تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۲۰ مرداد)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

احتمالا بیت کوین و اکثر آلت کوین ها قبل از آن‌که قسمت بعدی حرکت صعودی خود را انجام دهند، برای چند روز دیگر نیز در همین محدوده باقی می‌مانند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 20 مرداد (10 آگوست) مطالعه خواهید کرد.

بازارهای آمریکا شدیدا نسبت به نقطه کف آن‌ها در ماه مارس صعود پیدا کرده‌اند که توسط بخش مربوط به تکنولوژی رهبری می‌شوند؛ در حالی ‌که تزریقات نقدینگی توسط بانک فدرال، برای این طراحی شده بودند که از سقوط اقتصاد جلوگیری کنند.

بازارهای سراسر دنیا نیز به این روند مثبت پیوسته‌اند و یک بازیابی قوی اقتصادی، بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، آغاز شده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

حرکت صعودی سریع در بازار سهام جهانی باعث شده که اندیکاتور بافت (Buffett)، وارد محدوده “حباب” شود، که نشان می‌دهد ممکن است بازارها در کوتاه مدت، بیش از حد ارزش گرفته باشند.

همچنین، طلا یک صعود شدید در 2020 را پشت‌سر گذاشته و هفته گذشته قیمت این دارایی رکورد جدیدی را ثبت کرد. نقره نیز از این روند پیروی کرده و در نزدیکی نقطه اوج چندین ساله آن، معامله می‌شود.

این موضوع بیانگر آن است که تریدرها درحال تقسیم پورتفوی خود به دارایی‌های مختلف هستند تا از آن‌ها درمقابل سقوط ارزش پول‌های فیات، محافظت کنند.

عملکرد بازار رمزارزها

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

این شرایط همچنین برای بیت کوین نیز مطلوب است، که نسبت به نقطه کف آن در ماه مارس، رشد شدیدی پیدا کرده است.

با این وجود، برترین رمزارز بازار در قیمتی کمتر از رکورد بالاترین حد آن معامله می‌شود، که نشان می‌دهد اگر روند صعودی ادامه پیدا کند، پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطوح بسیار بالاتر وجود دارد.

به همین دلیل، حتی اگر قیمت سهام‌ها و طلا اصلاح شوند، بیت کوین می‌تواند در آن بازه زمانی به‌عنوان یک دارایی اصلاح‌نشده (بدون کاهش قیمت) رفتار کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

شاخص ADX (میانگین جهت‌دار)، رقیبی برای شاخص حرکت جهت‌دار، بالای 41 است و نشان می‌دهد که بیت کوین در یک روند قوی قرار دارد. شاخص جهت‌دار مثبت (DI+)، بالای شاخص جهت‌دار منفی (DI-) است و بیانگر آن است که برتری با گاوها (بازار صعودی) است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

همان‌طور که در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم هفته گذشته گفتیم، گاوها در نقاط افت قیمت در 2 آگوست، خرید کردند و قیمت را دوباره بالا کشیدند، اما آن‌ها با مقاومتی در نزدیکی محدوده بالایی یعنی 12,113.50 تا 12,304.37 دلار روبرو هستند. جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا، یک الگوی پرچم سه‌گوش تشکیل داده است، که معمولا به‌عنوان یک الگوی مداومت و تمدید روند عمل می‌کند.

یک شکست و بسته شدن بالای پرچم سه‌گوش، اولین علامتی خواهد بود که نشان می‌دهد گاوها برتری یافته‌اند. هدف اصلی چنین شکستی 14,756 دلار است. با این وجود، از آن‌جایی که مقاومت بالایی در 12,304.37 دلار نزدیک است، تریدرها قبل از اتخاذ یک دیدگاه مثبت قطعی، می‌توانند صبر کنند تا قیمت به بالاتر از این سطح برسد.

خرس‌ها احتمالا در 13,000 دلار یک مبارزه را ترتیب خواهند داد، اما آن سطح احتمالا پشت‌سر گذاشته خواهد شد. به‌هرحال، در 14,000 دلار ممکن است یک اصلاح یا توقف (تثبیت) اتفاق بیفتد.

برخلاف این دیدگاه، اگر قیمت به پایین‌تر از پرچم سه‌گوش برسد، سقوطی به EMA بیست روزه (10,957 دلار) و سپس به 10,400 دلار، امکان‌پذیر است.

شکستی به کمتر از این سطح، اولین علامتی خواهد بود که نشان می‌دهد خرس‌ها در حال حمله مجدد هستند. اگر سطح 10,000 دلار شکسته شود، ممکن است اصلاح قیمت عمیق‌تر گردد.

تحلیل روند کوتاه مدت قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص ADX در نمودار چهار ساعته، به سطح 17.6 کاهش پیدا کرده و DI+ و DI- به یکدیگر نزدیک هستند، که نشان دهنده نوسان در محدوده مشخص، در کوتاه مدت می‌باشد.

شکست و بسته شدن بالای پرچم سه‌گوش، نشانه قدرت روند خواهد بود. با این حال، خرس‌ها بدون مبارزه، کناره‌گیری نخواهند کرد. آن‌ها دوباره تلاش می‌کنند تا حرکت را در ناحیه 12,113.50 تا 12,304.37 دلار، متوقف کنند.

اگر قیمت این ناحیه را پس بزند، چند روز توقف قیمت در محدوده‌ی 10,400 تا 12,304.37 دلار، امکان‌پذیر است. با این وجود، اگر گاوها قیمت را تا بالاتر از 12,304.37 برسانند، احتمالا ممنتوم افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتر درحال حاضر در یک روند صعودی قوی، تحکیم شده است و شاخص ADX آن، بالای سطوح 59 قرار دارد. گاوها اجازه نداده‌اند که قیمت به کمتر از حمایت 366 دلاری برسد، که نشان می‌دهد تریدرها قصد ندارند به‌سرعت سودهای خود را نقد کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

بعد از این حرکت صعودی قدرتمند، اگر اتر همچنان زمین را خالی نکند (سقوط نکند)، این علامتی خواهد بود که نشان می‌دهد تریدرها منتظر بازگشت روند صعودی هستند. در این حالت، شکست و بسته شدن بالای 415.634 دلار، حاکی از شروع احتمالی بخش دیگر حرکت صعودی خواهد بود.

اولین تارگت (هدف) که باید در روند صعودی منتظر آن باشیم، 480 دلار است و بالاتر از آن، حرکت می‌تواند تا 542 دلار ادامه پیدا کند. با این وجود، به جای شکست، اگر خرس‌ها قیمت را پایین بکشند و در کمتر از 366 دلار نگه دارند، سقوطی به EMA بیست روزه (347 دلار) امکان‌پذیر است. اگر نرخ جفت‌ارز اتریوم و دلار آمریکا، از این ناحیه حمایت برگشت پیدا کند، گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی را بازگردانند.

اگر خرس‌ها قیمت را به کمتر از EMA بیست روزه برسانند، سقوطی به حمایت بعدی در 320 دلار محتمل است.

هرچقدر پولبک (عقبگرد و بازگشت به سطوح پایینتر) عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری نیاز خواهد بود تا بخش دیگر روند صعودی آغاز شود. شکستی به کمتر از 320 دلار، نشان خواهد داد که خرس‌ها برتری دارند.

تحلیل روند کوتاه مدت قیمت اتریوم

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته، تشکیل یک الگوی مثلث متقارن را نشان می‌دهد، که معمولا به‌عنوان یک الگوی ادامه یافتن روند (تداوم) عمل می‌کند. شاخص ADX به کمتر از 18 رسیده و DI+ و DI- به یکدیگر نزدیک‌اند، که نشان‌دهنده تثبیت قیمت در کوتاه مدت می‌باشد.

اگر گاو‌ها بتوانند قیمت را بالاتر از مثلث ببرند، این حرکت حاکی از قدرت خواهد بود، اما ممنتوم احتمالا بعد از آن که قیمت بالاتر از 415.634 دلار باقی بماند، بالا خواهد رفت.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از این مثلث برسانند، نشان‌دهنده نقد کردن سود توسط گاوها خواهد بود و احتمال انجام یک اصلاح قیمت عمیق‌تر را افزایش می‌دهد.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments