صعود بیت کوین به کانال ۳۶ هزار دلار همزمان با رکوردشکنی جدید اتریوم!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندکی پس از صعود قیمت اتریوم (ETH) به بالای ۱،۵۰۰ دلار، قیمت بیت کوین (BTC) نیز به ۳۶،۸۰۰ دلار افزایش یافت.

در تاریخ ۳ فوریه، ارز دیجیتال اتریوم با افزایش فعالیت بازار مشتقات، شاهد صعود قیمت خود به بالاترین رکورد تاریخی در ۱،۵۶۷ دلار بود. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در طولانی مدت، چشم‌انداز روشنی را برای بزرگترین آلت کوین بازار انتظار دارند.

در حال حاضر، ارز دیجیتال اتریوم با قیمت ۱،۵۴۲ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۹ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت اتریوم در صرافی کوین‌بیس (Coinbase).

در همین حال، قیمت بیت کوین نیز در نهایت از مقاومت ۳۵ هزار دلار عبور کرد. در زمان انتشار این خبر، این ارز دیجیتال با قیمت ۳۶،۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس.

در روزهای گذشته، شخصیت‌های برجسته‌ای مانند ایلان ماسک (Elon Musk)، مایکل سایلور (Michael Saylor) و مارک کیوبان (Mark Cuban)، اظهاراتی را در مورد مزایای فناوری بلاکچین و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بیان کردند. به گفته کیوبان، بازارهای سهام در آینده مبتنی بر بلاکچین خواهند بود.

از سوی دیگر، استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) سیرکل (Circle)، اکنون با بلاکچین استلار (Stellar) ادغام شده است. این امر باعث می‌شود که امکان معامله این استیبل کوین در شبکه استلار فراهم شده و به این ترتیب، برخی از فشارهای شبکه اتریوم کاهش یابد.

قیمت استیبل کوین USDC در مقابل تعداد تراکنش‌های آن در هر ثانیه.

از سوی دیگر، داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهند که حجم معاملات USDC در شبکه اتریوم طی سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته و این استیبل کوین به دنبال تصاحب جایگاه تتر (USDT) است. استفاده از بلاکچین استلار، کارمزد تراکنش‌های USDC را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و فضای شبکه اتریوم را نیز آزادتر می‌کند.

اتریوم ۲.۰، سومین شبکه بزرگ استیکینگ از لحاظ میزان دارایی‌های قفل شده!

با صعود قیمت اتریوم (ETH) به بالاترین رکورد تاریخی خود، اتریوم ۲.۰ به سومین شبکه بزرگ استیکینگ از لحاظ میزان دارایی‌های قفل شده تبدیل شد. این در حالی است که در حال حاضر تنها ۲٫۰۹ درصد از موجودی ارز دیجیتال اتریوم در اتریوم ۲.۰ قفل شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده، در حال حاضر نزدیک به ۲٫۵ میلیون واحد اتریوم به ارزش حدودی ۳٫۶ میلیارد دلار در اتریوم ۲.۰ استیک شده است.

پولکادات (Polkadot) با ۶۰ درصد از موجودی قفل شده به ارزش ۱۰٫۸ میلیارد دلار در صدر این جدول بوده و پس از آن، کاردانو (Cardano) با ۷۱ درصد از موجودی قفل شده به ارزش ۹٫۵ میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار دارد.

صعود بازارهای سنتی همزمان با سقوط سهام‌ مبتنی بر مم‌ (meme) !

از تاریخ ۱ فوریه تاکنون، هیاهوی پیرامون سهام گروه وال استریت بتز (Wallstreetbets)، مانند گیم‌استاپ (GME)، ای‌ام‌سی (AMC) و بلک‌بری (BB)، کاهش یافته و این سهام‌ها با افت ارزش مواجه شده‌اند.

این در حالی است که همزمان شاخص‌های سهام S&P 500، Dow و NASDAQ، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و به ترتیب، ۱٫۳۹، ۱٫۵۷ و ۱٫۵۶ درصد رشد داشتند. قیمت نقره نیز ۸٫۴۴ درصد کاهش یافت و به ۲۶٫۶ دلار رسید.

وضعیت سبز بازار آلت کوین‌ها!

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال.

از آن‌جایی که جهش قیمت اتریوم باعث افزایش خوش‌بینی‌ها به این صنعت شده است، سایر آلت کوین‌ها نیز عملکرد قابل توجهی را از خود نشان دادند. در این میان، لایت کوین (LTC) با جهش ۸ درصدی روبه‌رو شد و در حال حاضر، با قیمت ۱۵۰٫۷ دلار معامله می‌شود. همچنین، میکر (MKR) و سولانا (MKR) هر یک نزدیک به ۱۵ درصد رشد داشتند.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، ۱٫۰۸ تریلیون دلار بوده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز، برابر با ۶۲٫۵ درصد گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments