استخراج بیت کوین به صرفه نیست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از خبرگزاری میزان نوشت: محمد رضا شرفی عضو انجمن بلاکچین ایران گفت: با توجه به تعرفه بالای برق در ماه‌های گرم سال، استخراج ارز‌های دیجیتال در این بازه زمانی مقرون به صرفه نیست.

این عضو انجمن بلاکچین گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت تعرفه برق مورد استفاده در زمینه استخراج ارز‌های دیجیتال در 8 ماه سال 500 تومان به ازای هرکیلووات ساعت است که این میزان در 4 ماه خرداد تا شهریور تا نزدیک به 2 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد عدم وحدت رویه در اعمال تعرفه برق در صنعت ارز‌های دیجیتال هستیم. به عنوان مثال تعرفه قیمت برق استخراج در کیش حتی از قیمت ماه‌های غیر گرم نیز کمتر است و با قیمت 110 تومان به ازای هر کیلووات محاسبه می‌شود. اما چرایی آن هنوز مشخص نیست.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

وی همچنین با اشاره شیوه قیمت‌گذاری تعرفه برق اذعان داشت: تعرفه برق تحمیل شده بر فعالان این عرصه سبب شده است تا برخی برای کسب سود بیشتر از شیوه‌های نامتعارف و غیر قانونی برای تامین برق خود استقاده کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به قیمت پر نوسان بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال داشت. نوسانی که به گفته وی بین 3 تا 18 هزار دلار به ازای هر واحد بیت کوین بوده است.

شرفی قوانین دست و پا گیر حوزه رمز‌ارز‌ها را علت بسیاری از مشکلات این عرصه عنوان کرد و گفت: هیچ آمار دقیقی از تعداد فعالان حوزه استخراج وجود ندارد و به همین دلیل امکان مالیات از آنها نیز عملا منتفی خواهد شد.

وی درباره تاثیر استفاده از بیت کوین در مقابله با تحریم‌ها نیز گفت: ما می‌توانستیم برای جبران کسر درامد واحد‌های صنعتی از ارز‌های دیجیتال استفاده کنیم که فرصت آن را از دست دادیم.

وی در پایان با انتقاد از عدم نگاه یکسان مسئولین به صنعت استخراج با دیگر فعالیت‌ها گفت: میزان برق مورد نیاز این صنعت کمتر از 2 هزار مگاوات است که این میزان فشاری بر شبکه برق تحمیل نخواهد کرد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments