀ هواداران و طرفداران رخ داده است. به یاد داشته باشید که دوج کوین پیش از آنکه به قیمت نیم دلاریِ کنونی خود برسد، در پایین‌ترین سطح قیمتی قرار داشت. با اینکه سیف مون در آن سطح قرار ندارد، اما میم کوین دیگری است که صعود شگرفی را از سر گذرانده است.

پیش بینی قیمت سیف مون (Safemoon)

آیا پیش بینی قیمت سیف مون ممکن است؟ پیش بینی قیمت سیف مون توسط تحلیلگران محتاطانه‌ برآورد می‌شود. به طور مثال WalletInvestor پیش بینی می‌کند قیمت سیف مون تا پایان سال 2021 به 0.000005 و تا پایان سال 2021 به 0.000004 دلار برسد.

در این میان، پیش بینی قیمت DigitalCoin نیز تا پایان سال 2021 حدود 0.0000064386 دلار و تا نوامبر سال 2025 هم 0.0000124258 دلار ارزیابی می‌شود. از آنجا که مدت کوتاهی از ظهور سیف مون می‌گذرد، لذا پیش بینی قیمت این ارز برای سال 2030 ممکن است با مقداری خطا مواجه شود.

ارز دیجیتال سیف مون

اگر سیف مون بتواند تا پایان سال میلادی جاری اوج قیمتی جدیدی به ثبت برساند، در این صورت به احتمال زیاد سال 2022 را با روندی صعودی آغاز خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، به نظر می‌رسد قیمتش در ابتدای سال جدید چیزی حول‌و‌حوش 0.000006426 دلار باشد. اما اگر این حالت اتفاق نیفتد و تا پایان سال دچار کاهش شود و به دام قعر قیمت بیفتد، روند سال جدید نزولی خواهد بود و قیمتش حدود 0.000003522 دلار خواهد بود.

میم کوین‌ها به واسطۀ کاربران مجازی و جوامع اجتماعی که در اختیار دارند رونق می‌گیرند. سیف مون نیز بر همین روال است. اگر سیف مون مجدداً بتواند در مقام یک میم کوین بر سر زبان‌ها بیفتد و از حمایت کاربران متعدد برخوردار شود، ممکن است در سال آینده به قیمت 0.0000089 دلار برسد. اما اگر بدون جارو‌جنجال و فشار تبلیغات راه طبیعی خود را برود ممکن است تا پایان سال 2022 به مرز 0.00000713 دلاری برسد. البته این واقعیت را باید در نظر داشته باشید که سیف مون در عمل چندان موفقیت خود را اثبات نکرده و به خاطر جدید بودنش ممکن است حرکات قیمتی منفی تجربه کند. اگر شبکه سیف مون برای تقویت پروژه و به‌روزرسانی نباشد، ممکن است قیمتش دست‌کم به 0.00000418 برسد.

در مورد آینده ارز دیجیتال سیف مون سوالی مطرح است مبنی بر اینکه آیا سیف مون می‌تواند به قیمت 1 دلار برسد؟ در جواب باید گفت مسلماً احتمال دارد در آینده به این قیمت برسد، اما به هر حال باید توجه داشته باشیم که در خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها هم قیمتی کمتر از 1 سنت را طی 7 سال آینده برای سیف مون در نظر گرفته‌اند.

سیف مون همچنان پتانسیل رشد و بهبود دارد، اما اگر می‌خواهید در این پروژه سرمایه‌گذاری کنید و در انتظار صعود آن تا مرز 1 دلاری بمانید باید خودتان را برای انتظاری چند‌ساله آماده کنید.

با توجه به اینکه نقدینگی سیف مون تا 4 سال آینده قفل شده است، احتمال دارد در بلند‌مدت، سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای از آب درآید.

هنگامی که صرافی Whitebit سیف مون را در لیست خود قرار داد به خودی خود علامتی مثبت برای این کوین به حساب آمد. در نتیجه اگر صرافی‌های جدیدی مانند Coinbase Pro نیز دست به چنین اقدامی بزنند، ممکن است قیمت سیف مون سر به فلک بکشد و در پایان 5 سال آینده تا 0.0000192 دلار هم صعود کند.

همچنین اگر قرار باشد در سال‌های آینده در این شبگه توکن سوزی به صورت دستی صورت بگیرد، ممکن است به 0.0000114 دلار برسد. از سوی دیگر، اگر با افزایش ترس، تردید و قطعیت سرمایه‌گذاران دست به قمار بزند، ممکن است قیمت سیف مون تا 0.00000957 دلار هم سقوط کند.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال Safemoon می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت سیف مون و توکن SAFEMOON را مشاهده کنید.

سیف مون تعداد قابل توجهی حامی دارد و جامعه‌ای در حال رشد است. بر اساس پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سیف مون توسط Coinpedia، این کوین پروژه‌ای روبه‌رشد است و در چشم بسیاری از پلتفرم‌ها گزینه مناسبی برای همکاری و مشارکت به نظر می‌رسد. در این سناریو اگر سیف مون بتواند همان‌طور که گفته است بر فشار فروش فایق شود، قیمت این ارز مستعد رشد خواهد بود تا پایان سال ممکن است به 0.0000066 دلار برسد. از سوی دیگر خریدن این کوین فرآیندی است پُر‌پیچ‌و‌خم. اگر این شبکه نتواند فرآیند دشوار خرید را آسان سازد، ممکن است در دام نزولی گرفتار شود و تا 0.0000029 دلار سقوط کند.

سیف مون نیز مانند هر رمزارز دیگری مستعد فرصت‌هایی برای کسب سود است، با وجود این نباید فراموش کرد که هر آن ممکن است بازار با شرایط غیرمنتظره‌ای روبرو شود. بهتر است به این توصیه توجه کنید که صرف نظر از تمام این پیش‌بینی‌ها ابتدا تحقیقات شخصی خود را انجام دهید و قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری تازه‌ترین اخبار مربوط به توسعه این پروژه را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

سیف مون میم کوینی است که اخیرا به دلیل افزایش قیمت‌هایی که داشته بر سر زبان‌ها افتاده است؛ لذا در این مقاله تلاش کردیم آینده ارز سیف مون را بررسی کنیم. در حال حاضر میم کوین ها در میان کاربران حوزه رمزارزها بسیار محبوب شده‌اند و همین پشتوانۀ کاربران پتانسیلی برای رشد آنها تلقی می‌شود، اما سیف مون صرفاً کوینی نیست که بر همین اساس ایجاد شده باشد. ساز‌وکار سیف مون به گونه‌ای است که با استفاده از مالیات فروش، هولدرها را به نگهداری کوین تشویق می‌کند. این پروژه رو به‌ رشد است و ممکن است بسیاری از پلتفرم‌ها به همکاری و مشارکت با آن علاقه نشان دهند. پیش بینی قیمت سیف مون به این موارد بستگی دارد:

1. بتواند موفقیت خود را اثبات کند و نشان دهد یک پروژه واقعی است.

2. بتواند در لیست یک صرافی معتبر قرار بگیرد.

3. بتواند با پلتفرم‌های معتبر مشارکت و همکاری داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام، تعریف آقای محمد کریم…… ضد و نقیض داشت، و فکر کنم خدش هم نمی داند در شرایط فعلی بخرد و یا بفروشد، حالا خوبه که به این بهانه سایت بازدید می شه……..!!!!

اماده میشیم برا پرواز .برو بریم .بخرید که داره میترکه. صبر.صبر

کلا همه سر لج افتادن با این ارز عالیییی

اصلا خدا وکیلی خودتم فهمیدی چی گفتی اولا v2 سیفمون امروز فردا اعمال میشه و سه تا صفر از تعداد کل توکنهاش کم و سه تا صفر به قیمتش اضافه میشه.تا اینجا باید بگم تمام این اراجیفی که بافتی شعر بود.دیگه بلاکچین و صرافیشم که آماده است و هر ان انجام میشه بماند. سیف مون سال دیگه همین موقع ۱دلاره

دقیقن خودشم نفهمید چی گفت آینده بسیار خوبی داره مطمعن باشید