پرفكت مانی، ارز همه فن حریف

پرفكت مانی یك رمزارز یا ارز رمزنگاری شده نیست؛ اما یك ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مقدمه

ما در دنیای پیرامونی خود، هر روزه شاهد پدید آمدن هزاران کسب و کار کوچک و بزرگ هستیم. اما آنچه باعث پایداری این کسب و کارها (جدای از خط مشی و نوع بازاریابی آنها) می‌شود، پیش‌روی آنها به سمت استفاده از امکانات بروز است و باعث افزایش سرعت و در نتیجه بهبود عملکرد مجموعه می‌شوند. یکی از این شتاب‌دهنده‌ها، رمزارزها و ارزهای دیجیتالی هستند که سرعت پرداخت و دریافت وجه را افزایش می‌دهند. پرفکت مانی یکی از همین تسهیل‌گر هاست که می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت کسب و کارها کند. اجازه بدهید برای راهنمائی بهتر، مقاله را با بیان تعدادی سوال دنبال كنیم.

پرفكت مانی چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پرفكت مانی یك رمزارز یا ارز رمزنگاری شده نیست. اما یك ارز دیجیتال به حساب می‌آید. تفاوت بین این دو حوزه را می‌توانید در مقاله تفاوت ارزهای دیجیتال با رمزارزها مطالعه نمایید. پرفكت مانی، یك سیستم پرداخت جهانی است كه در سال 2007 در پاناما راه‌اندازی شد. دفتر مركزی آن نیز در شهر زوریخ و در کشور سوئیس قرار دارد. شركت‌هایی مانند پی‌پال و مستر كارت از جمله شركت‌های بزرگ مشابه پرفكت از لحاظ جهان شمول بودن هستند.

پس تفاوت اصلی این شركت با رقبای خود و دلیل محبوبیت آن چیست؟ پاسخ اینست كه این شركت بر‌ خلاف رقبای خود از قوانین آمریكا پیروی نمی‌كند و همین باعث شده است تا مردم بسیاری از كشورها از جمله ایران بتوانند بدون هراس و واهمه از مشكلاتی كه تحریم‌های آمریكا برای دو شركت دیگر ایجاد كرده است، از آن استفاده كنند. این سایت از 23 زبان دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می‌كند و همین امر باعث راحتی استفاده از آن و در نتیجه محبوبیت آن شده است.

تفاوت دیگر پرفكت مانی با سایر سیستم‌های مشابه این است که در حالتی مشخص به موجودی حساب شما سود پرداخت می‌كند.

حال فرض می‌كنیم كه شما می‌خواهید از یك سایت كه اتفاقا از پرفكت هم پشتیبانی می‌كند، كالایی خریداری كنید. چطور باید این كار را انجام دهید؟ كافیست بعد از ثبت نام و احراز هویت در یك صرافی آنلاین، با كارت بانكی خود اقدام به خرید پرفكت مانی كنید.

امنیت پرفكت مانی در چه حدی است؟

امنیت در این سایت به حدی بالاست كه امكان دارد شما برای همیشه دسترسی به حساب خود را از دست بدهید. این سایت برای برقراری امنیت از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌كند. مثلا شناسایی و ثبت آی‌پی شما برای مراجعات بعدی یکی از این شیوه‌هاست. چنانچه تنظیمات ورود را در حالت خاصی قرار دهید، هر بار که می‌خواهید وارد پنل کاربری خود شوید، باید وارد ایمیل خود شده و با کلیک بر لینک تائید هویت، اجازه ورود به پنل را پیدا کنید.

تائید پیامكی شیوه دیگریست که برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

كد كارت یک شیوه نسبتا به روز و پیشرفته است که امنیت پنل شما را تامین می‌کند. این کارت حاوی تصویر یک کارت است که فقط یکبار برای شما ارسال می‌شود و برای هر بار ورود باید آن را وارد کنید. در نظر داشته باشید کد کارت فقط یکبار صادر می‌شود و در صورتی که آن‌را فعال کرده باشید و آن‌را گم کنید، دیگر به حساب خود دسترسی نخواهید داشت.

حالا كه اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتالی جهانی بدست آوردیم بهتر است آن را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

پرفكت مانی سیستم پرداخت آنلاین وجه است كه برای محاسبه ارزش آن كافیست قیمت دلار و یورو را بدانید. این بدان معناست كه شما هنگام خرید پرفكت مانی، مثلا از فروشنده 2 دلار پرفكت می‌گیرید و به اندازه 2 دلار می‌توانید خدمات اینترنتی بگیرید یا خرید كنید.

این سیستم در 3 سطح معمولی، ارتقاء یافته و همكار در دسترس عموم قرار دارد.

سطح معمولی یا (NORMAL): شما به محض ثبت نام، وارد سطح 1 یا معمولی می‌شوید. در هنگام استفاده از این حساب از هیچ محدودیتی رنج نخواهید برد و تمام سفارشات شما در موعد مقرر انجام می‌پذیرد. کارمزد انجام تراکنش‌ها در این سطح %1.99 است. چنانچه بخواهید کارمزد کمتری پرداخت کنید، میتوانید با وریفای یا تایید این حساب، از مزایای حساب تایید شده از جمله کارمزد تراکنش %0.5 بهره ببرید.

سطح ارتقاء یافته یا (PREMIUM): اگر از خدمات این سیستم راضی بودید و حداقل 100000 دلار آمریکا و یا معادل آن به ارزهای دیگر معامله کردید، می‌توانید با ارسال تیكت به پشتیبانی، از آنها بخواهید كه حساب شما را ارتقاء دهند. البته فراموش نكنید كه برای داشتن این حساب شما باید جزء مشتریان با سابقه حداقل 1 ساله این شركت باشید تا این اكانت به شما تعلق گیرد. تفاوت‌های این حساب با حساب معمولی در سرعت انجام تراكنش در حین معاملات است. کارمزد انجام تراکنش‌های این سطح نیز همانند حساب تایید شده، %0.5 است. توجه داشته باشید که ممکن است این کارمزدها متغیر باشند و در زمان مطالعه این مقاله، کارمزد پرفکت مانی متفاوت باشد. لذا می‌توانید در زمان انجام تراکنش، درصد کارمزد را که در جزئیات هزینه انتقال نمایش دیده می‌شود، چک کنید تا از مقدار آن اطمینان حاصل نمایید.

سطح همکار یا پارتنر(PARTNER): اگر شما تراکنش‌های زیادی را با پرفکت مانی انجام دهید یا اگر توانایی همکاری با این شرکت را داشته باشید، در صورت احراز شرایط مختلفی که شرکت برای شما در نظر گرفته است، می‌توانید به سطح همکار ارتقاء پیدا کنید. البته فراموش نکنید که این سطح برای افراد عادی غیر قابل دسترسی است و حتی برای بسیاری از صرافی‌های آنلاین نیز مجوز انجام این کار از سوی شرکت پرفکت مانی صادر نمی‌شود. البته در کشور ما تعدادی از صرافی‌ها موفق به اخذ این مجوز شده‌اند. میزان کارمزد این سطح با سطح ارتقا یافته تفاوتی ندارد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است تا شما هم اقدام به افتتاح حساب در پرفکت مانی کنید. اگر نحوه افتتاح حساب را بلد نیستید ما به شما کمک می‌کنیم تا حساب خود را باز کنید.

پرفكت مانی چیست؟

آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی

برای این کار در مرورگر خود آدرس perfectmoney.is را وارد کنید. سپس روی Signup کلیک کرده و کلیه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. فراموش نکنید که وارد کردن اطلاعات درست از اهمیت خاصی برخوردار است. در پایان، سایت به شما یک شماره شناسایی (member ID) اختصاص می‌دهد که برای ورود باید از آن استفاده کنید. درست مانند زمانی که شما می‌خواهید وارد والت ارز دیجیتالی خود شوید.

بعد از ورود به پنل در صفحه اصلی شما می‌توانید شماره حساب‌های طلا، دلار، یورو و بیت کوین خود را مشاهده کنید و از آنها در مواقع لزوم استفاده کنید.

اگر تمایل به استفاده از پرفکت مانی دارید و حساب وریفای شده برایتان کافیست، ما به شما آموزش می‌دهیم تا حساب خود را وریفای کنید.

برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات رفته و از منوی باز شده گزینه Verification management را انتخاب کنید. حال باید در بخش احراز هویت، تصویر کارت شناسائی یا گذرنامه خود را آپلود کنید و سپس یک قبض خدماتی را باید بارگذاری کنید و در انتها از طریق تائید پیامکی حساب شما وریفای می‌شود. اینجاست که اهمیت پر کردن فرم اطلاعات فردی با اطلاعات واقعی مشخص می‌شود. چرا که اگر شماره تماس شما واقعی نباشد، امکان وریفای کردن حساب و بهره مندی از مزایای آن برای شما وجود نخواهد داشت.

البته اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مدت زیادی را صرف کار کردن با گوشی همراه هوشمند خود می‌کنید، ما برایتان خبر خوبی داریم. پرفکت مانی از سال 2013 با انتشار برنامه‌های کاربردی، بر روی گوشی‌های اندروید و ios قابل استفاده می‌باشد و شما می‌توانید تمام اقدامات لازم را به جای سایت از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند خود انجام دهید.

همانطور که بیان کردیم حساب پرفکت مانی شما از 4 نوع وجه معامله پشتیبانی می‌کند. یا به عبارت دیگر 4 والت در اختیار شما قرار می‌دهد که طلا، دلار، یورو و بیت کوین هستند. این بدین معناست که شما با پرفکت مانی علاوه بر امکان خرید از هزاران فروشگاه، می‌توانید دارایی خود را بصورت دلار، یورو، طلا و بیت کوین نیز ذخیره کنید و از طرفی اگر فروشگاهی به عنوان وجه معامله، پذیرای هر کدام از این 4 ارز باشد، می‌توانید با استفاده از این سیستم پرداخت، خرید خود را انجام دهید. شماره حساب هر کدام از این 4 دارایی به حروف زیر شروع می‌شود:

U: برای حساب دلار آمریکا

E: برای حساب یورو

G: برای حساب طلا

B: برای حساب بیت کوین

اگر مقاله را به دقت مطالعه کرده باشید، می‌توانید این مزایا و کاربردها را از آن برداشت کنید:

مزایای عمده پرفکت‌مانی

  • امکان انتقال آنی پول به حساب‌های دیگر
  • محدود نبودن نقل و انتقالات مالی
  • دسترسی به صرافی‌های اینترنتی برای تبدیل ارزها به پرفکت مانی
  • امکان دریافت سود سالیانه که بر این سود مالیات تعلق نمی‌گیرد.
  • امکان دریافت پورسانت با معرفی کاربران جدید
  • عدم نیاز به احراز هویت برای شروع کار با سیستم

اما اینکه چگونه باید استفاده کنید را اجازه بدهید با مثالی ساده توضیح دهیم:

فرض می‌کنیم شما برای تفریح به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید. بعد از چند روز گشت و گذار در مقصد، روزی را برای خرید سوغاتی اختصاص می‌دهید. هنگامی که می‌خواهید اجناس خریداری شده را حساب کنید، متوجه می‌شوید که فراموش کرده‌اید کیف پول خود را همراه بیاورید. اینجاست که باید به هتل باز‌گردید و کیف پول خود را بردارید. حال اگر شما پرفکت و حتی ووچر پرفکت در اختیار داشتید، می‌توانستید هزینه اجناس خود را پرداخت کنید و زحمت بازگشت با دستان خالی به هتل را به خود ندهید. حتی اگر فروشنده تمایلی به دریافت بهای کالا با پرفکت را نداشته باشد، شما می‌توانید با مراجعه به صرافی، پرفکت خود را تبدیل به ارز فیات کرده و از آن استفاده کنید.

تعدادی از پذیرنده‌های پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی را با هم مرور می‌کنیم:

Igolder: این سایت در زمینه خرید و فروش طلا فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با پرفکت مانی به انجام تجارت با آن بپردازید.

THCservers: سایتی است که برای ارائه خدمات هاستینگ بوجود آمده است و شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید از طریق پرفکت بهای آن را پرداخت کنید.

Forextime: بورس معاملات فارکس را تقریبا همه می‌شناسند. این بورس نیز از پرفکت مانی به عنوان نوعی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و آن را به رسمیت می‌شناسد.

Aliexpress.com: یک فروشگاه اینترنتی بزرگ که از پرفکت مانی پشتیبانی می‌کند.

افتتاح حساب پرفکت مانی

خرید پرفکت مانی

اگر تا اینجای مقاله مجاب به خرید این ارز دیجیتالی شده‌اید و نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را خریداری کنید، باید بدانید که خرید پرفکت مانی کار آسانی است. البته نه از خود سایت پرفکت مانی. صرافی‌های آنلاینی در ایران وجود دارند که شما ‌می‌توانید بعد از ثبت نام و تکمیل مراحل احراز هویت، از آنها با استفاده از ریال و کارت بانکی خود، پرفکت مانی بخرید و از مزایای آن استفاده کنید. با جستجو در گوگل می‌توانید به اسامی آنها دست بیابید و خرید خود را نهایی کنید. فراموش نکنید حتما از معتبر بودن صرافی مورد نظر اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال صرافی‌هایی که پارتنر رسمی این شرکت هستند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این موضوع باشند. برای اطلاع از نام این صرافی‌ها و سایت‌ها می‌توانید به صفحه perfectmoney.is/business-partners.html مراجعه فرمائید.

فروش پرفکت مانی

برای فروش پرفکت مانی نیز تقریبا باید مسیری مشابه خرید را پشت سر بگذارید. البته در برخی از صرافی‌های آنلاین برای فروش پرفکت مانی خود به آنها، نیازی به احراز هویت ندارید.

این را نیز فراموش نکنید که منظور ما از مراحل احراز هویت، احراز هویت در سایت صرافی‌هاست و این کار ارتباطی با احراز هویت در سایت پرفکت مانی ندارد.

ووچر پرفکت مانی چیست؟

هدیه دادن همیشه یکی از کارهای محبوب نزد ما انسان هاست و برای این کار سعی می‌کنیم تا هدیه خود را به بهترین شکل تقدیم طرف مقابل کنیم. در سال‌های اخیر، اهدای کارت هدیه با مبالغ و طرح‌های متنوع رواج بسیاری پیدا کرده است، چرا که به طرف مقابل خود می‌توانیم حق انتخاب هدیه بدهیم. ووچر پرفکت مانی یا e_voucher را می‌توان همان کارت هدیه دیجیتالی دانست که حتی افرادی که در سایت پرفکت حساب ندارند هم می‌توانند آن را تهیه و یا از ارز ذخیره شده در آن برای خرید محصول و دریافت خدمات به عنوان یک پول واسط استفاده کنند. برای تهیه ووچر دو راه وجود دارد. اول خرید آن از صرافی‌ها و دوم شارژ ووچر از طریق حساب پرفکت مانی.

کارمزد صدور ووچر پرفکت بسته به اینکه چه حسابی داشته باشید، متغیر است. این میزان برای حساب‌های تائید شده 0.5 درصد است. این در حالیست که برای حساب‌های تائید نشده 1.99 درصد محاسبه و از حساب پرداخت‌کننده کم می‌شود.

در هنگام خرید ووچر پرفکت مانی، سایت اطلاعاتی را برای شما به نمایش می‌گذارد که به شکل زیر است.

همانطور که مشاهده می‌کنیدe_voucher  شامل 4 عدد مختلف است.

خط اول: شماره سریال ووچر است که یک عدد تصادفی است.

خط دوم: کد فعال‌سازی ووچر است که مهمترین قسمت این کارت نیز هست.

خط سوم: مبلغ ووچر است و در حکم مبلغ کارت هدیه می‌باشد.

خط چهارم: این قسمت تاریخ ایجاد ووچر را به نمایش می‌گذارد.

سخن پایانی

آنچه در این مقاله بیان شد، گفتاری بود در مورد مزیت‌های پرفکت مانی و ضرورت توجه به آن به عنوان یک ارز دیجیتال جهانی. افزایش سطح دسترسی جامعه جهانی به پرفکت مانی و دیگر ارزهای دیجیتالی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد بستری مناسب برای دور زدن تحریم‌های مالی در همه نقاط جهان باشد. علاوه بر این با توجه به سادگی استفاده از انواع ارزهای دیجیتالی مانند پرفکت مانی، رسیدن به یک ارز واحد در جامعه جهانی دور از تصور نخواهد بود. به یاد داشته باشید این ارز دیجیتالی نیز مانند همه‌ ارزهای دیگر می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. اما با توجه به مزایای بسیار زیاد آن در برابر معایب اندک، مزایای استفاده از پرفکت مانی را در اولویت قرار دادیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments