تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (۱۵ آذر)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بسیاری از آلت کوین ها، در همین حین که بیت کوین برای حفظ حمایت 19,000 دلاری تلاش می‌کند، اصلاح قیمت‌های شدیدی را مشاهده می‌کنند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را، در تاریخ 15 آذر (5 دسامبر) مطالعه خواهید کرد.

چند سال پیش، قیمت بیت کوین توسط نهنگ‌ها کنترل می‌شد؛ چراکه بازار رمزارزها عمق کمی داشت و تا حدودی غیرنقدشونده بود. اگر نهنگ‌ها تصمیم می‌گرفتند که همگی دارایی خود را بفروشند، هیچکس نمی‌خواست خطر کند و رمزارز بخرد. به طور مشابه، شروع نهنگ‌ها به خرید، به آسانی قیمت را بالا می‌برد.

با این وجود، این موضوع حالا دیگر صادق نیست. با ظهور سرمایه‌گذاران سازمانی، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها درحال از دست دادن توانایی خود برای تاثیرگذاری بر قیمت بیت کوین هستند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

وضعیت بازار رمزارزها

براساس داده‌های درون زنجیره‌ای، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل در ماه نوامبر، تقریبا دو برابر بیت کوین‌هایی که استخراج می‌شدند را خریداری کرد. ورود پایدار سرمایه سازمانی، دارایی بیت کوین تحت مدیریت گری‌اسکیل را به بیش از 10.5 میلیارد دلار رسانده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین 15 آذر

عملکرد روزانه بازار رمزارزها. منبع: Coin360

برخی سرمایه‌گذاران ممکن است تعجب کنند که چرا سازمان‌ها درحالی که قیمت بیت کوین در نزدیکی بالاترین رکورد تاریخی خود قرار دارد، اقدام به خرید آن می‌کنند، اما باید درنظر داشته باشیم که سرمایه‌گذاران سازمانی معمولا با دید بلند مدت خرید می‌کنند. این واقعیت که آن‌ها در حال خرید در نقطه رکورد قیمتی هستند نشان می‌دهد که آن‌ها باور دارند قیمت بیت کوین در سال‌های آینده به طور قابل توجهی بالا خواهد رفت.

سرمایه‌گذار افسانه‌ای، پاول تودور، گفت که ارزش فعلی بازار رمزارزها 560 میلیارد دلار است، درحالی که ارزش بازار سهام 90 تریلیون دلار می‌باشد و “خدا می‌داند که چند تریلیون دلار ارز فیات وجود دارد”. او باور دارد که در دو دهه آینده، همه از نوعی ارز دیجیتال استفاده خواهند کرد.

با چنین پتانسیل بزرگی برای آینده، راحت است که باور کنیم قیمت رمزارزها تنها به سمت بالا حرکت خواهد کرد، اما این یک اشتباه رایج است. در تمام فازهای گاوی (صعودی)، اصلاح قیمت‌های شدیدی رخ می‌دهند و ممکن است قیمت رمزارزها نیز دچار پولبک شود. این‌ها فرصت‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران هوشمند خرد و نهادی منتظر آن خواهند بود.

بیایید نمودارهای دو رمزارز برتر بازار را بررسی کنیم تا سطوح حمایت حساس و نقاط احتمالی برگشت قیمت را پیدا کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین 15 آذر

بیت کوین در یک روند صعودی قرار دارد و در حال حاضر در نزدیکی مقاومت بالایی خود، یعنی ناحیه 19,500 تا 20,000 دلار حرکت می‌کند. خرس‌ها در حال تلاش برای محافظت از این ناحیه هستند اما نشانه مثبت این است که گاوها همچنان زمین را خالی نکرده‌اند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین 15 آذر

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

این نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای بستن پوزیشن‌های خود ندارند و در هر اصلاح جزئی، خرید می‌کنند. حرکت میانگین حرکتی به سمت بالا نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

تنها پیشروی خرسی در نمودار، واگرایی منفی در شاخص RSI است. در حالی که این آرایش نشان‌دهنده هشدار است، در روندهای صعودی قوی غیرمعتبر خواهد شد؛ لذا هیچ تریدی نباید تنها بر اساس این آرایش انجام شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از 20,000 دلار برسانند، سطوح بعدی که در روند صعودی باید منتظر آن‌ها باشیم، 22,727 دلار و سپس 25,000 دلار هستند.

بر اساس تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در 15 آذر اولین علامت ضعف، شکستی به کمتر از EMA بیست روزه (18,031 دلار) خواهد بود و اگر حمایت 17,200 دلاری شکسته شود، قیمت بیت کوین می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را تجربه کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم 15 آذر

اتر در چند روز اخیر، در حال حرکت در نزدیکی مقاومت بالایی خود یعنی 622.807 دلار بوده است. معمولا حرکت بسیار نزدیک به مقاومت، یک علامت مثبت است؛ چراکه نشان می‌دهد گاوها سودهای خود را نقد نمی‌کنند و انتظار دارند که روند صعودی دوباره بازگردد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین 15 آذر

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت اتریوم را بالاتر از 560 دلار نگه دارند، احتمال شکستی به بالاتر از ناحیه مقاومت 622.807 تا 635.456 دلار افزایش پیدا می‌کند. بالاتر از این سطح، قیمت اتریوم ممکن است روند صعودی خود را بازیابد و به 800 دلار برسد.

در مقابل این فرضیه، اگر گاوها نتوانند بعد از تلاش‌های مکرر، بریک‌اوت را به‌دست آورند، این موضوع موجب نقد شدن سود توسط تریدرهای کوتاه مدت و فروش استقراضی توسط خرس‌ها خواهد شد.

اگر قیمت به کمتر از EMA بیست روزه (548 دلار) سقوط کند، این موضوع نشان خواهد داد که ممنتوم صعودی تضعیف شده است. پایین‌تر از این سطح، قیمت ممکن است به 488.134 دلار برسد.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments