شاخص ترس و طمع بیت کوین رکورد شکست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین در حال عبور از یک رکورد دیگر در سال 2020 است. قیمت بیت کوین در حال گذشتن از 12000 دلار می‌باشد. آیا بیت کوین توانایی حفظ این ارزش را در بازار رمزارزها دارد؟

با بررسی شاخص طمع و ترس که یکی از شاخص‌های مهم بازار رمزارزهاست، متوجه می‌شوید که معامله کنندگان بیت کوین بیش از گذشته حریص شده‌اند.

شاخص طمع و ترس، نمایانگر احساس بازار بیت کوین و یا سایر رمزارزهای مهم است. این احساسات معمولا نشان دهنده‌ی کف و اوج بازار رمزارز‌ها است، چون سرمایه‌گذارانی که دچار حراس شده‌اند اقدام به فروش ارز دیجیتال خود می‌کنند و در مقابل افرادی نیز وجود دارند که در هر قیمتی اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود می‌کنند. شاخص طمع و ترس هم اکنون بر روی 78 از 100 قرار گرفته است که نشان دهنده‌ی “حرص شدید” است. به دلیل روند صعودی رمزارزهای برتر، طی یک ماه این شاخص از سطح 44 به سطح حال حاضر افزایش یافته است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شدید‌تر شدن شرایط

شاخص طمع و ترس، از اوایل سال 2018 اطلاعات بازار را رصد می‌کند. این موضوع چندان خوشایند نیست زیرا روند‌های صعودی یا نزولی قبل از سال 2018 مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. مانند روند صعودی قیمت بیت کوین در سال 2017 که به 20000 دلار رسید.

پس از‌ هاوینگ، نظر سرمایه‌گذاران و عموم این است که دیگر مشکل خاصی برای افزایش قیمت بیت کوین وجود ندارد.

نمودار ارزش بیت کوین بر اساس شاخص طمع و ترس نشان‌دهنده‌ی چشم انداز با ارزش‌­تری برای معامله‌کنندگان منطقی است اما مانند تمامی اندیکاتور‌ها، هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد.

روند صعودی فاندامنتال‌های بیت کوین

علیرغم علاقه افراد فعالیت کننده در حوزه‌ی ارز دیجیتال به پیش‌بینی قیمت، عواملی همچون تنش اجتماعی و محرک‌های اقتصادی بزرگ در جهان بیشتر از اندیکاتور‌های تکنیکال موجود در روند حال حاضر نقش دارند.

مکس کایزر که یک فرد علاقه‌مند به بیت کوین است در اوایل روز دوشنبه اذعان داشت که خروج سرمایه از آسیا به نفع بیت کو‌ین خواهد بود.

افراد حاضر در صنعت رمزارز‌ها هم‌چنان نسبت به بیت کوین خوش‌بین هستند و در همین خصوص دیگو مونیکا (Diogo Monica) رییس و موسس Anchorage گفت:

افراد زیادی از سرمایه‌گذاران، عدم زیرساخت سازمانی را به عنوان توجیهی برای از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاری در روند صعودی سال ۲۰۱۷ بیان کردند. از دست دادن روند صعودی بعدی هیچگونه توجیهی جز استراتژی ناکارآمد در سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments