کاردانو به جایگاه سوم جدول ارزهای دیجیتال برتر صعود کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هجوم موج تازه‌ای از خوش‌بینی‌ها و حجم بالای معاملات کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۶ فوریه باعث شد که این ارز دیجیتال رکورد قیمتی جدیدی را در ۱٫۴۸ دلار ثبت کرده و با پیشی گرفتن از تتر (USDT) و بایننس کوین (BNB)، جایگاه سوم جدول ارزهای دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار را از آن خود کند.

۵ ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار| کاردانو در جایگاه سوم.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته، با بیش از ۳۸ درصد رشد از پایین‌ترین سطح ۰٫۹۸ دلار به بالاترین قیمت تاریخی خود در ۱٫۴۸ دلار رسیده است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت کاردانو در صرافی بایننس (Binance).

رشد این پروژه از تاریخ ۳ فوریه و پس از ادغام هارد فورک مری (Mary) با شبکه آزمایشی کاردانو آغاز شد. این به‌روزرسانی قابلیت قراردادهای هوشمند را به شبکه کاردانو اضافه کرده و به تبدیل این شبکه بلاکچینی به یک شبکه چند دارایی مشابه اتریوم کمک می‌کند.

تاریخ راه‌اندازی هارد فورک مری مشخص شد!

رالی صعودی قیمت ارز دیجیتال ADA زمانی آغاز شد که چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، تاریخ راه‌اندازی هارد فورک مری روی شبکه اصلی کاردانو را ۱ ماه مارس اعلام کرد.

در پی انتشار این خبر، قیمت کاردانو با یک جهش کوچک به ۱٫۱۷ دلار رسید. با این حال، بعد از مدت کوتاهی و در تاریخ ۲۵ فوریه، این ارز دیجیتال مجددا به زیر سطح قیمتی ۱ دلار بازگشت. پس از آن، حجم معاملات کاردانو رکورد جدیدی را در ۱۲٫۸ میلیارد دلار ثبت کرد و باعث شد که قیمت این ارز دیجیتال نیز به یک رکورد تاریخی جدید دست پیدا کند.

از سوی دیگر، بهره باز قراردادهای آتی کاردانو نیز به ۵۸۰ میلیون دلار رسید و به این ترتیب، این ارز دیجیتال با پیشی گرفتن از لایت کوین (LTC) به سومین بازار مشتقات بزرگ پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تبدیل شد.

اضافه شدن قابلیت قراردادهای هوشمند، مولفه اصلی در به‌روزرسانی مری است و انتظار می‌رود دوره جدیدی از عملکردها برای اکوسیستم کاردانو آغاز شود. پس از ادغام هارد فورک مری با شبکه اصلی، استفاده از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز بر روی شبکه کاردانو امکان‌پذیر خواهد شد. به این ترتیب، کاردانو می‌تواند به یک پلتفرم مناسب برای آن دسته از کاربرانی تبدیل شود که به دنبال فرار از کارمزدهای بالای گس (gas) در شبکه اتریوم هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments