هکرها مرزهای آرژانتین را بستند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات دولتی آرژانتین مذاکره با گروه باج‌افزار را، که  در 27 آگوست آنها را مجبور به بستن موقتی همه ایست بازرسی‌های مهاجرت کرده بود، رد کرد.

طبق گزارشی که در 6 سپتامبر در بلیپینگ کامپیوتر (Bleeping Computer) منتشر شد، در 27 ماه آگوست، گروهی از هکرها به آژانس مهاجرت آرژانتین نفوذ کردند و تقاضای 2 میلیون دلار برای بازگرداندن خدمات کردند.

در صفحه پرداخت تور (Tor) که به آژانس مهاجرت ارسال شد، این عبارت نوشته شده بود:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

فایل‌های شما رمزنگاری شده است. تنها راه برای بازگشایی آن، خرید برنامه رمزگشا است.

این گروه، دسته‌ای از اطلاعات حساس آژانس را پست کردند تا مسئولیت حمله را بر عهده بگیرند. یک هفته بعد، عاملان این نفوذ، پرداخت را به 355.8718 بیت کوین، در حال حاضر چیزی در حدود 4 میلیون دلار، افزایش دادند.

یک آژانس خبری آرژانتین گزارش داد که این حمله تمام مرزهای ورودی و خروجی به کشور را به مدت 4 ساعت مسدود کرد. در طول مدت مسدودی، مقامات آرژانتین تمام شبکه‌های کامپیوتری مورد استفاده مسئولین مهاجرت را به ادارات محلی و ایست بازرسی‌های آفلاین انتقال دادند. مقامات دولتی ابراز کردند که با هکرها مذاکره نمی‌کنند و نگران بازیابی اطلاعات به سرقت رفته نیستند.

هرچند هکرها محدودیت مرزی ندارند، اما این وضعیت آرژانتین، مثال نادری از حمله سایبری است که یک آژانس دولتی را هدف قرار داده است.

برت کالو (Brett Callow)، تحلیل‌گر در حوزه تهدید و متخصص باج‌افزار در آزمایشگاه بدافزار امسی‌سافت (Emsisoft) در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت:

چنین حمله‌هایی می‌توانست مخرب و در عین حال موجب نشت عمومی اطلاعات به شدت حساس باشد. این دسته اطلاعات می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که بیش از 10% حمله‌های باج‌افزارها مربوط به سرقت اطلاعات است و این احتمال وجود دارد که موارد آن افزایش یابد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments