تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۱ شهریور)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین و آلت کوین ها از نقطه کف محدوده خود بازگشته‌اند، اما احتمال دارد که در سطوح بالاتر با مقاومت روبرو شوند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 11 شهریور (1 سپتامبر) مطالعه خواهید کرد.

بازار سهام آمریکا در تلاش است که بهترین عملکرد خود در ماه آگوست را، از سال 1984، ثبت کند. در همین حین، بیت کوین تلاش می‌کند که بعد از افت قیمت‌هایی که در آگوست 2018 و آگوست 2019 تجربه کرده است، آگوست امسال را به‌صورت مثبت ببندد. به این وجود، قراردادهای آتی طلا و شاخص دلار آمریکا (DXY) در وضعیت خوبی قرار ندارند؛ چراکه هردوی آن‌ها می‌توانند این ماه را در حالت قرمز و منفی به پایان برسانند.

شرکت برکشایر هاتاوی، سرمایه‌گذاری بر روی سهام 5 درصد از 5 شرکت تجاری برتر ژاپن را اعلام کرد و چند روز قبل، این شرکت اعلام کرد که سهامی در یک شرکت استخراج طلا دارد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

مکس کیسر در گزارش خود باور داشت که خریدهای اخیر برکشایر نشان می‌دهند بافت، سعی دارد از دلار فاصله بگیرد و سرمایه خود را به دارایی‌های دیگر تبدیل کند. با این وجود، کیسر انتظار دارد که بیت کوین، طلا و نقره، در کوتاه مدت، رکوردهای جدیدی را ثبت کنند.

درحالی‌که هر چیزی در بازارها امکان‌پذیر است، آیا نمودار بیت کوین الگوهای صعودی را نشان می‌دهد که بیانگر دیدگاه صعود شدید بیت کوین در کوتاه مدت باشند؟

بیایید این نمودارها را بررسی کنیم تا به پاسخ برسیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در 30 آگوست، یک بریک‌اوت (شکست) را از EMA بیست روزه (11,559 دلار) انجام داد، که نشانه مثبتی است. گاوها حالا تلاش خواهند کرد که قیمت را بالاتر از ناحیه مقاومت 11,113.50 تا 12,460 دلار نگه دارند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

اگر آن‌ها موفق شوند، این موضوع حاکی از احتمال بازگشت روند صعودی، با تارگت بعدی در 13,000 دلار و سپس 14,000 دلار خواهد بود.

با این وجود، EMA بیست روزه تقریبا ثابت است و شاخص RSI تنها کمی بالاتر از نقطه میانی است، که نشان می‌دهد تعادلی بین عرضه و تقاضا برقرار است.

اگر قیمت بیت کوین سطح مقاومت بالایی خود را شکست دهد، جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا برای چند روز در محدوده‌ی 12,113.50 دلار تا 11,000 دلار، باقی خواهد ماند.

همانطور که در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم هفته گذشته گفتیم، شکستی به کمتر از 11,000 دلار، نشان‌دهنده ضعف خواهد بود و روند قیمت را منفی می‌سازد؛ تا جایی که ممکن است قیمت به کمتر از ناحیه حمایت بحرانی 10,400 تا 10,000 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

گاوها قیمت اتریوم را در 28 آگوست، به بالاتر از EMA بیست روزه (400 دلار) رساندند و آن را با یک حرکت قدرتمند در 30 آگوست ادامه دادند، که باعث شد قیمت به بالاتر از مقاومت 415.634 دلاری برسد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

با این صعود، شاخص EMA بیست روزه، دوباره حرکتی به سمت بالا را آغاز کرده و شاخص RSI از خط روند صعودی یک شکست (بریک‌اوت) را انجام داده است، که نشان می‌دهد گاوها در این بازار برتری دارند.

اگر آن‌ها بتوانند قیمت اتریوم را در بالاتر از 446.479 دلار نگه دارند، احتمالا روند صعودی باز می‌گردد، که اولین هدف (تارگت) آن 480 دلار و سپس 550 دلار است.

درمقابل، اگر جفت‌ارز اتریوم و دلار آمریکا از سطح مقاومت بالایی کاهش پیدا کند، مدت زمان بیشتری را در این محدوده باقی خواهد ماند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت اتریوم را به کمتر از سطح حمایت بحرانی در 366 دلار برسانند، ممنتوم شدیدا تضعیف خواهد شد. در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم هفته آینده، نحوه پیشرفت این روند را بررسی خواهیم کرد.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments