سقوط ریپل ، سومین سقوط بزرگ در طول تاریخ است!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارزش بازار ارز دیجیتال ریپل (XRP) از بالاترین رقم خود در سال ۲۰۱۸ میلادی، تقریباً ۱۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. برخی این سقوط ارزش بازار ریپل را با سقوط موسسه‌های مالی بزرگ، مانند شرکت آمریکایی اِنرون (Enron) مقایسه می‌کنند.

ارزش بازار ریپل در در اوج خود در ژانویه سال ۲۰۱۸، تقریباً ۱۴۰ میلیارد دلار بود. این رقم، اخیراً به کمتر از ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. این امر باعث می‌شود که سقوط پروژه ریپل، پس از سقوط ۶۹۱ میلیارد دلاری غول سرمایه‌گذاری لیمن برادرز (Lehman Brothers) و ورشکستگی ۳۲۷ میلیارد دلاری واشنگتن میوچوآل (Washington Mutual)، در جایگاه سوم قرار بگیرد.

ریپل: به حمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاسخ خواهیم داد!

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

به دنبال انتشار اخباری مبنی‌بر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از شرکت ریپل و دو تن از مدیران آن، به‌دلیل فروش غیرمجاز اوراق بهادار در قالب ارزهای دیجیتال، ریپل با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ ۲۹ دسامبر، به فعالان بازار قول داد تا به ادعاهای SEC علیه این شرکت پاسخ خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «مردم و مطبوعات فقط داستان را از طرف SEC شنیده‌اند. ما ظرف چند هفته آینده، پاسخ خود را برای رسیدگی به این ادعاهای اثبات‌نشده علیه ریپل ارائه خواهیم داد.»

در این بیانیه ادعا می‌شود که SEC از ریپل برای پایین‌کشیدن کل صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده استفاده می‌کند. ریپل همچنین اعلام کرد که سال‌هاست به‌دنبال وضوح نظارتی در مورد دارایی‌های دیجیتال است، اما تلاش‌های آن بی‌فایده بوده است.

در ادامه این بیانیه، ریپل اعلام کرد که به فعالیت‌های خود ادامه داده و همچنان از تمام محصولات خود در خارج از ایالات متحده پشتیبانی خواهد کرد. به گفته ریپل: «بیشتر مشتریان ما در ایالات متحده نیستند و بخش عمده‌ای از حجم معاملات ریپل در خارج از آمریکا صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، قوانین مشخصی برای استفاده از ریپل در انگلیس، ژاپن، سوئیس و سنگاپور وجود دارد.»

علاوه‌براین، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل ریپل معتقد است که شرکت وی با صرف‌نظر از رتبه‌بندی توکن XRP توسط SEC، همچنان موفق خواهد بود؛ چرا که بیش از ۹۰ درصد از کاربران ریپل‌نت (RippleNet)، خارج از ایالات متحده هستند.

حذف ارز دیجیتال ریپل از صرافی‌ها ادامه دارد!

از زمان انتشار اخبار مبنی‎بر شکایت SEC از شرکت ریپل، قیمت ارز دیجیتال ریپل یک روند نزولی به خود گرفته است. این امر باعث شده که چندین صرافی برای جلوگیری از مشکلات قانونی، این ارز دیجیتال را از فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی خود حذف کنند. ریپل می‌گوید: «این دادخواست تاکنون تعداد بی‌شماری از سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و بی‌گناه XRP را که هیچ ارتباطی با ریپل ندارند، تحت تأثیر قرار داده است.»

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شده بود، تاکنون چندین صرافی‌ از جمله کوین‌بیس (Coinbase)، اوکی‌کوین (OKCoin) و بیت‌استمپ (Bitstamp)، از توقف معاملات و حذف ارز دیجیتال ریپل به مشتریان خبر داده بودند.

در چند روز اخیر، چندین صرافی دیگر، از جمله بخش آمریکایی صرافی بزرگ بایننس (Binance.US) نیز به این جمع پیوسته‌اند. شعبه آمریکایی صرافی بایننس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که از تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱، واریز ریپل را متوقف خواهد کرد، اما کاربران می‌توانند کوین‌های ریپل خود را برداشت کنند. علاوه‌براین، بایننس می‌گوید که حذف این ارز دیجیتال، تأثیری بر ایردراپ توکن اسپارک (FLR) شبکه فلیر (Flare) نخواهد داشت.

کارگزاری ارزهای دیجیتال ای‌ترو (eToro) نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشتریان آمریکایی این پلتفرم از تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۱، دیگر قادر به انجام تراکنش با ارز دیجیتال ریپل نخواهند بود. به گفته ای‌ترو، کاربران برای بستن معاملات باز ریپل خود، سه هفته فرصت دارند.

همچنین، صرافی بیترکس (Bittrex) اعلام کرده که از تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، تمامی جفت ارزهای معاملاتی ریپل، مانند ریپل/ بیت‌کوین (BTC)، ریپل/ اتریوم (ETH)، ریپل/ تتر (USDT) و ریپل/ دلار (USD) را متوقف خواهد کرد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر سقوط ریپل دامن زده‌اند!

گفته می‌شود شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال در جهان نیز، بخش قابل‌توجهی از دارایی‌های ریپل و استلار (XLM) خود را فروخته است. با این حال، به نظر می‌رسد که این اقدام گری‌اسکیل موقتی است و این شرکت در نظر دارد ریپل و استلار را با پایین‌ترین قیمت دوباره خریداری کند. البته روز بعد از انتشار این خبر، شرکت گری اسکیل این خبر را تکذیب کرد.

لازم به ذکر است که پروژه استلار، توسط جِد مک‌کالب (Jed McCaleb) راه‌اندازی شده که پیش‌تر عضو تیم موسس ریپل بوده است. مک‌کالب در سال ۲۰۱۴، پروژه ریپل را ترک کرد.

قیمت ارز دیجیتال ریپل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است!

علی‌رغم حذف ریپل از فهرست دارایی‌های چندین صرافی بزرگ، قیمت ریپل طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، ریپل در حال حاضر با قیمت ۰٫۲۳۷ دلار معامله می‌شود.

سقوط ریپل

نمودار هفتگی قیمت ارز دیجیتال ریپل

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments