تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۳ مرداد)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به 12,000 دلار، شدیدا اصلاح شد، اما بازگشت قدرتمند بیت کوین و آلت کوین ها نشان می‌دهد گاوها مصمم هستند که قیمت را بالاتر ببرند. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، که به‌صورت هفتگی در سایت رمزارز نیوز منتشر می‌گردد، در تاریخ 13 مرداد (3 آگوست) مطالعه خواهید کرد.

همان‌طور که در تحلیل تکنیکال هفتگی قبلی درمورد قیمت بیت کوین اشاره کردیم، صعود بیت کوین به بالای ناحیه‌ی 10,000 تا 10,400، نظر تریدرهایی را که منتظر آغاز یک حرکت جدید بودند، جلب کرده است. Yusuke Otsuka، هم‌بنیان‌گذار صرافی رمزارز ژاپنی Coincheck گفت که چندین تریدر ژاپنی که غیرفعال بودند، این هفته دوباره شروع به ترید کرده‌اند.

Oki Matsumoto مدیرعامل Monex Group نیز گفت که بسیاری از تریدرهایی که فرصت خرید طلا در سطوح پایین‌تر را ازدست داده بودند، علاقمند به بیت کوین شده‌اند، چراکه به‌تازگی حرکت صعودی خود را آغاز کرده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

با این وجود، لازم به ذکر است که تریدرها اهداف متفاوتی دارند و در بازه زمانی‌های متفاوتی ترید می‌کنند. بعد از حرکت صعودی شدید در چند روز گذشته، بعضی از تریدرهای کوتاه‌مدت، هنگامی که بیت کوین به 12,000 دلار رسید، شروع به فروش کردند.

این موجب یک سقوط بزرگ در قیمت بیت کوین و چند آلت کوین شد، اما علامت مثبت این است که خریداران در سطوح پایین سریعا ظاهر شدند و نشان می‌دهد تریدرهایی که فرصت خرید در شکست قیمت قبلی را ازدست داده‌اند، مشتاق به ورود هستند.

چند روز آتی بسیار حیاتی هستند، چراکه دید عمیق‌تری درمورد این‌که آیا بیت کوین یک روند صعودی پایدار را آغاز کرده است و یا این فقط درگیر یک تله گاوی بزرگ بوده است، پیدا خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

بیت کوین بعد از شکستن سطح مقاومت 10,000 تا 10,400 دلار در 27 جولای، یک روند صعودی را آغاز کرده است. این حرکت همچنین الگوی سر و شانه معکوس را کامل کرد، که هدف (تارگت) آن، 16,997 دلار است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

همین‌طور که نرخ جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا در یک روند افزایشی است، EMA بیست روزه و شاخص حرکت جهت‌دار، در این نمودار به‌کار گرفته شده‌اند.

شاخص ADX (شاخص حرکت جهت‌دار میانگین) بالای سطح 41 است، که نشان می‌دهد روند قوی است. اندیکاتور جهت‌دار مثبت (DI+)، بالای اندیکاتور جهت‌دار منفی (DI-) است، که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند.

اخیرا، قیمت بیت کوین به نقطه اوج 12,113.50 دلاری رسید، که دقیقا پایین‌تر از مقاومت 12,304.37 دلار است. این باعث شد که برخی از تریدرهای کوتاه مدت شروع به نقد کردن سود خود کنند و قیمت را تا 10,535 دلار پایین کشید.

این موجب یک کندل (شمع) بزرگ و غیرمعمول در نمودار کندل استیک (شمعی) روزانه شد، که معمولا نشان‌دهنده یک برگشت جهت است. برای منفی شدن روند، خرس‌ها باید قیمت را تا کمتر از 10,400 دلار پایین کشیده و در آن محدوده حفظ کنند.

با این وجود، امروز قیمت در یک حرکت شدید از 10,525 دلار برگشت پیدا کرد، که نشان می‌دهد تریدرها درحال استفاده از سطوح پایین قیمت برای خرید هستند. تا زمانی که قیمت بالاتر از 10,400 دلار باقی بماند، الگوی کمترین مقاومت، احتمالا صعودی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص ADX روی نمودار چهار ساعته، بالای 44 است و نشان می‌دهد که روند کوتاه مدت نیز قوی است؛ اما DI- به بالای DI+ رسیده است، یعنی خرس‌ها برتری جزئی دارند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از 10,800 دلار برسانند، بازدید مجدد از 10,400 دلار امکان‌پذیر است.

شکستی به کمتر از 10,400 دلار، یک علامت منفی بزرگ است؛ لذا تریدرها می‌توانند اگر قیمت پایین‌تر از این سطح باقی بماند، از خرید در سطوح پایین نسبی خودداری کنند.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین بتواند بالای سطح حمایت 10,800 تا 10,400 دلار باقی بماند، گاوها  تلاش دیگری برای رساندن قیمت به 12,113.50 دلار خواهند کرد. شکستی به بالای این سطح، حرکت صعودی را بازمی‌گرداند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

اتر در 22 جولای، سطح 253.556 دلاری را شکاند و امروز به نقطه اوج 415.634 دلار رسید، که یک حرکت صعودی 62.92 درصدی در یک مدت کوتاه است. این میزان از افزایش قیمت ممکن است غیرپایدار باشد؛ لذا احتمال وقوع یک اصلاح قیمت هشدار داده می‌شود.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

امروز، تریدرهای زیادی سود خود را نقد کردند که سریعا قیمت را به 328.507 دلار پایین کشید، که بالای سطح اصلاح فیبوناچی 50 درصدی در جدیدترین قسمت حرکت صعودی است. با این حال، گاوها در این سطح پایین خرید انجام دادند، که نشان‌دهنده‌ی تقاضای قوی در سطوح پایین است.

اگر قیمت در نزدیکی نقطه کف بازه قیمتی بزرگ امروز بسته نشود، الگوی شمعی (کندل استیک) روزانه، معکوس شدن روند را پیش‌بینی نخواهد کرد. قیمت اتریوم ممکن است برای چند روز در یک بازه کوچک باقی بماند، چراکه هر دوی گاوها و خرس‌ها منتظر شفاف شدن وضعیت بازار هستند.

شاخص ADX بالای 52 است و DI+ بالای DI- است که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از سطح اصلاح 38 درصدی فیبوناچی نگه دارند، بازدید مجدد از 415.634 دلار امکان‌پذیر است. بالای این سطح، روند صعودی با هدف بعدی 480 دلار، احتمالا بازمی‌گردد.

برخلاف این فرضیه، اگر گاوها بتوانند قیمت را به کمتر از 320 دلار برسانند، سقوطی به EMA بیست روزه (302 دلار) ممکن است. شکستی به کمتر از این ناحیه، یک علامت منفی بزرگ خواهد بود و می‌تواند نشان دهد که یک نقطه اوج کوتاه مدت در 415.634 دلار به‌وجود آمده است.

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت قیمت اتریوم

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها سعی می‌کنند قیمت را بالای EMA بیست روزه نگه دارند، که یک نشانه مثبت است. روند کوتاه مدت همچنان قوی است؛ چراکه شاخص ADX بالای سطوح 42 است. DI+ و DI- به یکدیگر نزدیک هستند، که نشان می‌دهد هر دوی گاوها و خرس‌ها در تلاشند تا برتری خود را ثابت کنند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای 366 دلار حفظ کنند، این یک علامت مثبت بزرگ خواهد بود؛ چراکه حاکی از تقاضای شدید در سطوح پایین است. چنین حرکتی، احتمال صعود به 415.634 دلار را افزایش می‌دهد، که بالای آن احتمالا روند صعودی بازمی‌گردد. در نتیجه، تا زمانی که قیمت بالای EMA بیست روزه باقی بماند، گاوها می‌توانند همچنان امیدوار باشند.

با این وجود، اگر قیمت به کمتر از EMA بیست روزه سقوط کند، احتمالا خرس‌ها تلاش دیگری برای رساندن قیمت به کمتر از سطح حمایت حیاتی در 320 دلار خواهند کرد. تریدرها می‌توانند تا زمانی که قیمت کمتر از EMA بیست روزه و 366 دلار است، محتاط باقی بمانند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments