قیمت بیت کوین بعد از کرونا افت خواهد کرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رابرت کیوساکی، نویسنده مشهور کتاب پرفروش “پدر پولدار، پدر فقیر” (Rich Dad, Poor Dad)، مجددا از بیت کوین می‌گوید و این که چگونه این رمزرارز با بزرگ‌ترین حجم بازار، بعد از ساخت واکسن کرونا دچار سقوط قریب الوقوع می‌شود.

رابرت کیوساکی: بعد از ساخت واکسن، همه چیز تمام می‌شود.

تصور راجع به بیت کوین این است که این رمزارز در حال حاضر ابزاری قوی برای حفاظت از ثروت افراد در برابر تورم و سایر شرایط بد اقتصادی است. بسیاری از این شرایط پس از شیوع ویروس کرونا از شش ماه قبل تا به اکنون به وجود آمده‌اند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در طول این مدت، بازارهای مالی دچار افت شدند. بورس به میزان شدیدی سقوط کرد در حالی که بیت کوین نیز بی‌بهره نماند. این رمزارز در مدت کمی از 9000 دلار به کانال 3000 دلار سقوط کرد و بعد به کانال 5000 دلار رسید. در نهایت، بعد از حدودا دو ماه، این رمزارز خود را در جایگاه پیشین خود یافت.

کیوساکی در مجموعه تویئیت‌هایی عنوان کرد که اوضاع کنونی بیت کوین مساعد است، چرا که ابزاری برای دوران بحرانی است، ولی به محض ساخت واکسن کرونا و پایان یافتن بحران همه‌گیری ویروس، بیت کوین دوباره گرفتار سقوط خواهد شد.

وی ابراز کرد که یکی از بزرگ‌ترین دلایل سقوط بیت کوین این است که وقتی پایان کرونا فرا برسد، آمریکا با بدهی سنگین به جای مانده از دوره بحرانی کرونا روبرو است و این موضوع در نهایت روی قیمت بیت کوین اثر منفی می‌گذارد.

وی می‌گوید:

مشکلات مالی آمریکا شامل بدهی، 28 تریلیون دلار بدهی ترازنامه، 120 تریلیون دلار معوقه ترازنامه اجتماعی و… است. وقتی واکسن ساخته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ طلا، نقره و بیت کوین سقوط می‌کنند. مشکل اصلی همه‌گیری کرونا نیست. مشکل اصلی بدهی زیاد آمریکا است. طلا، نقره و بیت کوین سرمایه‌گذاری‌های خوب در دراز مدت هستند، نه لزوما بد.

عبارات کیوساکی در طول چند ماه گذشته از سمت طلا و نقره به سمت بیت کوین به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری نهایی معطوف شده است. جالب است که وی اکنون به فلزات گران‌بها روی آورده است و آن‌ها را به عنوان چیزهایی که باید بخشی از دارایی ذخیره را تشکیل دهند، پذیرفته است.

به علاوه، او خاطر نشان می‌کند که هر چند امکان سقوط بیت کوین وجود دارد، ولی این اوضاع لزوما به مشکلات اساسی نمی‌انجامد. بلکه دوره جذاب سرمایه‌گذاری برای تریدرهای خبره و تازه‌کار است. او معتقد است که سقوط محتمل بیت کوین، طلا و نقره به افراد فرصت خرید ارزان‌تر می‌دهد و به همین خاطر این اموال به جایگاه پیش از کرونا بازمی‌گردند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments