رشد ۱۲ میلیون درصدی بیت کوین اتفاقی نیست!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

از زمان شروع به کار، رشد بیت کوین، بزرگ‌ترین رمزارز جهان 12 میلیون درصد بوده است و حتی این میزان براساس بالاترین نرخ بیت کوین هم نیست. اما هر چند این میزان رشد بیت کوین تعجب آور است ولی نکته درخور توجه این است که این موفقیت از روی طرح قبلی و نه صرفا یک اتفاق بوده است.

زمانی که بیت کوین در کوتاه مدت بررسی شد، قیمت رمزارز خصوصا با توجه به همبستگی معکوس با شاخص دلار بد به نظر می‌رسید. اما این صرفا در کوتاه مدت درست بود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

لازم به تذکر است که بانک‌های مرکزی در سرتاسر دنیا، در جریان طبیعی چرخه اقتصادی دخالت می‌کنند. پیامد این امر، تورم افسارگسیخته است. این قضیه نه تنها به بورس بلکه به بیت کوین هم کمک می‌کند.

اصول بیت کوین

دلایل متعددی وجود دارد که چرا اصول و قیمت بیت کوین در کوتاه مدت ناامیدکننده به نظر می‌رسند. در این‌جا به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

ضریب SORP

سهم سود خروجی هزینه شده (SOPR) بیان می‌کند که دارندگان بیت کوین سود می‌کنند یا نه. این میزان از تقسیم قیمت فروش به فیمت پرداختی محاسبه می‌شود. زمانی که SORP بزرگ‌تر از 1 شود، به منزله این است که مالکان خروجی‌های هزینه شده در هنگام تراکنش سود می‌کنند. در غیر این صورت، ضرر می‌کنند. همان طور که مشاهده می‌شود، SORP در زمان نگارش بالاتر از 1 قرار دارد.

دارندگان بیت کوین

تعداد کسانی که بیش از 1 بیت کوین دارند در طول چند ماه اخیر افزایش یافته است. این امر نشان می‌دهد که افراد همیشه در حال انباشتن هستند. با توجه به در نظر گرفتن چندین افت پایین‌تر از 10,000 دلار، می‌توان چنین نتیجه گرفت که این توده نقدینگی است. شکست بالای این توده، نزولی خواهد بود.

تعداد رو به رشد افرادی که انباشت می‌کنند به همراه SORP بالاتر از 1، ثابت می‌کند که بیت کوین همچون یک شبکه در حال قوی‌تر شدن است.

دورنمای کلی‌تر

جدول زیر، عملکرد دارایی‌های شرکت‌هایی همچون گوگل، آمازون، مایکروسافت، Square، تسلا، ارک اینوست (Ark invest) را نشان می‌دهد.

همان طور که به وضوح قابل مشاهده است، بیت کوین پیشتاز است و هیچ دارایی عملکرد بهتری از آن ندارد. در واقع هیچ دارایی حتی به آن نزدیک هم نشده است.

این دقیقا همان چیزی است که می‌توان از بیت کوین خصوصا در این سطح از تورم فعلی انتظار داشت.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments