تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۸ آذر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اصلاح اخیر بیت کوین، یک اصلاح سالم است، اما چندین آلت کوین ممنتوم خود را از دست داده‌اند و ممکن است چند روز دیگر در همین محدوده باقی بمانند. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 8 آذر (28 نوامبر) مطالعه خواهید کرد.

برای حرکت بیت کوین به بالاتر از 20,000 دلار باید بیشتر صبر کنیم، چراکه قیمت اصلاح قدرتمندی را تجربه کرد و نتوانست رکورد جدیدی را ثبت نماید.

داده‌ها نشان می‌دهند که نهنگ‌ها، هنگامی که قیمت نزدیک به 19,000 دلار بود، تصمیم به نقد کردن سود خود گرفتند و باعث پایین آمدن قیمت شدند. این سقوط ممکن است موجب نقد شدن پوزیشن‌های بازار فیوچرز که با درصد بالایی اهرم شده بودند شده باشد، که کاهش قیمت را تشدید کرده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

وضعیت کلی بازار رمزارزها

اصلاح فعلی، نشان‌دهنده سالم بودن بازار است، چراکه بازار رمزارزها درحال اشباع شدن بیش از حد بود و چندین آلت کوین در هفته گذشته به‌صورت عمودی صعود کرده بودند. درحالی که چند آلت کوین بخش زیادی از افزایشی که به‌دست آورده بودند را از دست داده‌اند، بیت کوین همچنان قدرتمند است، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران درحال خرید برای حمایت در سطوح پایین‌تر هستند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین آذر

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

موسس گلکسی دیجیتال، مایک نووگرتز اخیرا گفت که بیت کوین درحال جذب کردن سرمایه‌گذاران سازمانی است، چراکه به‌عنوان مانعی در مقابل بی‌ارزش شدن ارز فیات دیده می‌شود. نووگرتز به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد که 2 تا 3 درصد کل سرمایه خود را با دید بلندمدت در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، چراکه او باور دارد قیمت بیت کوین در طی 5 سال آینده، بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

با این وجود، تریدرها باید منتظر شوند تا قیمت ثبات پیدا کند و پایه‌ای را برای خرید ایجاد نماید، چراکه تلاش برای گرفتن یک چاقوی درحال افتادن (خرید در طی ریزش فعلی) می‌تواند خطرناک باشد. تریدرها می‌توانند حرکات قیمت در نزدیکی سطوح حمایت حیاتی را زیرنظر بگیرند و اگر آن‌ها توانستند حفظ شوند، اقدام به خرید کنند.

بیایید نگاهی به سطوح حمایت حیاتی برای دو رمزارز مهم بازار بیاندازیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین 8 آذر

بیت کوین در 25 نوامبر از 19,458.56 دلار بازگشت و فروشی که در 26 نوامبر رخ داد، برای اولین بار از 8 اکتبر، قیمت را به پایین‌تر از EMA بیست روزه (17,048 دلار) رساند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین آذر

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

در 26 نوامبر، گاوها از سطح اصلاحی 38.2 درصدی فیبوناچی یعنی 16,049.61 دفاع کردند، اما آن‌ها در تلاش هستند تا قیمت بیت کوین را بالاتر از EMA بیست روزه نگه دارند. این نشان می‌دهد که تریدرها در روندهای صعودی اقدام به فروش می‌کنند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از 16,049.61 دلار برسانند، حمایت بعدی احتمالا در سطح اصلاح 50 درصدی، یعنی 14,996.59 دلار خواهد بود، که دقیقا بالای SMA پنجاه روزه در 14,535 دلار قرار دارد. گاوها احتمالا مصرانه از این سطح دفاع خواهند کرد.

EMA بیست روزه شیب خود را از دست داده و شاخص RSI در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده ایجاد یک محدوده در کوتاه‌مدت است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم 8 آذر

اتریوم در 24 نوامبر، از مقاومت بالایی مهم خود یعنی 625 دلار بازگشت؛ چراکه تریدرها اقدام به نقد کردن سود خود کردند. موج فروش در 26 نوامبر نیز ادامه پیدا کرد و بزرگترین آلت کوین بازار، به پایین‌تر از سطح اصلاح 38.2 درصدی فیبوناچی در 526.348 دلار رسید و EMA بیست روزه نیز در 504 دلار قرار داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین آذر

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

گاوها در سطوح پایین یعنی سطح بریک‌اوت 488.134 دلار، خرید کردند، که در دم بزرگ کندل 26 نوامبر نیز دیده می‌شود. با این وجود، گاوها در تلاش هستند تا بازگشت را باثبات نگه دارند، چراکه تریدرها در حرکت‌های صعودی کوچک، اقدام به فروش می‌کنند.

اگر خرس‌ها قیمت اتریوم را به کمتر از 488.134 دلار برسانند، سقوطی به سطح اصلاح 61.8 درصدی فیبوناچی در 466.755 دلار، محتمل است. شکستی به کمتر از این حمایت، بازی را به نفع خرس‌ها برمی‌گرداند.

در مقابل، یک بازگشت قوی از سطح فعلی یا سطح حمایت 466.755 دلاری، نشان‌دهنده‌ی تقاضا در سطوح پایین خواهد بود و ممکن است موجب شود که قیمت اتریوم چند روز در این محدوده باقی بماند.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments