چرا آلت کوین‌های سریعتر، جایگزین بیت کوین نمی‌شوند؟

سرعت پایین تراکنش بیت کوین، موجب قدرتمندی آلت کوین‌ها نشده است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

از سال 2017 و 2018 بسیاری از طرفداران آلت کوین‌ها به کمبود سرعت تراکنش بیت کوین اشاره کرده‌اند و معتقد بودند که آلت کوین‌های کوچک از این نظر برتری بسیاری دارند، لذا جایگزین بیت کوین خواهند بود. “سرعت” درحقیقت عامل فروش بسیاری از آلت کوین‌ها بوده است.

با این وجود، این برای ایجاد هیچ نوع علاقه‌ای از سمت سرمایه‌گذاران و یا استفاده چشمگیر از آلت کوین‌ها، کافی نیست.

یکی از سرمایه‌گذاران قدیمی بیت کوین، توضیح می‌دهد که این موضوع به دلیل سوءتعبیر درمورد هدف بیت کوین، صورت گرفته است. او اظهار دارد که پذیرش و استفاده از بیت کوین، از قابلیت آن به‌عنوان یک ابزار پرداختی نشات نمی‌گیرد، بلکه کاربرد نهایی آن به‌عنوان طلای دیجیتال است که این پذیرش را ایجاد کرده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

او باور دارد که صدها آلت کوین با هدف رقابت با بیت کوین به عنوان رمزارز برتر، منتشر شدند اما کاملا بلااستفاده هستند و به‌مرور نابود می‌شوند. اوهمچنین پیش‌بینی می‌کند که به‌زودی بیت کوین تسلط 99 درصدی بر کل بازار رمزارزها خواهد داشت.

ظهور آلت کوین‌ها به‌عنوان جایگزین بیت کوین ، از سوءتعبیر هدف بیت کوین نشات می‌گیرد

ظهور آلت کوین‌ها در اواخر 2017 و اوایل 2018 شدت گرفت و بسیاری از سرمایه‌گذاران، با امید بازگشت چندین برابر، مبالغ بسیار زیادی را بر روی این توکن‌ها سرمایه‌گذاری کردند.

با وجود اینکه بسیاری از این رمزارزها، کاربردهای جدیدی را در حیطه کاری خود گسترش دادند، اما مشترکاٌ تمام آن‌ها ادعا می‌کردند که از بیت کوین سریع‌تر هستند.

درست است که بسیاری از آلت کوین‌ها تراکنش‌ها را سریعتر از بیت کوین پردازش می‌کنند، اما یکی از سرمایه‌گذاران و حامیان بیت کوین یادآور می‌شود که این موضوع، هرگز باعث رشد توکن‌های کوچکتر نشده و آن‌ها نتوانسته‌اند جایگزین بیت کوین شوند؛ چراکه کاربرد اولیه بیت کوین با این موضوع متفاوت است.

مکس کیسر (Max Keiser) که یکی از اولین سرمایه‌گذاران رمزارز برتر بازار و میزبان برنامه Keiser Report در شبکه RT است، توضیح داد که بیت کوین بیشتر از آن‌که یک ابزار پرداختی باشد، به نسخه دوم طلا شباهت دارد.

“صدها آلت کوین با ادعای سرعت بالاتر نسبت به بیت کوین، منتشر شدند. حالا نگاهی به 2020 بیاندازید. دنیا به بیت کوین به چشم نسخه دوم طلا نگاه می‌کند نه ابزار پرداخت. همه‌ی صدها کوین و هارد فورک دیگر، به آرامی می‌میرند و بیش از هر زمان دیگری بلااستفاده هستند.”

مکس کیسر: نرخ تسلط بیت کوین بر بازار به 99 درصد خواهد رسید!

کیسر باور دارد که این سوءتعبیر، آلت کوین‌ها را به کام مرگ می‌کشاند، چراکه تمرکز اصلی بازار از نظر حجم معامله، قدرت هش، تسلط و توجه، همچنان به سمت بیت کوین است و قیمت بیت کوین با اختلاف، بالاتر از تمامی آلت کوین‌هاست.

او اظهار داشت که در آینده، زمانی خواهد رسید که بیت کوین تسلط کاملی بر بازار رمزارزها پیدا می‌کند.

“حامیان آلت کوین‌ها و هارد فورک‌ها در مقابل پذیرش واقعیت، مقاومت می‌کنند. من صبر می‌کنم تا بازار حرفم را ثابت کند. ارزش کل بازار، نرخ هش و حجم معاملات بیت کوین در بازار رمزارز، به 99 درصد خواهد رسید.”

در حال حاضر تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها تنها 65 درصد است، یک انتقال عظیم از آلت کوین‌ها به بیت کوین، می‌تواند این نرخ تسلط را به رکوردهای جدیدی برساند.

منبع
newsbtc

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments