تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین و اتریوم (۶ اردیبهشت)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت بیت کوین در شرف شکستن ناحیه مقاومتی بالایی خود است. این موضوع موجب وقوع حرکات قیمت قوی در بعضی از آلت کوین‌ها شده است و به همین دلیل گرایش سرمایه‌گذاران مبنی بر صعودی بودن بازار است.

در حال حاضر ارزش کل بازار رمزارز از کمتر از 200 میلیارد دلار در 22 آپریل، به بیش از 214 میلیارد دلار رسیده است. این یک علامت مثبت است که نشان می‌دهد گرایش بر این است که هنگام کاهش قیمت خرید صورت بگیرد. اگر ارزش کل بازار به بالاتر از 217 میلیارد دلار صعود کند، حرکتی به حدود 250 میلیارد دلار آغاز خواهد شد. یک علامت مثبت در حرکت صعودی اخیر این است که علاوه بر بیت کوین، تعداد زیادی از آلت کوین‌ها هم حرکات قدرتمندی را نشان داده‌اند.

وضعیت کل بازار رمزارز

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

همینطور که هاوینگ بیت کوین نزدیک می‌شود، توییت‌ها با موضوع هاوینگ بیت کوین بیشتر شده‌اند و حالا این موضوع بر اساس تحلیل احساسات اجتماعی جامعه کریپتو توسط شرکت TheTIE، دومین موضوع پربحث مربوط به بیت کوین است.

در بررسی دیگری که توسط  Paxful، بازار جهانی نقطه به نقطه بیت کوین انجام شد، 50% شرکت کنندگان معتقد بودند که خطایی در سیستم مالی سنتی ممکن است موجب رشد بیت کوین شود. Artur Scahabck مدیر ارشد عملیاتی و موسس Paxful، می‌گوید بسیاری از شرکت‌کنندگان انتظار دارند رمزارز در 6 الی 10 سال آینده به پذیرش کامل و اساسی برسد. البته افراد دیگری نیز در این بررسی حضور داشتند که اعتقادی به رمزارز نداشتند و معتقد بودند در بازه زمانی 6 تا 10 ساله حباب رمزارز می‌ترکد.

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

آرژانتین درحال مذاکره با تعدادی از بزرگترین سرمایه‌گذاران دنیاست تا از وقوع نهمین بدهی کلان خود جلوگیری کند. پزوس آرژانتین یکی از بدترین ارزها برای نگهداری بوده؛ چراکه ارزش آن درمقابل دلار آمریکا نسبت به سال 2018، حدود 75% سقوط کرده است. خوشبختانه در همین بازه زمانی، حجم هفتگی معامله بیت کوین با پزوس آرژانتین به 1.028% رسید. این نشان می‌دهد هنگامی که سرمایه‌گذاران امیدشان را نسبت به ارزهای پول فیات از دست می‌دهند، جذب رمزارزها می‌شوند.

Raoul Pal مدیر عامل Global Macro Investor معتقد است بحران کنونی که به دلیل ویروس کرونا ایجاد شده موجب گرایش سرمایه‌گذاران به سمت طلا و بیت کوین می‌شود. او انتظار دارد بیت کوین در 5 سال آینده از یک سرمایه کلاس 200 میلیارد دلاری به یک سرمایه کلاس 10 تریلیون دلاری تبدیل شود.

در ادامه، به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم، دو رمزارز برتر دنیا، در روز 6 اردیبهشت خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC/USD)

قیمت بیت کوین در 23 آپریل به بالاتر از مثلث متقارن و مقاومت افقی 7,454.17 دلاری رسید. این یک حرکت مثبت بزرگ بود اما بازار صعودی نتوانست از این فرار سودی ببرد.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین. منبع: Tradingview

این نشان دهنده تردید در سطوح بالاتر است. بازار نزولی حالا سعی دارد قیمت بیت کوین را به پایین‌تر از 7,454.17 دلار بکشاند. اگر موفق شود، بازدید مجدد از نواحی الگوی مثلث متقارن در 7,220 دلار امکان‌پذیر است.

اگر قیمت به دور از این ناحیه باقی بماند، بازار صعودی سعی می‌کند قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی 7,454.17-7,740.37 دلاری برساند. اگر موفق شود، حرکتی به سمت 8,000 و سپس 9,000 دلار امکان‌پذیر است.

میانگین حرکت نمایی 20 روزه در حال حرکت تدریجی به سمت بالاست و اندیکاتور RSI در جبهه مثبت است، که نشان می‌دهد بازار صعودی برتری نسبی دارد.

اولین نشانه ضعف، باعث سقوط به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد شد و سناریوی نزولی قیمت را تا کمتر از 6,471.71 دلار پایین خواهد کشاند. درنتیجه حد ضرر در مواضع بلند مدت می‌تواند 6,200 دلار درنظر گرفته شود.

تحلیل قیمت اتریوم (ETH/USD)

اتریوم همچنان در کانالی صعودی با انحراف مثبت معامله می‌شود. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (169دلار) در حال افزایش است و RSI در جبهه مثبت است، که نشان می‌دهد بازار صعودی شانس بیشتری دارد.

نمودار قیمت روزانه اتریوم. منبع: Tradingview

اگر بازار صعودی بتواند قیمت اتریوم را بالای این کانال صعودی بکشد، ممنتوم احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد. بالاتر از این کانال، حرکتی به 250 دلار امکان‌پذیر است. قیمت اتریوم تا زمانی که در نیمه بالایی کانال معامله شود صعودی باقی خواهد ماند.

اولین نشانه ضعف، باعث سقوط به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد شد و اگر شکافی به پایین کانال اتفاق بیفتد، روند نزولی خواهد شد. درنتیجه حد ضرر برای مواضع بلند مدت می‌تواند تا 155 دلار افزایش پیدا کند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments