تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۶ مرداد)

بعد از افزایش ناگهانی قیمت رمزارزها، روند بازار چگونه خواهد شد؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

قیمت بیت کوین بالاخره از 10,000 دلار گذشت و تحلیلگران معتقدند بیت کوین و آلت کوین ها همراه با هم، به افزایش قیمت ادامه خواهند داد. در این مطلب، به بررسی تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم  در تاریخ 6 مرداد (27 جولای)، می‌پردازیم.

مجموع ارزش بازار رمزارزها برای اولین بار از اوایل فوریه، به 300 میلیارد دلار رسیده است؛ که یک نشانه مثبت بزرگ است و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیشتری به رمزارزها علاقمند شده‌اند. این علاقه تا قبل از صبح امروز، بیشتر بر آلت کوین های کوچکتر متمرکز شده بود.

حتی اتر نیز اخیرا به مهمانی فصل آلت کوین ها (افزایش قیمت آلت کوین ها) پیوست و زمانی که توانست مقاومت خود را بشکند، قیمت آن به بالاتر اوج گرفت. این ممکن است موجب از دست رفتن یک موقعیت خوب برای بسیاری از تریدرها، که در هنگام کاهش قیمت خرید نکردند، شده باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

حالا تریدرها انتظار رخداد مشابهی را برای رمزارز برتر بازار یعنی بیت کوین دارند، چراکه بیت کوین نیز برای مدتی طولانی در یک محدوده قیمت گیر کرده بود.

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

درنتیجه، ممکن است گاوها بدون اینکه منتظر شکست بمانند، شروع به خرید کنند و احتمالا کسانی که در مواضع کوتاه مدت فروش انجام داده بودند، دوباره خرید خواهند کرد. بازگشت مواضع کوتاه مدت، محرک مورد نیاز را، برای بالاتر بردن قیمت نسبت به مقاومت بالایی، فراهم خواهد آورد. هنگامی که ممنتوم افزایش پیدا کند، ممکن است هجومی برای خرید رخ دهد چراکه تریدرها می‌ترسند موقعیت خوب خرید قبل از صعود قیمت را از دست بدهند.

هفته آینده بسیار مهم است، زیرا متوجه خواهیم شد که آیا آلت کوین ها همچنان بازار را در دست خواهند گرفت و یا بیت کوین به روند می‌پیوندد و توجه تریدرها را از آلت کوین‌ها، به سمت خود متمرکز می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین امروز برای اولین بار از اوایل ژوئن، به بالاتر از سطح 10,100 دلار رسید، که احتمالا موجب افزایش احساسات مثبت درمورد بازار خواهد شد. به این وجود، خرس‌ها بدون جنگ، راضی به کنار کشیدن نخواهند شد و تلاش می‌کنند که از ناحیه مقاومت 10,000 تا 10,400 دلاری دفاع کنند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

در هنگام نگارش این تحلیل، قیمت دوباره به پایین‌تر از سطح 10,000 دلار برگشته است، اما نکته مثبت این‌جاست که گاوها همچنان ناامید نشده‌اند و زمین را خالی نکرده‌اند. این نشان می‌دهد که در افت‌های کوچک، خرید انجام می‌شود و قیمت دوباره به بالا برمی‌گردد.

این تغییر در احساسات، احتمال وقوع شکستی به بالاتر از مقاومت 10,400 دلاری را افزایش می‌دهد. اگر قیمت به بالاتر از 10,400 دلار برسد، پوشش مواضع کوتاه مدت رخ می‌دهد (کسانی که به صورت کوتاه مدت مقداری از دارایی خود را فروخته بودند تا در قیمت پایینتر دوباره بخرند، حالا از ترس اینکه قیمت بالاتر برود دوباره آن مقدار را با ضرر می‌خرند) و موج خرید توسط گاوها اتفاق می‌افتد.

چنین حرکتی می‌تواند قیمت را به 11,870.50 دلار برساند، که هدف (تارگت) الگو، در الگوی شکست (بریک‌اوت) از مثلث صعودی است.

یک بریک‌اوت و بسته شدن بالاتر از 10,400 دلار نیز، الگوی صعودی سر و شانه معکوس را تکمیل می‌کند، که تارگت (هدف) آن 16,997 دلار است. با این وجود، این هدف احتمالا در میان‌مدت به‌دست خواهد آمد، چراکه خرس‌ها شدیدا از سطوح 14,000 دلار دفاع خواهند کرد.

این دیدگاه صعودی زمانی غیرمعتبر خواهد شد، که قیمت از سطوح فعلی خود کاهش پیدا کند و به پایین‌تر از خط روند مثلث صعودی برسد.

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیت کوین

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

هر دوی میانگین‌های متحرک درحال صعود هستند و شاخص RSI در ناحیه بیش از حد خریده شده (overbought) قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها قدرت بیشتری دارند. قیمت درحال حاضر بین 9,800 تا 10,000 دلار نوسان دارد، که یک علامت مثبت است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را دوباره به بالای 10,000 دلار کشانده و سطوح بالاتر را برای چهار ساعت حفظ کنند، حرکتی به سطوح 10,400 دلار امکان‌پذیر است. شکستی به بالای این سطح، یک علامت مثبت بزرگ است و می‌تواند منجر به حرکت شدیدی به سمت بالا شود.

این دیدگاه صعودی زمانی در کوتاه مدت غیرمعتبر خواهد شد که خرس‌ها قیمت را پایین بکشند و در کمتر از EMA بیست روزه نگه دارند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که ممنتوم ضعیف شده و می‌تواند موجب تحکیم قیمت کوچکی در همان محدوده شود.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

همانطور که در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم در هفته گذشته ذکر کردیم، قیمت اتریوم برای مدتی طولانی، تقریبا ثابت مانده بود. اما بعد از ثابت ماندن قیمت برای حدود دو ماه، اتر در 22 جولای به بالاتر از محدوده‌ی 253.556 تا 216.006 دلار رسید. این بریک‌اوت نظر خریداران را جلب کرد و گاوهایی که منتظر حرکتی صعودی برای بازگشت به بازار بودند، شروع به خرید کردند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

این هجوم برای خرید، سریعا قیمت دومین رمزارز برتر بازار را به اولین تارگت خود یعنی 320 دلار رساند. شاخص RSI نیز به بالاتر از سطوح 80 رسیده است، که نشان می‌دهد این افزایش قیمت موجب وضعیت بیش از حد خریده شده (overbought) در کوتاه مدت شده است.

همین‌طور که قیمت نزدیک به فتح کردن مقاومت است، نقد کردن سود توسط تریدرهای کوتاه‌مدت محتمل است، که موجب یک اصلاح کوچک یا ثابت ماندن قیمت خواهد شد. در یک روند صعودی قوی، چنین عقب‌نشینی‌هایی معمولا یک تا سه روز دوام می‌آورند و بعد از آن روند صعودی دوباره آغاز می‌شود. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 320 دلار برسانند، سطح بعدی که باید منتظر آن باشیم 366 دلار است.

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم نشان می‌دهد که نرخ جفت‌ارز اتر و دلار آمریکا، بعد از پشت سر گذاشتن 253.556 دلار، حتی به EMA بیست روزه نیز اصلاح نخورد. شاخص RSI در محدوده بیش از حد خریداری شده قرار دارد، که نشان می‌دهد روند بسیار قوی است.

روند قیمت اتریوم به کدام جهت است؟

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از 300 دلار برسانند، سقوطی به EMA بیست روزه امکان‌پذیر است. یک بازگشت از این حمایت، نشان می‌دهد که گاوها همچنان افت‌های قیمت را فرصتی برای خرید می‌دانند. اگر قیمت در بالاتر از 320 دلار بسته شود، این روند صعودی احتمالا ممنتوم را دوباره بالا خواهد کشید.

در مقابل این دیدگاه، اگر گاوها قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه برسانند و در آن محدوده نگه دارند، قیمت برای چند روز دیگر ثابت باقی می‌ماند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments