تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۴ آبان)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به‌نظر می‌رسد تعدادی از دارندگان بیت کوین اقدام به نقد کردن سود خود کرده‌اند که منجر به افت اندکی در قیمت آلت کوین ها شده است. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 4 آبان (25 اکتبر) مطالعه خواهید کرد.

اخبار مربوط به رمزارزها از سوی پی پال (PayPal) به عنوان محرکی عمل کرد که قیمت بیت کوین را به رکورد ۵۲ هفته‌ای جدید خود رساند. در طی این رویدادهای خبری، تریدرهای مواضع استقراضی (short) از مواضع خود کناره‌گیری کردند و مجبور به پوشش فروش‌های خود شدند، که منجر به نوعی فشار مواضع استقراضی در پی افزایش قیمت روز ۲۱ اکتبر شد.

تریدرهای مواضع استقراضی (کوتاه‌مدت) مقداری ارز را به صورت استقراضی دریافت می‌کنند و در قیمت بالا می‌فروشند تا در قیمت پایین‌تر مجددا خرید کنند و علاوه بر پرداخت مجددا ارزها در موعد مقرر، از اختلاف قیمت سود ببرند؛ اما هنگامی که قیمت برخلاف انتظار آن‌ها بالا برود، پدیده‌ای با نام فشار مواضع استقراضی رخ می‌دهد و آن‌ها مجبور به خرید مجدد در قیمت بالاتر هستند. لذا متحمل ضرر می‌ضوند و قیمت نیز به دلیل افزایش تقاضا، بالاتر می‌رود.
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با این حال، بعد از این انفجار اولیه، ادامه‌ی روند صعودی تنها در صورتی رخ می‌دهد که تقاضا افزایش یابد و گاوها (حامیان بازا صعودی) به خرید در سطوح بالاتر ادامه دهند.

وضعیت فعلی بازار رمزارزها

داده‌های صرافی Huobi نشان می‌دهد تریدرهای حرفه‌ای موافق نیستند که اوج‌گیری فعلی، تضمینی برای سودمند بودن باز کردن مواضع طولانی‌مدت است و Marcel Pechman از کوین‌تلگراف، توضیح داد که این حتی می‌تواند یک سیگنال نزولی باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین آبان

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

از سوی دیگر، معاملات بهره باز در بازار آتی بیت کوین CME تصویر دیگری را نشان می‌دهد. CME در حال حاضر به دومین صرافی بزرگ فیوچرز (بازار آتی) بیت کوین از نظر معاملات بهره باز، بعد از OKEx تبدیل شده‌است. این نشان می‌دهد که تقاضای سازمانی (از سوی سرمایه‌گذاران نهادی) رو به افزایش است.

این مجموعه متناقض از داده‌ها درمورد بازار آتی بیت کوین، تنها به سردرگمی تریدرها در مورد حرکت احتمالی بعدی قیمت، می‌افزاید.

بیایید کمی به روانشناسی تریدرها دقت کنیم تا درک بهتری پیدا کنیم. سرمایه‌گذاران سازمانی به ندرت به خاطر ترس از دست دادن موقعیت (FOMO) خرید می‌کنند، چون به طور کلی مخالف آن هستند.

این تریدرهای بزرگ ممکن است قبل از خرید صبر کنند تا روند صعودی ثابت شود و بازدید مجدد موفقیت‌‌آمیزی از سطح شکست تکمیل گردد.

بیایید نگاهی به رمزارزهای برتر بازار بیندازیم تا متوجه شویم که شاخص‌های تکنیکال چه چیزی را نشان می‌دهند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین 4 آبان

بیت کوین در 21 اکتبر یک شکست (بریک‌اوت) انجام داد و بالای مقاومت 12,460 دلاری بسته شد. این حرکت به بیت کوین کمک کرد تا رکورد 52 هفته‌ای خود را بشکند، که نشانه‌ای از قدرتمند بودن بازار آن است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین آبان

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص EMA بیست روزه (11,679 دلار) در حال حرکت به سمت بالاست و SMA پنجاه روزه (10,943 دلار) نیز حرکتی به سمت بالا را آغاز کرده است. این نشان می‌دهد که روندهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت به نفع گاوها پیش خواهند رفت.

با این وجود، حرکتی به بالای 13,000 دلار، شاخص RSI را به نزدیکی 81 رساند، که این سطح در دو بار آخری که کسب شده بود، موجب نقد کردن سود توسط تریدرها شد.

نرخ جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا در بالاتر از 13,000 دلار با فشار فروش مواجه می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد که گاوها برای بستن پوزیشن‌های خود عجله‌ای داشته باشند. اگر قیمت بیت کوین در طی چند روز آینده به کمتر از 12,460 دلار سقوط نکند، احتمال صعود به 14,000 دلار افزایش پیدا می‌کند.

در مقابل، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از ناحیه حمایت 12,460 تا 12,050 دلار برسانند، این نشان می‌دهد که کمبود تقاضا در سطوح بالاتر وجود دارد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که بریک‌اوت‌های فعلی یک تله خرسی بوده‌اند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم 4 آبان

اتریوم در 22 اکتبر یک بریک‌اوت (شکست) به بالاتر از 395 دلار انجام داد. این حرکت الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد، که تارگت (هدف) آن 478 دلار است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین آبان

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

شاخص EMA بیست روزه (337 دلار) و شاخص RSI در ناحیه مثبت، نشان می‌دهند که برتری با گاوهاست.

با این وجود، خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت اتریوم را به کمتر از سطح شکست 395 دلاری برسانند. اگر موفق شوند، این حرکت نشان خواهد داد که شکست فعلی، دروغین بوده است. حمایت بعدی در روند نزولی، خط روند صعودی است.

در مقابل، اگر نرخ جفت‌ارز اتر و دلار آمریکا از 395 دلار برگردد، نشان می‌دهد که این شکست معتبر بوده است. روند صعودی می‌تواند پس از آن‌که گاوها قیمت را به بالاتر از 421 دلار رساندند، موجب افزایش ممنتوم شود.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments