تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۳ شهریور)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوین و اتریوم احتمالا برای چند روز در همین محدوده قیمتی باقی می‌مانند، که باعث خواهد شد آلت کوین های برتر به روند صعودی خود ادامه دهند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، که به‌صورت هفتگی از سایت رمزارز نیوز منتشر می‌گردد، در تاریخ 3 شهریور (24 آگوست) بررسی خواهیم کرد.

این هفته، شاخص S&P500 با ثبت یک رکورد روزانه و پوشش‌دهی کامل تمامی خسارات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در اواسط مارس، اخبار جدیدی را ایجاد کرد.

با این وجود، نشانه‌هایی حاکی از این موضوع وجود دارند که ممکن است بازار سهام آمریکا بیش از حد ارزش گرفته باشد. اندیکاتور بافت، که یک ابزار تحلیلی است و شاخص ویلشایر 5000 را بر تولید ناخالص داخلی آمریکا تقسیم می‌کند، اکنون 1.7 را نشان می‌دهد. این عدد تقریبا نزدیک به نقطه اوج این شاخص یعنی 1.71 در طی دوره دات کام (حباب دات کام که رخدادی تاریخی در اواخر دهه 90 بود) می‌باشد، که پس از آن رخداد، یک اصلاح شدید قیمتی رخ داده بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

به هرحال، یک تفاوت اساسی بین وضعیت فعلی و دوره‌ی دات کام این است که نرخ بهره فعلی در پایین‌ترین حد خود قرار دارد . بانک‌های مرکزی برای حمایت از اقتصاد، مبالغ بسیار زیادی از پول را به آن تزریق کرده‌اند.

با وجود این‌که این شاخص خاص، حالتی شبیه به یک حباب را نشان می‌دهد، اما احتمال این‌که بازار سهام‌ها تنها به این دلیل سقوط کند، کم است.

عملکرد بازار رمزارزها

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

اگر بازار سهام‌ها سقوط کند، ممکن است در ابتدا بیت کوین نیز به دلیل احساسات عمومی، کمی سقوط کند، اما احتمالا قیمت آن برای مدت زیادی پایین نخواهد ماند؛ زیرا تریدرهایی که مواضع خود را در بازار سهام فروخته‌اند، به دنبال یک بازار امن دیگر می‌گردند تا سرمایه خود را به آن وارد کنند.

سرمایه‌گذاری‌های اخیر بیت کوین توسط مدیرمالی باسابقه، پاول تودور جونز و همچنین  افزایش ورود سرمایه سازمانی به محصولات شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل نشان می‌دهد که تریدرها بیت کوین را به‌عنوان ابزاری جهت ذخیره ارزش و مانعی درمقابل تورم می‌بینند.

در چند ماه اخیر، چندین آلت کوین باقدرت، عملکردی بهتر از بیت کوین نشان داده‌اند. در ادامه توضیح بیشتری درمورد عملکرد بیت کوین و اتریوم خواهیم داد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

گاوها در 17 آگوست، قیمت بیت کوین را به بالاتر از مقاومت 12,304.37 دلار رساندند، اما نتوانستند قیمت را در بالاتر از این سطح نگه دارند. این موجب نقد کردن سود توسط تریدرهای کوتاه مدت، در 18 آگوست شد. چنین رخدادی قیمت را تا EMA بیست روزه (11,568 دلار) پایین کشید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX)، که رقیبی برای شاخص حرکت جهت‌دار است، همچنان باقدرت بالاتر از 35 باقی مانده است، اما شاخص جهت‌دار مثبت DI+ و شاخص جهت‌دار منفی DI- درحال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. شاخص EMA بیست روزه نیز شیب کمتری پیدا کرده که نشان‌دهنده‌ی باقی ماندین قیمت در یک بازه در کوتاه مدت است.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه برسانند، سقوطی به محدوده‌ی 11,000 تا 10,900 دلار امکان‌پذیر است. احتمالا گاو‌ها شدیدا از این ناحیه دفاع خواهند کرد و اگر موفق شوند، ممکن است قیمت دوباره به 12,304.37 دلار صعود پیدا کند. یک بریک‌اوت (شکست) و بسته شدن قیمت در بالاتر از این مقاومت، می‌تواند روند صعودی را بازگرداند.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت را به کمتر از 10,900 دلار کاهش دهند، بازدید مجدد از 10,400 دلار محتمل است. این یک ناحیه حمایت مهم است که باید مراقب آن باشیم؛ زیرا اگر شکسته شود، احساسات بازار شدیدا منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

در نمودار چهار ساعته، DI- بالاتر از DI+ است و EMA بیست روزه درحال کاهش است، که نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه مدت برتری دارند. آن‌ها درحال ایجاد موج فروش، در هنگام کاهش قیمت به EMA بیست روزه هستند.

در سطوح پایین‌تر، احتمالا 11,000 دلار به‌عنوان یک سطح حمایت قوی عمل خواهد کرد. یک بازگشت قوی از این سطح، قیمت را برای چند روز در محدوده‌ی 11,000 تا 12,304.37 دلار نگه می‌دارد.

اولین نشانه‌ی قدرت بازار، شکستی به بالاتر از EMA بیست روزه خواهد بود؛ چراکه نشان می‌دهد احساسات بازار درمورد بازه کوتاه مدت، تغییر کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

ناتوانی گاوها برای نگه داشتن قیمت اتریوم بالاتر از ناحیه حمایت بالایی در 415.634 دلار، منجر به نقد کردن سود توسط تریدرهای کوتاه مدت شد. این موضوع قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه (393 دلار) رساند، که یک علامت منفی است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار قیمت اتریوم. منبع: TradingView

حمایت بعدی در روند نزولی، 366 دلار است. اگر قیمت از این سطح بازگردد، این موضوع نشان خواهد داد که گاوها درحال دفاع از این سطح هستند. شیب شاخص EMA بیست روزه کاهش پیدا کرده و DI+ و DI- نزدیک به یکدیگر هستند، یعنی تعادلی بین عرضه و تقاضا برقرار است.

این موضوع به باقی ماندن احتمالی قیمت در محدوده‌ی 366 تا 446.479 دلار، به مدت چند روز، اشاره دارد. شکستی به بالاتر از این محدوده احتمالا روند صعودی را باز می‌گرداند؛ درحالی‌که شکستی به پایین‌تر از آن، می‌تواند موجب کاهش قیمت به حمایت بعدی در 320 دلار شود.

نمودار چهارساعته قیمت اتریوم. منبع: TradingView

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت قیمت اتریوم

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که DI- بالاتر از DI+ است و EMA بیست روزه درحال کاهش است، که نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه مدت برتری دارند. پیش‌تر، حمایت 366 دلاری به‌عنوان یک سطح حمایت قوی عمل کرده بود، به همین دلیل، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد که از این سطح دفاع کنند.

یک بازگشت قوی از این سطح می‌تواند موجب صعودی به 415.634 دلار شود. اگر قیمت از این سطح مقاومت بگذرد، ممکن است چند روز در همان محدوده باقی بماند.

درمقابل، اگر حمایت 336 دلاری بشکند، این موضوع یک علامت منفی بزرگ خواهد بود و می‌تواند موجب سقوطی به 320 دلار شود.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

عالی . مثل همیشه دقیق و بی نظیر . ممنون