صرافی‌ها با لیست کردن ریپل، متخلف شناخته نمی‌شوند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در جلسه دادرسی پرونده ریپل، وکیل کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده اظهار داشت که صرافی‌های رمزارزی با فهرست کردن و پشتیبانی از تراکنش‌های ارز دیجیتال ریپل (XRP) هیچ قانونی را نقض نمی‌کنند.

در این جلسه دادرسی که روز ۲۰ ماه مارس تشکیل شد و جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، وکیل ریپل نیز در آن حضور داشت، وکیل کمیسیون SEC در پاسخ به سوال قاضی سارا نتبورن (Sarah Netburn) مبنی بر این که

آیا كسی كه ارز دیجیتال XRP را می‌فروشد، در واقع اوراق بهادار غیر قانونی را فروخته است؟

اظهار داشت که چنین نیست. وکیل کمیسیون SEC اعلام کرد که خرید و فروش ارز دیجیتال XRP تنها توسط ریپل و افراد وابسته به آن غیر قانونی است.

هوگان با استناد به پاسخ وکیل کمیسیون SEC گفت:

این بدان معناست که صرافی‌هایی که دو ماه پیش ارز دیجیتال XRP را از فهرست پلتفرم‌های معاملاتی خود حذف کرده بودند، در صورت فهرست کردن و پشتیبانی مجدد از تراکنش‌های آن، قوانین اوراق بهادار را نقض نمی‌کنند و متخلف شناخته نمی‌شوند.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، کمیسیون SEC در دسامبر سال میلادی گذشته یک دادخواست ۱٫۳ میلیارد دلاری را علیه شرکت ریپل و دو تن از مدیران آن – برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) و کریس لارسن (Chris Larsen) – تشکیل داد. در این دادخواست، این تنظیم‌کننده ادعا می‌کند که ریپل توکن‌های XRP را در قالب اوراق بهادار ثبت نشده به فروش رسانده است. کمیسیون SEC معتقد است که از سال ۲۰۱۳ میلادی، ریپل و مجریان آن با فروش غیر قانونی توکن‌های XRP، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند.

به دنبال انتشار این اخبار، قیمت ارز دیجیتال XRP به شدت سقوط کرد و صرافی‌های بسیاری، از جمله کوین بیس (Coinbase)، کریپتو دات کام (Crypto.com)، ای ترو (eToro) و …، معاملات XRP را به حالت تعلیق درآوردند یا به طور کامل این ارز دیجیتال را از فهرست دارایی‌های خود حذف کردند. علاوه بر این، غول سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال گری اسکیل (Grayscale) نیز به دلیل مشکلات قانونی پیش آمده، صندوق سرمایه‌گذاری XRP خود را منحل کرد.

به گفته هوگان، این شرکت‌ها ممکن است خیلی عجولانه عمل کرده باشند.

قیمت ارز دیجیتال ریپل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت!

در پاسخ به انتشار این خبرها، طرفداران XRP در تلاشند تا هشتگ #relistXRP را در توییتر ترند کنند. امید به اضافه شدن مجدد این ارز دیجیتال به فهرست صرافی‌ها، باعث شده است که قیمت توکن XRP در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰٫۴ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

نمودار هفتگی قیمت ارز دیجیتال XRP.

در حال حاضر، ارز دیجیتال XRP با قیمت ۰٫۵۵۸ دلار معامله می‌شود و با ارزش بازار ۲۵٫۳۹۶ میلیارد دلاری خود در جایگاه هفتم فهرست ارزهای دیجیتال قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments