تحلیل قیمت طلا و بیت کوین بعد از سویه جدید کرونا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از خبر مربوط به سویه جدید کرونا و تاثیرات آن بر قیمت روز جمعه، بازارهای مالی مختلف در حال ریکاوری و بازگشت هستند. درنتیجه این امر، قیمت بیت کوین و S&P500 افزایش اما قیمت طلا کاهش یافت! درچنین شرایطی ممکن است برخی افراد به خصوص مخالفان بیت کوین بگویند که این افزایش قیمت طبیعی است و بیت کوین مطابق با چرخه طبیعی خود افزایش قیمت داشته است.

تفسیر این موضوع و فاصله آن با واقعیت و چیزی که در عمل اتفاق افتاده است می‌تواند به شدت در وضعیت آینده بیت کوین و اعتماد افراد به آن به عنوان یک دارایی امن تأثیرگذار باشد. بعد از مواجهه با چنین اتفاقاتی بسیار مهم است که افراد بیت کوین یا سایر دارایی‌ها را یک سرمایه‌گذاری امن می‌دانند یا یک سرمایه‌گذاری پرریسک؟!

برای طرفداران بیت کوین بسیار مهم است که بیت کوین در شرایط بحرانی بعدی رفتاری شبیه به رفتار روز جمعه از خود نشان ندهد و به درستی عمل کند!

رفتار چند روز اخیر می‌تواند به عنوان سرنخی برای تغییر نگرش به حرکات قیمتی در دارایی‌های مختلف به شمار آید! براساس این رفتارها می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که در شرایط بحرانی بعدی اکثریت مردم چه دیدگاهی نسبت به بیت کوین و سایر دارایی‌ها خواهند داشت؟ یک سرمایه گذاری ایمن یا ریسک‌پذیر؟

اگر افراد بیت کوین را یک سرمایه‌گذاری امن بدانند در شرایط بحرانی بعدی ممکن است ابتدا به دلیل نیاز به نقدینگی دراین شرایط، به فروش دارایی خود اقدام کنند، اما بازگشت و ریکاوری قیمتی به نسبت دیگر دارایی‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اما اگر اغلب افراد بیت کوین را یک سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر بدانند در شرایط مشابه بازگشت قیمتی دیرتر اتفاق می‌افتد و افراد به فروش بیت کوین‌ها و انتقال به دارایی‌های دیگر اقدام می‌کنند.

اگر شما هم جزو طرفداران بیت کوین و رمزارزها هستید باید امیدوار باشید تا بیت کوین با عملکرد درست در شرایط فعلی بتواند خودش را در دل اغلب افراد به عنوان یک دارایی ایمن جا بدهد!Bitcoin-speculative-or-safe-asset

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments