اتریوم دوباره رکورد شکست!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ ۲۵ ژانویه، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار، به بالاترین رکورد خود در طول تاریخ دست یافت.

پس از شکستن رکورد سه ساله و دستیابی به قیمت ۱،۴۴۰ دلار، آلت کوین برتر بازار این بار توانست رکورد جدیدی را در ۱،۴۷۳ دلار ثبت کند. در زمان انتشار این خبر، اتریوم با قیمت ۱،۴۳۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۸ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل هفتگی قیمت اتریوم.
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در حالی که اتریوم در مسیر رسیدن به سطوح بالاتر قیمت، از بیت کوین (BTC) عقب‌تر است، اما این ارز دیجیتال با یک رشد ۸۸ درصدی از ابتدای سال جاری میلادی، عملکرد بسیار بهتری را در مقایسه با بیت کوین از خود نشان داده است. در بازه زمانی مشابه، بیت کوین تنها ۱۰٫۹۸ درصد رشد داشته است.

در همین حال، تجزیه و تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که جفت ارز ETH/BTC از روند نزولی چند ساله خود خارج شده و به بالاترین سطح خود از سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده است. این امر در حالت کلی، خبر خوبی برای آلت کوین‌ها است.

نمودار کندل هفتگی قیمت جفت ارز ETH/BTC در صرافی کوین‌بیس (Coinbase).

احساسات جامعه در مورد اتریوم بسیار مثبت است!

بعد از این که اتریوم موفق شد رکورد قبلی خود را پس از سه سال بشکند، احساسات جامعه در مورد این ارز دیجیتال به طور قابل توجهی مثبت شده است.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، یکی از سرمایه‌گذاران قدیمی اتریوم و رئیس بخش بازاریابی در سِت پروتکل (Set Protocol)، اظهار داشت که رالی اخیر اتریوم نتیجه زمینه‌سازی‌ توسعه‌دهندگان در اکوسیستم اتریوم، در طول سه سال گذشته است.

عملکرد اتریوم و بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز.

در طول چرخه خرسی سال ۲۰۱۹ میلادی، اتریوم بیشترین ضرر را در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ متحمل شد. با این حال، مومنتوم جدید اتریوم که از افزایش تقاضا و رشد بخش دیفای ناشی می‌شود، این امکان را برای اتریوم فراهم کرده است که در چرخه گاوی اخیر، عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد.

علاوه بر این، داده‌های درون زنجیره‌ای در کنار شاخص‌های متعدد دیگر، نشان می‌دهند که رالی صعودی اتریوم تازه آغاز شده است.

به گفته محققان شرکت تحلیلی سانتیمنت (Santiment)، فعالیت توسعه اتریوم در گیت هاب (Github) سیر مشابهی را با قیمت آن دنبال کرده است.

قیمت اتریوم و بیت کوین در مقابل فعالیت‌های این دو پروژه در گیت هاب.

این روند نشان می‌دهد که رالی در حال انجام اتریوم، با فاندامنتال‌های قوی و فعالیت بالای توسعه‌دهندگان آن هدایت می‌شود که این امر، پایداری این رالی را نیز بیشتر می‌کند.

قدم بعدی برای اتریوم چیست؟

به گفته تحلیل‌گران، مومنتوم و اثر شبکه‌ای اتریوم نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال، یک دارایی ممتاز و معتبر در بازار به شمار می‌رود.

در آینده نه چندان دور، دو سناریو اصلی برای روند قیمت اتریوم وجود دارد. اول این که، قیمت اتریوم می‌تواند پس از ارائه قراردادهای آتی این ارز دیجیتال در بورس کالای شیکاگو (CME) از ماه فوریه و ورود سرمایه‌های بزرگ به بازار آن افزایش یابد.

دوم، با آرام شدن مومنتوم جفت ارز ETH/BTC ، اتریوم می‌تواند پس از شکستن بالاترین رکورد تاریخی خود، دچار پولبک شود.

یک سناریوی احتمالی دیگر نیز این است که با افزایش میزان تسلط بیت کوین بر بازار پس از یک فصل دو ماهه آلت کوین‌ها، اتریوم می‌تواند یک مرحله تثبیت قیمت کوتاه مدت را تجربه کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments