تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۲۸ تیر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین و تعدادی از آلت کوین ها نشانه‌هایی از ضعف دارند، که ممکن است موجب یک سقوط جزئی در چند روز آینده شود. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را در تاریخ 28 تیر (18 جولای)، بررسی خواهیم کرد.

گزارش اخیر شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل مربوط به سه ماه دوم سال، نشان می‌دهد که این شرکت 905 میلیون دلار جذب سرمایه برای بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها داشته است. در سه ماه اول امسال، جمع ورودی برای محصولات مختلف گری‌اسکیل 503.7 میلیون دلار بود. این افزایش شدید در سرمایه‌گذاری، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی درحال ایجاد پوزیشن‌های خود هستند؛ چراکه قیمت رمزارز برتر بازار در محدوده‌ای قرار دارد که آن‌ها انتظار دارند در آینده رشد بسیاری نسبت به آن داشته باشد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

با این وجود در کوتاه مدت، اقدامات مربوط به سیاست فدرال رزرو آمریکا، ممکن است موجب حرکات جهت‌دار بعدی شوند. با این‌که اقتصاد حاکی از نشانه‌های بازیابی است، چندین بخش همچنان درگیر افزایش مبتلایان ویروس کرونا در سراسر دنیا هستند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران امیدوار هستند که بانک فدرال برنامه‌های محرک کنونی را، که قرار است به‌رودی با پایان برسند، گسترش دهد.

هر عامل منفی ممکن است باعث یک سقوط شدید در بازارهای سهام شود؛ چراکه سرمایه‌گذاران سریعا سعی می‌کنند سودهای خود را نقد کنند. از آن‌جایی که همبستگی بیت کوین با شاخص S&P 500 بالا است، ممکن است بیت کوین نیز تاثیر بپذیرد و از محدوده خود سقوط کند. چنین حرکتی می‌تواند موجب اقدام سرمایه‌گذاران، برای کسب سود از آلت کوین هایی شود، که در هفته‌های گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته به مرور زمین را خالی کرده و حالا به خط روند مثلث صعودی رسیده است. اگر این حمایت شکسته شود، روند صعودی را ازبین خواهد برد، که یک نشانه نزولی است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

اگر قیمت پایین‌تر از خط روند باقی بماند، خرس‌ها از فرصت استفاده خواهند کرد و نرخ جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا به 8,638.79 دلار و سپس 8,130.58 دلار خواهد رسید.

خرس‌ها مصرانه از حمایت 8,130.58 دلاری دفاع خواهند کرد، که می‌تواند قیمت را برای چند روز دیگر در آن محدوده نگه دارد.

با این وجود، اگر قیمت از خط روند بگذرد و به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش پیدا کند، یک حرکت صعودی به 10,000 تا 10,500 دلار محتمل است. بدون داشتن ممنتوم کافی، احتمال موفق شدن گاوها برای رساندن قیمت به بالاتر از این محدوده، کم است.

با این وجود حرکت قیمت همچنان کند است؛ نرخ این جفت‌ارز در چند روز اخیر به مرور کاهش پیدا کرده، که نشان می‌دهد خرس‌ها درحال حمله برای ایجاد یک کامبک هستند و می‌خواهند دوباره بازار را به‌دست بگیرند. درحالیکه قیمت بیت کوین حالا کمتر از هردوی میانگین‌های متحرک است و شاخص RSI پایین‌تر از سطح 50 قرار دارد، بازار به آرامی درحال تغییر به نفع خرس‌ها است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتر در 16 جولای به پایین‌تر از میانگین‌های متحرک رسید، که یک علامت منفی است. این موضوع، احتمال سقوط به محدوده حمایت 216.006 تا 253.556 دلاری را افزایش می‌دهد. اگر گاوها از حمایت 216.006 دلاری دفاع کنند، قیمت در همین محدوده باقی خواهد ماند.

نمودار قیمت اتریوم. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی (EMA) بیست روزه (236 دلار) شیب کمی دارد و شاخص RSI در پایین‌تر از سطح 50 قرار گرفته است، که نشان می‌دهد تعادلی بین گاوها و خرس‌ها برقرار است.

اگر خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از حمایت 216.006 دلاری برسانند، دومین رمزارز برتر بازار ممکن است تا 178.596 دلار سقوط کند.

از طرفی دیگر، اگر نرخ جفت‌ارز اتریوم و دلار آمریکا نسبت به سطح فعلی خود افزایش پیدا کند و از 253.556 دلار بگذرد، ممکن است صعودی به 288.599 دلار رخ دهد. درحالی‌که قیمت فعلا در میانه این محدوده قرار دارد، سخت است پیش‌بینی کنیم که جهت حرکت بعدی به کدام سمت است. در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم هفته آینده با ما همراه باشید.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments