افت شدید فروش دستگاه‌های ماینینگ به دلیل کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت Ebang، یکی از سازندگان چینی دستگاه‌های ماینینگ، افت شدیدی را در میزان درآمد کسب شده در نیمه‌ی ابتدایی سال 2020 تجربه کرده است. رییس این شرکت، با ارائه‌ی دلیل برای این افت درآمد، شیوع ویروس کرونا را علت اصلی آن قلمداد کرد. در همین حین، یکی از شعبات این شرکت فعالیت خود را در کانادا آغاز کرد.

درآمد Ebang در مقایسه با سوابق ثبت شده‌ی قبلی، 50% کمتر شد

با توجه به مدارک ارسالی Ebang به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، مجموع درآمد این شرکت در شش ماهه‌ی ابتدایی امسال، 11.4 میلیون دلار بود که در مقایسه با درآمد حاصله در نیمه‌ی اول سال 2019 (22.35 میلیون دلار)، یک کاهش 50.6 درصدی را نشان می‌دهد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

Ebang همچنین فروش ناچیزی از قدرت پردازش (Computing Power) خود در این مدت به دست آورد؛ تنها 0.25 میلیون تراهش بر ثانیه در نیمه‌ی اول سال 2020 فروخته شد. در حالی که فروش این شرکت در سال 2019 تا 1.82 میلیون تراهش بر ثانیه هم بالا رفته بود که نشان دهنده‌ی یک کاهش 86 درصدی می‌باشد.

رییس هیئت مدیره‌ی Ebang کووید-19 را مقصر می‌داند

دانگ هو (Dong Hu)، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره‌ی شرکت Ebang، ضمن صحبت در خصوص افت شدید درآمد، این اتفاق را با شیوع ویروس کرونا مرتبط دانست. وی اشاره کرد که اعمال تجاری در سرتاسر دنیا، از اقدامات مراقبتی ناشی از کووید-19 تأثیر پذیرفتند. همچنین، تأمین‌کنندگان تراشه‌های مورد نیاز شرکت، ظرفیت تولید خود را کاهش دادند که به کمبود مواد خام برای شرکت انجامید.

شیوع کووید-19 به طرز چشمگیری فعالیت‌های تجاری و تولیدی را در تمام دنیا تحت تأثیر قرار داده است. تدابیری که برای مهار کووید-19 رعایت می‌شوند، از جمله محدودیت سفر، قرنطینه‌های اجباری و تعلیق فعالیت‌های تجاری، منجر به اختلالات و بلاتکلیفی شدیدی در عملیات تجاری ما شده و به شدت نتیجه‌ی فعالیت‌ها و وضعیت مالی ما را متأثر کرده است.

در عین حال، سود خالص شرکت هم در نیمه‌ی اول سال 2020، به 7.3 میلیون دلار کاهش یافته است؛ در حالی که این مبلغ، سال گذشته 17.6 میلیون دلار بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments