دخالت در انتخابات آمریکا با استفاده از رمزارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آمریکا چند شرکت دولتی روسیه، یک قانون‌گذار اوکراینی و آدرس‌های رمزارز متعلق به آن‌ها را به دلیل دخالت در روند انتخابات کشور تحریم کرد. گفته می‌شود که روس‌ها کارکنان یک شرکت ترول بودند که پیش از این نامزدان ریاست جمهوری را هدف قرار داده بودند.

دخالت در انتخابات آمریکا

خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) چهار شخص مرتبط با روسیه برای دخالت در روند ریاست جمهوری آمریکا را شناسایی کرده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اداره خزانه‌داری عنوان کرده است که روسیه با استفاده از چند نماینده درصدد ایجاد اختلاف بین احزاب سیاسی و تفرقه داخلی است تا با تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان، کشورها و نهادهای دموکراتیک را تضعیف کند. این اعلام خاطر نشان می‌کند که روسیه از روش‌های نفوذ بسیاری استفاده کرده است تا روند انتخاباتی را تحت تاثیر قرار دهد.

سه تن از چهار نفر شناسایی شده به نام‌های ارتم لیفشیتس، آنتون اندریف و داریا اسلانووا، کارمندان یک شرکت ترول روسی به نام آژانس تحقیقاتی اینترنت (IRA) هستند.

در این اعلامیه آمده است:

این اشخاص از حساب‌های رمزارز IRA حمایت کردند. IRA با استفاده از رمزارز از اقدامات خرابکارانه در سرتاسر دنیا حمایت کرده است.

پیش از آن، اداره خزانه‌داری، یک شرکت ترول و حامی مالی روسی آن به نام یوگنی پریگوژین را شناسایی کرده بود. این فرد برای حمایت مالی از اقدامات خرابکارانه IRA علیه انتخابات میان دوره آمریکا شناسایی شده بود.

لیفشیتس همچنین در روز پنجشنبه از سوی دادستان‌های فدرال متهم شده بود. براساس اعلامیه‌ای از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده، وی مدیر پروژه لاختا (Project Lakhta)، پروژه‌ای روسی برای دخالت در امور سیاسی و انتخابات است. وزارت دادگستری عنوان می‌کند که از سال 2014، پروژه لاختا با همکاری با چندین نهاد از جمله IRA، به دنبال حرکت در سایه بوده است.

همچنین اداره خزانه‌داری لیست افراد و کشورهای ممنوعه، به همراه چهار تن نامبرده و آدرس‌های رمزارزشان را منتشر کرد. همچنین افراد با ملیت آمریکا از مبادله با این اشخاص منع شدند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments