خطر نهنگ‌ها در زمان تغییرات قانون‌گذاری، چندین برابر است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک سرمایه‌گذار ثروتمند بیت کوین به جامعه‌ی کاربران هشدار داد که تعدادی از دارایی‌های دیجیتال خاص، ممکن است به زودی مورد تهاجم قوانین و مقررات دولتی قرار بگیرند.

در یک رشته توییت جدید، تریدرِ متخلص به Joe007، اخبار مربوط به اتهام کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) به سه تن از صاحبان و اداره‌کنندگان صرافی بیت‌مِکس (BitMex) را مورد بحث قرار داد. یکی از این افراد، آرتور هِیز (Arthur Hayes)، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل این صرافی می‌باشد که به نقض چندین مورد از مقررات کمیسیون مذکور از جمله فرایند‌های مبارزه با پولشویی محکوم شده است. همچنین وزارت دادگستری آمریکا این افراد را تحت تعقیب کیفری قرار داد.

Joe007 که بخاطر شرط‌بندی‌های بزرگ بیت کوین در صرافی Bitfinex شناخته می‌شود، می‌گوید که به عقیده‌ی وی، قانونگذاران در این مرحله متوقف نخواهند شد و تریدرهای ارزهای دیجیتال باید آماده باشند. او توکن نظارتی جدید صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) یعنی UNI را برای کوین‌هایی که زیر ذره‌بین مقامات آمریکا قرار خواهند گرفت، مثال می‌زند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

گفتنی است در شرایطی که برخی معتقدند UNI باید تحت سلطه‌ی مقررات اوراق بهادار قرار بگیرد، فیل لیو (Phil Liu)، مدیر ارشد حقوقی شرکت Arca، می‌گوید که به نظر وی، توکن UNI در این خصوص با مشکل مواجه نخوهد.

لیو اظهار می‌کند که این توکن شرایط لازم برای بررسی شدن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را ندارد، چرا که شبکه‌ی آن دیگر توسط تیم یونی‌سواپ اداره نمی‌شود. او همچنین خاطر نشان می‌کند که تیم یونی‌سواپ هیچگاه برای ساختن شبکه‌ی آن، از طریق عرضه‌ی توکن نسبت به جذب سرمایه اقدام ننموده‌اند و اینکه در ابتدای امر، تنها کاربران، اعضای تیم، سرمایه‌گذاران و مشاوران اختیار دریافت UNI را داشتند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments