تحلیل‌ها خبر از انفجار قیمت بیت کوین دارند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیک آوت به موقعیتی گفته می‌شود که در آن بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌ویژه در مواقع ضرر، به طور هم‌زمان از پوزیشن‌های معاملاتی خود در یک سهام یا بازار خارج می‌شوند. این اتفاق معمولا درنتیجه ایجاد ترس و تردید و یا اخبارِ بدِ مقطعی پیرامون یک حوزه اتفاق می‌افتد.

اخبار اخیر درمورد سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی باعث تأثیرات منفی بر بازارهای مالی مختلف شد و یک شیک آوت را رقم زد. البته ناگفته نماند که در چنین شرایطی موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای برای ورود ایجاد می‌شود.

در ادامه به بررسی تحلیل یکی از تحلیل‌گران مجموعه کریپتوکوانت در مورد وضعیت فعلی بازار کریپتو می‌پردازیم:

همان‌طور که در تحلیل‌های قبلی خود بر اساس تحلیل سنتیمنتال گفته بودم انتظار داشتم تا یک شیک آوت و نزول قیمت برای آرام کردن وضعیت معاملات فیوچرز رخ دهد. درست همانند چیزی که دسامبر سال 2020 و قبل از شروع بولران اتفاق افتاد.

همچنین بامشاهده نمودار زیر به نظر می‌رسد که بازار آماده بولران است. دلایل این موضوع در ادامه آورده شده است:

Shake-out-done-BTC-Rally

  • وضعیت سنتیمنتال در بازار فیوچرز به حالت ترس و تردید در آمده است.
  • شاخص OI RSI به زیر محدوده 50 آمده و بعد از ریکاوری از آن ناحیه بازگشت داشته است.
  • Funding Rate در حوالی محدوده صفر در حال نوسان است و برای مدت کمی حتی منفی شده است.

این موارد نشان می‌دهد که بسیاری از پوزیشن‌های لانگ لیکویید و بسیاری از تریدرها دچار ترس و تردید شدند. اما از سمتی دیگر خرس‌ها بعد از اخبار کوید 19 به باز کردن پوزیشن‌های شورت اقدام کردند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که اتفاقات دسامبر 2020 در حال تکرار شدن است. خریداران تازه وارد در ترس و تردید شدید قرار دارند و فروشندگان تازه وارد به پوزیشن‌های شورت فعال خود اطمینان کامل دارند.

آیا باید منتظر Short Squeeze باشیم؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments