فروش اطلاعات کارت اعتباری ۸۰هزار نفر در دارک ‌وب!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم تحقیقی Cyble اطلاعاتی را مبنی بر انتشار و فروش اطلاعات هزاران کارت اعتباری در دارک‌وب به‌دست آورده است.

گزارش جدیدی که توسط تیم تحقیقاتی Cyble از شرکت cybersecurity منتشر شده‌ است، نشان می‌دهد که در 29 می، اطلاعات بیش از 80,000 کارت اعتباری، در دارک‌وب به فروش گذاشته شده‌ است. اطلاعات این کار‌ت‌ها ظاهرا از کشورهای مختلفی در سراسر دنیا جمع‌آوری شده‌است.

براساس اعلام محققان، اطلاعات فاش‌شده شامل کشورهای مختلفی مثل ایالات متحده آمریکا (33هزار کارت)، فرانسه (14هزار)، استرالیا (5هزار)، انگلستان (5هزار)، کانادا (2هزار)، سنگاپور (1200) و هند (1300) می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این کارت‌ها بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، شامل مسترکارت و ویزاکارت هم می‌شوند.

قیمت هر کارت، که شامل نام صاحب کارت، کد CVV و تاریخ انقضا می‌شود، 5 دلار است که باید به شکل رمزارز پرداخت شود. این مبلغ باتوجه به قیمت بیت کوین حدودا معادل 0.0005 بیت کوین می‌باشد. البته ارزش خود کارت (مبلغ موجود در حساب) هم باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

آدرس صاحب حساب‌ها نیز در این اطلاعات وجود دارد

جداسازی و تشخیص کشورهای درگیر، بر اساس آدرس‌های صاحبان حساب‌ها انجام شده است. اطلاعات فاش شده شامل آدرس صاحبان کارت‌ها می‌شد، که کار را برای شرکت cybersecurity آسان‌تر کرد، تا بتوانند کشور مبدا هر کارت را تشخیص دهند.

هنوز مشخص نیست که این هکرها اطلاعات را از کجا دزدیده‌اند، اما Cyble باور دارد که ممکن است این اطلاعات از طریق یک وبسایت فیشینگ، یا یک فروشگاه آنلاین که هکرها توانسته‌اند به آن نفوذ کنند، به‌دست آمده باشد.

Cyble یک موتور جستجو ساخته است، که با استفاده از آن مردم می‌توانند چک کنند آیا اطلاعات آن‌ها در دارک‌وب منتشر شده است یا خیر. در مجموع، پایگاه داده آن‌ها شامل بیش از 40 میلیارد اطلاعات لو رفته مختلف است.

فروش اطلاعات هزاران کارت اعتباری با رمزارز صورت می‌گیرد!

قبل از به‌دست آمدن این اطلاعات، شرکت cybersecurity، فاش شدن تعداد زیادی از اطلاعات دیگر را گزارش کرد. در گزارش قبلی، اطلاعات بیش از 47.5 میلیون حساب Truecaller هندی به قیمت هزار دلار، در دارک‌وب برای فروش گذاشته شده بود.

کوین تلگراف در 15 می اعلام کرد که هکرهای ناشناسی، اطلاعات بیش از 129 میلیون صاحب خودرو روسی را در دارک‌وب برای معاوضه با رمزارزهایی مثل بیت کوین، قرار داده‌اند.

گروهی از هکرها نیز به انجمن Ethereum.org نفوذ کردند و ادعا می‌کنند که پایگاه‌داده سه والت سخت‌افزاری محبوب دنیا را برای فروش در اختیار دارند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments