نوجوان ۱۷ ساله، مسئول بزرگترین هک تاریخ توییتر!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صبح امروز طی یک عملیات ویژه، یک نوجوان که مظنون به هک توییتر می‌باشد دستگیر شد. دو نوجوان دیگر نیز در این رابطه، دستگیر شدند. در ماه گذشته بزرگترین هک تاریخ توییتر انجام شد.

کاراگاهان با توجه به اطلاعات بدست آمده از بایننس و کوین بیس و انتقال بیت کوین‌های دزدیده شده به حساب این افراد، آنها را به این مظنونین رسانده است.

طی یک هماهنگی بین FBI, IRS و سرویس‌های مخفی آمریکا، یک نوجوان 17 ساله به نام کلارک (Graham Clark) دستگیر شد. این نوجوان متهم به هک حساب‌های کاربری توییتر از جمله باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک و کانیه وست می‌باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پس از هک شدن این حساب ها، هکر به کاربران وعده داده بود که با پرداخت اندکی بیت کوین پس از چند ساعت مقدار زیادی بیت کوین به آن‌ها پرداخت می‌شود. در این حمله هکرها توانستند حدود 120 هزار دلار را به سرقت ببرد.

گراهام کلارک اکنون علاوه بر هک حساب‌های توییتر متهم به کلاهبرداری برنامه ریزی شده، چند مورد سو استفاده از اطلاعات شخصی دیگران و هک رایانه دیگران می‌باشد.

اندرو وارن (Andrew Warren) دادستان کل هیلزبورو کانتی گفت: هیچ کس نمی‌تواند اکنون ادعا کند که کلارک در این جرایم تنها بوده است. همچنین وارن افزود: با کلارک مانند یک فرد کاملا بالغ برخورد می‌شود و او یک نوجوان عادی نیست.

مسئولین در حال برآورد کردن خسارات این هک هستند. به عنوان مثال ممکن است کلارک پیام های خصوصی حساب های هک شده را ذخیره کرده باشد. البته توییتر این اطمینان را داده که حساب‌های دارای تیک آبی در این هک هیچ آسیبی ندیده و پیام‌های آنها ذخیره و دانلود نشده است اما پیام چند حساب توییتری که تیک آبی ندارند دانلود شده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments