تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۰ مهر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین و چندین آلت کوین به تلاش جهت پشت سر گذاشتن مقاومت در سطوح بالاتر ادامه می‌دهند، که نشان می‌دهد روند صعودی ممکن است به زودی بازگردد. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 10 مهر (1 اکتبر) بررسی خواهیم کرد.

براساس داده‌های CryptoQuant، مجموع بیت کوین ‌های نگهداری‌شده در صرافی‌ها از 2.8 میلیون بیت کوین در اکتبر 2019، به 2.14 میلیون کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران باور دارند که این کاهش ثابت در میزان ذخیره صرافی‌ها نشان می‌دهد که تریدرهای خرد و نهنگ‌ها درحال جمع‌آوری بیت کوین هستند، زیرا انتظار دارند که قیمت در آینده بالا برود.

با وجود این‌که قیمت بیت کوین همچنان نسبت به نقطه اوج تاریخی آن، در سطوح بسیار پایین‌تری قرار دارد، اما توانسته سه ماه سوم سال 2020 را در بالاتر از 10.590 دلار به اتمام برساند که دومین نقطه بالا در اتمام سه‌ماهه است. داده‌های Skew نشان می‌دهد که تنها سه ماهی که در آن قیمت بیت کوین میزان رشد بیشتری داشته است، سه ماه چهارم 2017 بوده که در 13,660 دلار بسته شده بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تمام این اتفاقات نشان می‌دهد که بازارهای رمزارزی درحال حرکت به‌سمت سرمایه‌گذاران قدرتمندتر هستند که نوسانات روزانه قیمت آن‌ها را آشفته نمی‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین مهر

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

گفته می‌شود که سرمایه گذاران سازمانی سرمایه زیادی دارند و علاقمند به حفظ مواضع بلند مدت هستند. داده‌های حاصل از Bybit نشان می‌دهد که ‌شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل در حال حاضر 449,900 بیت کوین را داراست که بیش از 2 درصد کل میزان عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

اگر سرمایه گذاران نهادی دارایی‌های رمزارزی خود را افزایش دهند، تقاضا می‌تواند در نهایت از عرضه پیشی بگیرد و این می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

بیایید نمودارها را بررسی کنیم تا بتوانیم مسیر حرکت دو رمزارز برتر بازار را تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (10 مهر)

در چند روز گذشته، قیمت بیت کوین در اطراف EMA بیست روزه (10,732 دلار) در حال حرکت بوده است. با وجود این‌که گاوها (حامیان بازار صعودی) تلاش کرده‌اند که در 29 سپتامبر قیمت را از سطوح فعلی بالاتر ببرند، اما نتوانستند قیمت را در آن سطوح نگه دارند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین مهر

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

خرس‌ها (حامیان بازار نزولی) نتوانسته‌اند به ضعف بازار شدت ببخشند و قیمت را به کمتر از حمایت 10,500 دلاری برسانند. این نشان می‌دهد که گاوها و خرس‌ها درحال جدال برای ایجاد حرکت جهت‌دار بعدی هستند و هیچ‌کدام هنوز پیروز نشده‌اند.

شیب کم EMA بیست روزه و شاخص RSI که به نقطه میانی نزدیک است، نشان می‌دهند که تعادلی بین عرضه و تقاضا برقرار است. سخت است که پیش‌بینی کنیم حرکت بعدی و شکست، جهت خروج از این محدوده، به کدام جهت خواهد بود.

با این وجود، گاهی حرکات شاخص RSI می‌تواند نشانه‌هایی را برای ما ایجاد کند. اگر RSI به بالاتر از مثلث متقارن و سطح 55 برسد، احتمال حمله گاوها برای شکستن سطح 11,178 دلاری بالاتر می‌رود.

اگر گاوها موفق شوند، نرخ جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا می‌تواند تا 12,000 دلار و سپس 12,460 دلار، افزایش پیدا کند. در مقابل، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از 10,500 دلار و خط روند صعودی برسانند، سقوطی به 9,835 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم (10 مهر)

خرس‌ها درحال تلاش برای متوقف کردن حرکت در EMA بیست روزه (361 دلار) هستند. اگر قیمت اتریوم به کمتر از 337 دلار برسد، ممکن است سپس سقوطی به 308.392 دلار را مشاهده کنیم.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

هنگامی که قیمت نتواند به بالاتر از EMA بیست روزه برسد و یک حرکت رو به پایین داشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که احساسات بازار منفی است و خرس‌ها، در هنگام بالا رفتن قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

هر دوی میانگین‌های متحرک به‌صورت حاشیه‌ای درحال کاهش هستند و ناتوانی شاخص RSI در پشت سر گذاشتن سطح 50، نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری دارند. شکستی به کمتر از سطح حمایت حیاتی 308.392 دلار می‌تواند موجب سقوطی به 240 دلار شود.

این دیدگاه منفی در صورتی غیرمعتبر می‌شود که نرخ جفت‌ارز اتریوم و دلار آمریکا به سمت بالا برگردد و EMA بیست روزه را بشکند. چنین حرکتی می‌تواند منجر به صعود قیمت تا 395 دلار شود.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments