کمک به دولت‌ها در مدیریت ارزهای دیجیتال مصادره‌شده

زمان مطالعه: 2 دقیقه

كمتر از دو هفته پس از آن كه دولت ایالات متحده بیش از ۶۹ هزار واحد ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC)، به ارزش بیش از یك میلیارد دلار را مصادره كرد، شركت تحلیل شبکه‌های بلاکچینی چِین‌آنالیز (Chainalysis)، از راه‌اندازی برنامه‌ی جدیدی برای كمك به دولت‌ها در بازیابی، ذخیره و فروش ارزهای دیجیتال مصادره‌شده خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه‌ی منتشرشده توسط چِین‌آنالیز، این برنامه می‌تواند به سازمان‌های دولتی در مدیریت، ذخیره و نظارت بر دارایی‌های توقیف‌شده کمک کند. به گفته‌ی چِین‌آنالیز، همان‌طور که اجرای قانون در مورد فعالیت‌های غیرقانونی مربوط به ارزهای دیجیتال پیچیده‌تر می‌شود، نیاز به خدمات تحقق قابلیت تبدیل دارایی‌های دیجیتال به وجه نقد نیز افزایش می‌یابد.

جیسون باندز (Jason Bonds)، مدیر ارشد مالی و درآمدزایی شرکت چِین‌آنالیز، اظهار داشت که هرچه پذیرش ارزهای دیجیتال بیشتر شود، این نوع دارایی‌ها توسط کاربران و مهاجمان به طور یکسان استفاده خواهد شد. به گفته‌ی باندز، شرکت چِین‌آنالیز بر روی ایجاد اعتماد به دارایی‌های دیجیتال متمرکز شده و این به معنای کمک به کشف و بررسی فعالیت‌های غیرقانونی است. از آن‌جایی که سازمان‌های دولتی در ریشه‌یابی و شناسایی مجرمان موفق‌تر هستند، کمک به آن‌ها در جهت بازیابی و تحقق قابلیت تبدیل دارایی‌های دیجیتال به وجه نقد، ضروری به نظر می‌رسد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در اطلاعیه‌ی چِین‌آنالیز آمده است که این شرکت برای تعیین نحوه‌ی فروش دارایی‌های دیجیتال توقیف‌شده با Asset Reality، شرکتی که دارایی‌های مصادره‌شده را برای مشتریان بخش دولتی و خصوصی مدیریت می‌کند، همکاری خواهد کرد.

اطلاعیه‌ی این شرکت، کمتر از دو هفته پس از انتشار اخبار مصادره‌ی بیش از ۶۹ هزار واحد ارز دیجیتال بیت‌کوین متعلق به کیف پول بازار سیاه جاده‎ی ابریشم (Silk Road) توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ)، منتشر می‌شود. شرکت چِین‌آنالیز با تجزیه و تحلیل تراکنش‌ها، در ردیابی این وجوه به وزارت دادگستری ایالات متحده کمک کرده است. این رقم، بزرگترین مقدار ارز دیجیتال مصادره‌شده‌ در تاریخ این وزارت‌خانه است.

در پی این اقدام، دولت ایالات متحده اکنون پنجمین آدرس بزرگ بیت‌کوین را کنترل می‌کند.

آدرس کیف پول بیت‌کوین متعلق به دولت ایالات متحده.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments