هکرهای بیت کوین، چگونه رد کوین های سرقتی را گم می کنند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت بین المللی امنیتی انگلستان (BAE) گزارشی راجع به نحوه پولشویی (رد گم کردن) رمزارزهای سرقتی توسط مجرمان سایبری منتشر کرد.

در این گزارش تاکید شده که هنوز حجم (مقدار) پولشویی که در جهان به وسیله‌ی ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، به مراتب کمتر از مقداری است که توسط سیستم‌های سنتی نظیر بانک‌ها، سوییفت و پول نقد در حال انجام است.

اما گزارش‌هایی نیز وجود دارد که نشان می دهد برخی هکرها، که از حمایت حکومتی برخوردار هستند، در ابعاد بسیار عظیمی مشغول سرقت و پولشویی توسط رمزارزها هستند. یک نمونه از این مجرمان سایبری، گروه لازاروس (Lazarus) است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این گروه‌ها چطور سرقت بیت کوین یا سایر رمزارزها را انجام می‌دهند؟

نحوه کار لازاروس اصولا به این شکل است که آن‌ها از یک صرافی مقدار زیادی ارز دیجیتال سرقت می‌کنند، سپس به وسیله روشی به نام “تکنیک لایه بندی” رد ارزهای سرقتی را گم می‌کنند. این روش با انتقال کوین های سرقتی به صرافی های دیگر و سپس خرید و فروش آن‌ها با کوین های سالم انجام می‌شود.

این هکرها از افرادی هم برای تسهیل این فرایند کمک می‌گیرند. به این ترتیب که پس از انجام سرقت (مثلا سرقت بیت کوین) و انتقال کوین ها (رد گم کردن در صرافی ها)، آن افراد کوین‌ها را به کیف پول‌های مختلفی ارسال می‌کنند تا ردیابی آن‌ها عملا غیرممکن شود. این افراد در ازای این عمل مقداری کوین دریافت می‌کنند.

گزارش، درباره این افراد (تسهیل‌کنندگان سرقت رمزارز) می‌نویسد:

این تسهیل‌گران، بخشی از کوین های سرقتی را از طریق صرافی های مختلف به ارزهای رایج (فیات) تبدیل می‌کنند. بخش دیگری از کوین ها را هم معمولا به صورت کارت هدیه بیت کوینی (Bitcoin Gift Cards) درمی‌آورند، که از آن برای واریز (Deposit) به سایر صرافی ها استفاده می‌کنند.

گروه لازاروس اخیرا حملات سایبری و کریپتویی زیادی را از طریق شبکه اجتماعی لینکدین انجام داده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments