تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۶ اردیبهشت)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعداد زیادی از رمزارزهای برتر در حال حاضر در سطوح قیمت بالاتری فروخته می‌شوند، اما احتمال این‌که حجم بالای خرید تریدرها، موجب افزایش قیمت بیشتر شود وجود دارد. در ادامه، به تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل تکنیکال اتریوم، دو رمزارز برتر دنیا، در روز 16 اردیبهشت خواهیم پرداخت.

پیام بررسی شاخص ترس و طمع شرکت Jefferies، که توسط Christopher Wood نوشته شده است، پیش‌بینی می‌کند که هردوی سرمایه‌گذاران شخصی و سازمانی، قبل از هاوینگ که کمتر از 8 روز دیگر اتفاق خواهد افتاد، بیت کوین می‌خرند. آن‌ها پیش بینی می‌کنند که حرکت قیمت بعد از این هاوینگ، مشابه دو هاوینگ قبلی خواهد بود. Jefferies پیشنهاد می‌کند که سرمایه‌گذاران درست مانند طلا، از بیت کوین برای افزودن و تنوع بخشیدن به دارایی خود استفاده کنند.

هاوینگ چه تاثیری بر بازار رمزارز می‌گذارد؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در هر صورت، پیش بینی این موضوع که برترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین، بعد از هاوینگ افزایش قیمت خواهد داشت، فقط به این دلیل که قبلا نیز این اتفاق افتاده است، ممکن است درست عمل نکند. در طول دو هاوینگ گذشته، شرکت‌کنندگان اصلی قشر اولیه‌ای بودند که رمزارزها را پذیرفته بودند، اما در حال حاضر اوضاع اینچنین نیست.

از زمان آخرین روند صعودی بازار، تریدرهای جدید بسیاری وارد این فضا شدند و در مدت کوتاهی ثروتمند شدند. به همین دلیل، بعد از هر حرکت کوچکی، صحبت‌هایی درمورد یک روند صعودی قوی شنیده می‌شود. اگر احتکارکنندگان بیت کوین را به امید یک حرکت صعودی بسیار قوی بعد از هاوینگ خریده باشند و این حرکت به وقوع نپیوندد، آن‌وقت یک موج فروش اتفاق خواهد افتاد.

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

با این حال، حفظ سود عامل ایجاد حجم زیادی از فروش نخواهد بود، چراکه قیمت بیت کوین با وجود بحران حاضر، در سطح بسیار خوبی حفظ شده است. با این وجود، تقاضای بسیار زیادی در سطوح پایینتر وجود دارد. نوسان احتمالا در چند روز آینده قبل از هاوینگ و چند روز بعد از آن، بالا باقی می‌ماند. این موجب فرصت‌های معامله فوق‌العاده‌ای برای تریدرهای کوتاه مدت می‌شود، که می‌توانند به سرعت در موقعیت‌های مختلف وارد و خارج شوند و نیازی نیست برای هر ترید منتظر یک نقطه خاص (home run) بمانند.

این دیدگاه در صورتی ‌که دنیا با یک حادثه قوی سیاه (black swan) یا همان سقوط غیرمنتظره روبرو شود، اعتبار خود را از دست می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، دوباره ترس و وحشت اتفاق میفتد و موجب سقوط شدید قیمت می‌شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در روز سوم می از 9,190.82 به پایین برگشت. تریدرها ممکن است سود جزئی را در این سطح برده باشند، همانطور که در تحلیل قیمت بیت کوین قبلی پیش‌بینی شده بود.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین. منبع: Tradingview

بازگشت شدید امروز تا 8,526.38 دلار موجب شد موج خرید قوی توسط افرادی که در انتظار بازار صعودی هستند، اتفاق بیفتد. هردوی میانگین‌های حرکتی درحال حرکت به سمت بالا هستند و شاخص RSI نزدیک به ناحیه اشباع خرید باقی مانده است، که نشان می‌دهد بازار صعودی حاکم است.

یک الگوی پرچم سه‌گوش (pennant) در نمودارها دیده می‌شود. اگر بازار صعودی بتواند این ساختار را بشکند، ممکن است روند صعودی دوباره بازگردد. هدف این الگو 10,857.89 دلار است، که نزدیک به خط مقاومت مثلث متقارن است.

به هرحال، بازار نزولی به این سادگی‌ها ناامید نخواهد شد. بازار نزولی برای متوقف کردن حرکت در 10,000 دلار و سپس در 10,500 دلار تلاش خواهد کرد.

این دیدگاه صعودی در صورتی‌که قیمت بیت کوین به پایین‌تر از الگوی پرچم سه گوش سقوط کند، غیرمعتبر خواهد شد. در این حالت، EMA بیست روزه (7,961 دلار) سقوط خواهد کرد. درحال حاضر می‌توان توقف‌ ادامه مواضع بلندمدت را در کمتر از EMA بیست روزه درنظر گرفت.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در سوم می از خط مقاومت کانال صعودی پایین‌تر رفت. این موجب فروش برای حفظ سود توسط تریدرهای کوتاه مدت شد، که نهایتاً سقوط EMA بیست روزه (192 دلار) را در پی داشت.

نمودار قیمت روزانه اتریوم. منبع: Tradingview

درنتیجه حدضرر به 50% مواضع بلند مدت در 200 دلار رسید. توقف در ادامه مواضع می‌تواند 185 دلار درنظر گرفته شود، تا در صورت رسیدن به آن، به دومین رمزارز برتر بازار اجازه دهیم در روند خود تجدید نظر کند.

بازگشت شدید شاخص EMA بیست روزه نشانه مثبتی است، که حجم بالای خرید توسط کسانی که انتظار بازار صعودی را دارند، در نقاط پایین نشان می‌دهد. بازار صعودی تلاش دیگری را برای بالا بردن قیمت تا بالای کانال انجام خواهد داد.

اگر این تلاش موفقیت آمیز باشد، ممنتوم قیمت اتریوم افزایش پیدا خواهد کرد تا به 250 دلار و سپس 289.599 دلار برسد. روند درصورتی نزولی خواهد شد، که قیمت از این کانال سقوط کند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments