بازگشت اتریوم به کانال ۷۰۰ دلار بعد از ۲ سال!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) روز یکشنبه، ۲۷ دسامبر، افزایش قابل‌توجهی داشت و توانست برای اولین بار از ۲۱ مِی سال ۲۰۱۸ میلادی، به بالای ۷۰۰ دلار برسد. آلت‌کوین برتر بازار طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲٫۶۴ درصد و در هفته گذشته، ۱۳٫۶۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

این در حالی است که ارز دیجیتال اتریوم، ۵ ساعت قبل از ورود به کانال ۷۰۰ دلار، تنها با قیمت ۶۲۴٫۷۶ دلار معامله می‌شد.

نمودار کندل ساعتی قیمت اتریوم در صرافی رمزارزی کوین‌بیس (Coinbase).

علاوه بر این، در زمان انتشار این خبر، ارزش جاری بازار اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر جهان به بیش از ۸۳ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش حجم معاملات روزانه اتریوم در صرافی‌های رمزارزی

حجم معاملات روزانه اتریوم در هشت صرافی بزرگ رمزارزی نیز، با تغییراتی همراه بوده است. در تاریخ ۲۷ دسامبر، حجم معاملات روزانه برای اتریوم، بیش از ۲٫۳ میلیارد دلار بود. در حالی که میانگین این رقم در طول هفته گذشته، حدود ۲٫۱۷۵ میلیارد دلار گزارش شده بود.

حجم معاملات روزانه اتریوم در هشت صرافی بزرگ.

از سوی دیگر، به گفته رایان واتکینز (Ryan Watkins)، تحلیل‌گر شرکت مِساری (Messari)، در پی اطلاعیه اخیر بورس کالای شیکاگو (CME) مبنی بر ارائه قراردادهای آتی اتریوم از تاریخ ۸ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی، موسسه‌ها و سازمان‌های بزرگ نیز از سال آینده شروع به خرید این ارز دیجیتال خواهند کرد.

اتریوم هنوز با اوج قیمت خود فاصله دارد

در حالی که در روزهای اخیر، دنیای ارزهای دیجیتال تقریباً به صورت روزانه شاهد رکوردشکنی‌های پی در پی بیت‌کوین (BTC) بوده است، اتریوم هنوز مسیر زیادی تا شکستن رکورد بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۸ میلادی، یعنی ۱،۴۱۹ دلار، در پیش دارد.

برای این منظور، قیمت اتریوم باید بیش از دو برابر شود. با این حال، بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت اینتودِبلاک (IntoTheBlock)، ۸۸ درصد از کل آدرس‌های اتریوم در حال سوددهی هستند.

۸۸ درصد از آدرس‌های اتریوم در حال سوددهی هستند.

هدف بعدی اتریوم چه خواهد بود؟

در حال حاضر، ارز دیجیتال اتریوم در حال تثبیت قیمت خود بالاتر از سطح ۷۰۰ دلار است.

در مسیر صعودی، منطقه مقاومتی ۷۱۸ تا ۷۲۰ دلار، مانع بزرگی برای گاوها است. شکست به قیمت‌های بالاتر از ۷۲۰ دلار، به احتمال زیاد راه را برای روند صعودی بیشتر اتریوم باز خواهد کرد. مقاومت اصلی بعدی، نزدیک به سطح ۷۵۰ دلار است که در صورت دستیابی به آن، قیمت اتریوم می‌تواند تا ۷۶۵ دلار نیز افزایش یابد.

این در حالی است که در مسیر نزولی نیز، سطوح حمایتی زیادی در حال شکل‌گیری هستند. در صورتی که اتریوم نتواند از سطوح مقاومتی ۷۱۸ و ۷۲۰ دلار عبور کند، دچار اصلاح قیمت خواهد شد که اولین سطح حمایتی اصلی، در نزدیکی ۶۹۰ دلار قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments