برداشت از صرافی اوکی اِکس آزاد شد. کاربران ۱۱۰ میلیون دلار خارج کردند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

صرافی رمزارزی بزرگ اوکی‌ اکسچنج OKEx، پس از تعلیق پنج هفته‌ای تمامی برداشت‌ها، در تاریخ ۲۶ نوامبر خدمات عادی خود را از سر گرفت. پس از اعلام این خبر، کاربران به سرعت در حال خارج‌کردن وجوه خود از این صرافی هستند.

پیشتر اخبار منفی زیادی در مورد مشکلات مدیر صرافی اوکی اکس و مسدودی دارایی های کاربران این صرافی منتشر شده بود.

پیش از این، صرافی اوکی‌اکسچنج هم‌زمان با اعلام خبر از سرگیری خدمات برداشت، از یک برنامه‌ی تشویقی نیز برای تشکر و جبران خسارت کاربران در طی این اختلال، خبر داده بود. این طرح تشویقی، شامل کارت‌های تخفیف حاوی ارز دیجیتال پایدار تتر (USDT)، پرداخت یک‌باره‌ی غرامت بر اساس دارایی و سوابق تراکنش‌های کاربران و همچنین، دو برابر شدن میزان توکن OKB، رمزارز اختصاصی این صرافی، برای دارندگان آن می‌شود.

علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها، داده‌ها نشان می‌دهند که این طرح‌ها برای جلب اعتماد مجدد کاربران و جلوگیری از برداشت وجوه توسط آنها کافی نبوده است.

به گزارش میسون جانگ (Mason Jang)، مدیر ارشد عملیاتی شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، به‌دنبال از سرگیری خدمات برداشت در اوکی‌اکسچنج، ۵۴ حساب کاربری اقدام به خروج بیت‌کوین‌های خود کرده و ذخیره‌ی بیت‌کوین این صرافی از ۱۰۱،۶۸۶ واحد به ۹۸،۸۲۱ واحد کاهش یافته است. در این میان، ۴۴۶ واحد بیت‌کوین این صرافی، به صرافی بایننس (Binance) منتقل شده است.

داده‌های شرکت کریپتوکوانت نشان می‌دهند که در ساعات اولیه‌ی برداشت، ۲،۸۲۲ واحد بیت‌کوین از صرافی اوکی‌اکسچنج خارج شده که بالاترین میزان گزارش‌شده از ماه مِی سال جاری میلادی است.

میزان بیت‌کوین‌های خارج‌شده از صرافی اوکی‌اکسچنج پس از آغاز برداشت‌ها

علاوه‌براین، انتقال ۹۰،۷۴۴ واحد اتریوم (ETH) و ۶۷،۴۸۲،۱۸۲ واحد تتر (USDT) از صرافی اوکی‌اکسچنج به سایر صرافی‌ها، از جمله بایننس، هوبی (Huobi) و بیتفینکس (Bitfinex) گزارش شده است.

سرویس ردیابی تراکنش‌های رمزارزی ویل آلرت (Whale Alert) نیز از شناسایی حداقل دو تراکنش با ارزش بالا، یک ساعت پس از آغاز برداشت‌ها از صرافی اوکی‌اکسچنج، خبر داده است. به گزارش این سرویس، ۱۹۸،۴۶۷ واحد توکن OKB (به ارزش ۱،۰۳۳،۵۸۰ دلار) از اوکی‌اکسچنج به صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX)، منتقل شده است.

همان‌طور که پیش از این گزارش شد، صرافی رمزارزی اوکی‌اکسچنج در تاریخ ۱۶ اکتبر و به‌‌دلیل همکاری یکی از دارندگان کلیدهای خصوصی این صرافی با مقامات، برداشت دارایی‌ها را به حالت تعلیق درآورد و بنابراین، قادر به تأیید تراکنش‌ها در کیف پول گرم خود نبود. در آن زمان، این صرافی اعلام کرد که در هیچ فعالیت غیرقانونی دخیل نبوده است، اگرچه گزارش‌هایی مبنی بر بازپرسی از بنیانگذار آن، استار ژو (Star Xu) توسط پلیس منتشر شد.

تعلیق ناگهانی خدمات برداشت صرافی اوکی‌اکسچنج در اواسط ماه اکتبر، باعث نوسان قابل‌توجهی در بازار آن زمان و افت ۳ درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) شد.

با ادامه‌ی خروج دارایی‎ها از اوکی‌اکسچنج و انتقال آنها به سایر صرافی‌ها و کیف پول‌ها، احساسات نزولی و منفی در بازار افزایش یافته است. در همین راستا، بیت‌کوین اخیراً حمایت در سطح ۱۷هزار دلاری را از دست داده و بیشترین افت قیمت خود از ماه مارس را تجربه کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments