ارز دیجیتال ریپل بار دیگر در دادگاه مورد اتهام قرار گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکتی با نام Bitcoin Manipulation Abatement LLC، ارز دیجیتال ریپل و مدیرعامل آن Brad Garlinghouse را متهم به زیرپا گذاشتن قوانین اوراق بهادار در حین فروش و تبلیغات ریپل کرد.

وکیل این شرکت، شکایتی را در دادگاه فدرال آمریکا تنظیم کرده است که در آن مدعی می‌شود ریپل سرمایه‌گذاران را گمراه کرده و ارز دیجیتال ریپل را به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده به آن‌ها فروخته است، که برخلاف قوانین فدرال است.

براساس مدارک دادگاه در 1 می، علاوه بر ماهیت نامعلوم و حضور اندک به‌صورت آنلاین، ریپل و مدیرعامل آن به کسب بیش از یک میلیارد دلار از فروش و تبلیغات ریپل به عنوان اوراق مشارکت ثبت نشده متهم شده‌اند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

“برای بالا بردن تقاضا و درنتیجه بیشتر کردن سود فروش ریپل، متهمان سلسله‌ای از اظهارات نادرست و گمراه‌کننده را درباره ارز دیجیتال ریپل انجام دادند، که برخلاف قوانین اوراق مشارکت کالیفرنیا، قوانین تبلیغات غلط و قوانین رقابت ناعادلانه است.”

شرکت شاکی، خواستار جبران خسارت و کسب کمک‌های دیگر در جبران خسارات ناشی از تخلفات صورت گرفته توسط ریپل است.

همین شرکت در نوامبر 2019 شکایت 150 میلیون دلاری را علیه صرافی رمزارز FTX ثبت کرده بود، که یک ماه بعد رد شده و مختومه اعلام شد. افراد مشهور و معتبر جامعه رمزارز مثل مدیرعامل بایننس که با نام CZ شناخته می‌شود، نظر خودشان را درمورد این اتهامات بیان کردند و گفتند “خیلی بعید است.”

ارز دیجیتال ریپل با مشکلات دادگاهی طولانی مدتی روبروست.

ارز دیجیتال ریپل که درحال حاضر سومین ارز دیجیتال باارزش در دنیاست، با مشکلات قانونی روبرو بوده است. یک دعوی دادگاهی سطح بالا در می 2018 توسط وکلای یکی از سرمایه‌گذاران به نام Bradley Sostack برای این شرکت ایجاد شد که اتهامات مشابهی را درمورد فریب دادن سرمایه‌گذاران و تخطی کردن از قوانین بیان می‌کرد؛ که این پرونده همچنان باز است.

Sostack به دنبال جبران خسارت هزینه‌های حقوقی که انجام داده بود است، اما یکی دیگر از اهدافش این است که ریپل به‌عنوان یک اوراق بهادار به رسمیت شناخته شود. با این حال درخواست تجدید نظری که در 25 مارس ثبت شد اظهار داشت که وی درحال دودوزه‌زنی است تا از ضرر خود جلوگیری کند؛ چراکه ممکن است دادگاه متوجه هدف وی نشود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هنوز موضع خود را در این‌باره مشخص نکرده است.

منبع خبر: https://cointelegraph.com

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments