احتمال کاهش قیمت توکن بازی Stepn چقدر است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس گزارش Footprint Analytics، پروژه‌های گیم فای (GameFi- ترکیب گیمینگ و دیفای) که با مدل کسب‌وکار بازی برای کسب درآمد (P2E)  بوجود آمده‌اند، از ابتدای سال شاهد کاهش علاقه کاربران بوده‌اند. بین آوریل 2021 و آگوست 2022، شاخص کاربران جدید در فضای گیم فای در حدود 57٪  کاهش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، این کاهش علاقه به پروژه‌های P2E در عملکرد STEPN در چند ماه گذشته نیز نمود پیدا کرده است. در واقع، Dune Analytics  فاش کرد که این پلتفرم از ماه می شاهد کاهش ۹۵ درصدی کاربران فعال ماهانه خود بوده است.

STEPN  برای حل این مشکل و احیای علاقه مردم به این اکوسیستم، این ماه مجموعه‌ای از کمپین‌ها و چالش‌های سازماندهی شده را برای کاربرانش در نظر گرفته تا برای دریافت جوایز در آن شرکت کنند. در 2 سپتامبر نیز STEPN  به مناسبت سالگرد یک سالگی خود یک چالش را با نام Before/After به مدت یک هفته برگزار کرد. برای بردن جایزه، کاربران باید پیشرفت خود را طبق برنامهSTEPN  و از طریق یک سری کلیپ‌های ویدیویی به اشتراک می‌گذاشتند.

STEPN  از 12 تا 15 سپتامبر نیز چالش 12000 قدم را برگزار کرد، جایی که کاربرانش برای کسب توکن‌های GMT ​باید 12000 گام را در روز برداشته و آن را ثبت کنند.

نکاتی پیرامون بازی‌های P2E

با سخت‌تر شدن شرایط در کل بازارهای مالی و نزول در اکوسیستم کلی ارزهای دیجیتال، بازی‌های P2E هم در لیست نگرانی‌های سرمایه‌گذاران، جایگاه اصلی را به خود اختصاص می‌دهند.

علی‌رغم تلاش‌های STEPN برای جذب افراد بیشتر از طریق کمپین‌ها و چالش‌ها، این پلتفرم حرکت برای کسب درآمد همچنان در حال افت است.

طبق داده‌های Dune Analytics، کاربران روزانه STEPN از ابتدای ماه به طور مداوم کاهش یافته‌اند. شاخص علاقه کاربران فعلی که روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند نیز از آن زمان تاکنون 24 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، کاربران جدید در STEPN نیز 32٪ کاهش یافته‌اند.

اکوسیستم STEPN کفش‌های ورزشی مخصوص خود را نیز دارد که متأسفانه، با کاهش مداوم علاقه به این پلتفرم، تعداد کفش‌های فروخته شده نیز کاهش یافته است. بین ژوئن و آگوست، کفش‌های کتانی STEPN که روزانه ثبت می‌شوند، 84 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، در بازه زمانی بین 20 ژوئیه و امروز، معاملات سپرده در STEPN در حدود ۹۶٪ کاهش یافته است. تنها در این ماه، 91 درصد کاهش در معاملات سپرده ثبت شده است.

این ماه برای توکن‌هایی که از اکوسیستم این نوع بازی استفاده می‌کنند، ماه پر زرق و برقی نبوده است. با توجه  به داده‌های CoinMarketCap، قیمت GMT  در 9 سپتامبر به 0.815 دلار افزایش یافت و پس از آن 21 درصد کاهش را تجربه کرد.

قیمت هر GST-SOL نیز در 10 سپتامبر به 0.44 دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون 28 درصد کاهش یافته است. در زمان انتشار این خبر نیز در حدود 0.03419 دلار معامله می‌شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments