تراکنش‌های ریپل ، ایاس و تزوس اکثراً ساختگی هستند!

بیشتر تراکنش‌های بلاکچین بسیاری از آلت کوین‌ها، هیچ مبلغ ارزشمندی را منتقل نمی‌کنند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس تحقیقات جدید، بیشتر تراکنش‌های ریپل ، ایاس و تزوس، در اصل هیچ مبلغی را جابه‌جا نمی‌کنند!

تحقیقات ثابت کرده‌اند که تعداد بسیار زیادی از تراکنش‌هایی که روی سه آلت کوین ایاس، تزوس و ریپل انجام می‌شوند، بی‌ارزش هستند و درحقیقت برای انتقال هیچ مبلغی صورت نگرفته‌اند.

باتوجه به تحقیقی که در سایت arXiv به چاپ رسیده است، تنها 2 درصد از تراکنش‌های ریپل و 18 درصد از تراکنش‌های تزوس، مبلغی را منتقل می‌کنند. آن‌ها دریافتند که از 1 اکتبر 2019 تا 31 دسامبر 2019، حدود 95 درصد از تراکنش‌های ایاس، مربوط به انتقال یک کوین بی‌ارزش بوده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

Daniel Perez از کالج سلطنتی لندن، Jiahua Xu و Benjamin Livshits از شرکت UCL Blockchain، نویسنده “ما می‌دانیم که آن‌ها چه می‌کنند: بررسی تراکنش‌های بلاکچین با مقیاس‌پذیری بالا” هستند. این مقاله ادعا می‌کند که اولین تحلیل کامل و باجزئیاتی است که در مقیاس بزرگ و روی سه بلاکچین وسیع که بازدهی بالایی دارند، انجام شده است.

50 درصد از تراکنش‌های ریپل توسط 18 حساب کاربری انجام می‌شود!

محققان تراکنش‌های روی زنجیره را دسته‌بندی کردند و نسبت هر دسته به کل را اندازه‌گیری کردند. آن‌ها دریافتند که این بلاکچین‌ها قابلیت انجام تعداد زیادی تراکنش را دارند، اما درحال حاضر برای کارهای مفیدی استفاده نمی‌شوند.

“بررسی ما نشان می‌دهد که بخش بسیار کوچکی از تراکنش‌ها به هدف انتقال مبالغ انجام می‌شوند، مثلا تنها 2 درصد از تراکنش‌های ریپل واقعا حامل مبلغ و ارزش هستند.”

مدیر ارشد تکنولوژی ریپل، David Schwartz، گفت این تراکنش‌های ساختگی باعث می‌شوند که ما بتوانیم سرعت دفتر اطلاعاتی خودمان، توانایی و گنجایش آن را بررسی کنیم.

“تراکنش‌ها بسیار سریع و ارزان هستند و دفتر اطلاعاتی ما گنجایش بالایی دارد، این انگیزه ما برای متوقف نکردن استفاده از توکن‌های بدون ارزش است.” او گفت که بخش اصلی این تراکنش‌ها، بات‌های بدون ضرری هستند که حساب‌های مشخصی را می‌سازند و تراکنش انجام می‌دهند و درحقیقت اسپم هستند. بالا بردن قیمت تراکنش‌ها ممکن است این مشکل را از بین ببرد، چراکه انجام تراکنش‌های بی‌ارزش هم مثل تراکنش‌های واقعی هزینه‌بر خواهد بود.

این تیم متوجه شد که 90,000 حساب کاربری، در سال 2019، تراکنش‌هایی مجموعا به ارزش 150 میلیون ریپل انجام داده‌اند. با این وجود، یک سوم از حساب‌های کاربری فقط یک تراکنش انجام داده‌اند و 18 حساب کاربری که مربوط به صرافی هیوبی هستند، مسئول نیمی از تراکنش‌ها بوده‌اند.

این حساب‌های کاربری یا زیرمجموعه‌های یک حساب صرافی هیوبی هستند، یا معمولا با زیرمجموعه‌های این صرافی تراکنش انجام می‌دهند. همه آن‌ها با استفاده از یوان چین تراکنش انجام می‌دهند و از یک تگ طراحی یکسان استفاده می‌کنند.

ایاس و تزوس

علاوه بر تراکنش‌های ریپل در طول مدت بررسی، 95 درصد از تراکنش‌های ایاس مربوط به انتقال توکن EIDOS بودند، که یک توکن بی‌ارزش است.

“قبل از ظهور توکن EIDOS نیمی از این تراکنش‌ها، مربوط به بازی‌های شرط‌بندی بودند. باقی تراکنش‌ها هم انواع متنوعی از انتقال توکن برای سرگرمی‌های مختلف، مثل بازی‌های غیرشرطی یا پرداخت هزینه سرویس‌های مشاهده ویدیو بودند.”

تایید تراکنش

در تزوس، 82 درصد تراکنش‌ها جزء بلاک‌های تاییدکننده بودند. مقاله ذکر می‌کند: “دلیل این موضوع، این است که هر بلاک برای ثبت شدن، حداقل به 32 تایید نیاز دارد، و تعداد تراکنش‌های روی این شبکه هنوز کم است. سایر توانایی شبکه برای انتقال دارایی بین حساب‌ها به‌کار می‌رود.”

محققان چنین نتیجه گرفتند، که گرچه پتانسیل این بلاکچین‌ها در داشتن توان عملیاتی بالا واضح است، اما هنوز توانایی آن‌ها کاملا شناخته نشده است و برای اهداف مورد نظر آن به‌کار گرفته نمی‌شود.” چراکه بیشتر تراکنش‌های ارزشمند با رمزارزهای اصلی مثل بیت کوین صورت می‌گیرند و معمولا انتقال مبالغ بالا با تراکنش‌های ریپل یا چنین آلت کوین‌هایی انجام نمی‌شود.

بعضی از کارشناسان، ممکن است با این‌که همچین الگویی درمورد بیت کوین اس وی نیز صدق می‌کند، مخالف باشند؛ چراکه امروز در یک بلاک از آن 1.2 میلیون تراکنش ثبت شد.

منبع: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments