تعداد اتریوم‌های نگهداری‌شده در صرافی‌های رمزارزی، سه برابر بیشتر از بیت‎کوین است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در مقایسه با تعداد اتریوم‌های (ETH) ذخیره‌شده در صرافی‌های رمزارزی که حدود یک چهارم از کل اتریوم‌های عرضه‌‌شده را تشکیل می‌دهد، تنها ۸٫۱ درصد از کل بیت‌کوین‌های (BTC) در گردش در صرافی‌ها نگهداری می‎شود.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط پلتفرم محاسباتی و آماری بازار ارزهای دیجیتال ویوبِیس (ViewBase)، تقریباً ۲۳٫۶ درصد از کل اتریوم‌های در گردش در صرافی‌های رمزارزی نگهداری می‎شود. به گفته‌ی این پلتفرم، در مجموع ۲۶,۷۶۸,۲۶۰ واحد اتریوم به ارزش ۱۰٫۳ میلیارد دلار در صرافی‌ها وجود دارد. تقریباً ۲۶ میلیون واحد از این توکن‌ها توسط ۱۰ صرافی متمرکز نگهداری می‌شود که کوین‌بیس (Coinbase)، با در اختیارداشتن ۸,۵۲۱,۸۰۷ واحد اتریوم، یعنی ۷٫۵ درصد از کل موجودی این ارز دیجیتال، در صدر قرار دارد.

ارز دیجیتال اتریوم از لحاظ درصد توکن‌های نگهداری‌شده در صرافی‌ها، از بیت‌کوین جلوتر است. به گزارش ویوبِیس، تنها ۸٫۱ درصد از کل بیت‌کوین‌های در گردش در صرافی‌های رمزارزی نگهداری می‎شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اوایل ماه اکتبر، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر معروف ارزهای دیجیتال اعلام کرد که کاهش تعداد توکن‌های نگهداری‌شده در صرافی‌ها نشان می‌دهد که خریداران جدید، در حال خارج‌کردن این توکن‌ها از بازار و انتقال آنها به کیف پول‌های سرد خود هستند. به همین ترتیب، بر اساس گفته‌های وو، سهم نسبتاً پایین بیت‌کوین نگهداری‌شده در صرافی‌ها، بیانگر گاوی‌بودن شدید بازار آن است.

از سوی دیگر، داده‌های ارائه‌شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که در سال جاری، تعداد بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده در صرافی‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و از بالاترین رقم ثبت‌شده‌ی ۲٫۹۷ میلیون بیت‌کوین در ماه فوریه، به زیر ۲٫۶ میلیون بیت‌کوین در تاریخ ۲۹ اکتبر رسیده است.

همچنین، داده‌های گلس‌نود حاکی از افزایش تعداد آدرس‌های جدید روزانه‌ی بیت‌کوین به حدود ۴۸۰ هزار است. این رقم، در مقایسه با ۸۰ هزار آدرس جدید روزانه‌ی ثبت‌شده برای اتریوم، شش برابر می‌باشد.

لازم به ذکر است که میانگین متحرک هفت روزه‌ی حجم جریان خالص صرافی‌ها برای هر دو ارز دیجیتال بیت‌کوین و اتریوم از اوایل ماه آگوست منفی بوده است. حجم جریان خالص به معنای تعداد توکن‌های ارسال‌شده به صرافی‌ها منهای تعداد توکن‌های خارج‌شده از آن‌ها است. بنابراین، در حالی که در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، درصد بالایی از اتریوم در صرافی‌ها نگهداری می‌شود، اما در چند ماه گذشته روند آن گاوی و صعودی بوده است.

با این حال، تعداد ارزهای دیجیتال نگهداری‌شده در صرافی‌ها که توسط دو شرکت گلس‌نود و ویوبِیس گزارش شده است، با هم یکی نیست. بر اساس داده‌های گلس‌نود، کمتر از ۱۶٫۶ میلیون اتریوم (۱۴٫۷ درصد) و تقریباً ۲٫۶ میلیون بیت‌کوین (۱۴ درصد) در صرافی‌های رمزارزی وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments