فروش ۹۰۰۰ بیت کوین توسط یک نهنگ مرموز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اواخر سال 2018 مقدار 9000 بیت کوین توسط یک نهنگ بیت کوین خریداری و انباشه شد. این نهنگ بیت کوین هم اکنون پس از گذشت 2 سال تصمیم به فروش بیت کوین‌های خود گرفته است.

Byzantine General که یک معامله کننده ناشناس است با بیان این مطالب گفت:

این نهنگ ارزشمند است. زمانی که در سال 2018 قیمت بیت کوین با حباب 6000 دلاری مواجه بود، این نهنگ 9000 بیت کوین را خریداری کرد. حال پس از 22 ماه صبر وی به سود رسیده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در طول مدت 2 سال قیمت بیت کوین به 4000 دلار نیز کاهش یافت. این کاهش قیمت بدلیل وجود حباب در اواخر سال 2018 بوده است. اولین کاهش قیمت به کانال 4000 دلار در ژانویه 2019 اتفاق افتاد و سپس در ماه مارس 2020 نیز قیمت بیت کوین کاهش یافت اما این سرمایه در این دو زمان اقدام به فروش بیت کوین‌های خود نکرد. پس از پشت سر گذاشتن این قیمت‌ها او اکنون بیت کوین‍‌های خود را با قیمت 12000 دلار به فروش رساند.

اقدام این نهنگ نشان دهنده‌ی چه مطلبی می‌باشد؟

طبق گزارش کوین تلگراف در تاریخ 16 آگوست، تعدادی از نهنگ‌های بزرگ بیت کوین در حالت سر به سر قیمت و یا در مسیر سود می‌باشند. بنابراین این مطلب می‌تواند این نهنگ‌ها را به سمت فروش ترغیب کند.

نهنگ‌ها از نقدیندگی پیروری می‌کنند زیرا سرمایه‌ی آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد. البته فروش بیت کوین توسط آن‌ها نشان دهنده‌ی اوج قیمت بیت کوین نیست و مشخص نیست که آیا نهنگ‌ها اعتقاد دارند که بیت کوین به اوج قیمت خود رسیده است یا خیر.

فروش نهنگ‌ها می‌تواند منجر به کاهش کوتاه مدت قیمت بیت کوین شود. ولی تا زمانی که ارزش بیت کوین به کمتر از سطح‌های حمایتی خود نرسیده، نمی‌توان گفت که قیمت بیت کوین به صورت مقطعی به اوج خود رسیده است.

یک دلیل دیگر که می‌تواند نشان دهنده‌ی سود نهنگ‌ها در حال حاضر باشد این است که حجم معاملات نقدی بیت کوین زیاد می‌باشد.

Bitcoin Jack یکی دیگر از معامله کنندگان ناشناس بازار رمزارزها گفت:

بازار هم‌چنان به گونه‌ی باور نکردنی تحت تاثیر بازار نقدی می‌باشد. نوسان قیمت در آینده پیش‌بینی می‌شود ولی افزایش یا کاهش آن معلوم نیست.

زمانی که بازار ارز دیجیتال به شدت تحت تاثیر بازار اوراق مشتقه باشد، نهنگ‌ها نقدینگی کمتری دارند و یک کاهش قیمت کم نیز می‌تواند به نوسان زیاد قیمت منجر شود.

پیش‌بینی معامله‌کنندگان از آینده‌ی نه‌چندان دور بازار

پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت کوین متفاوت می‌باشد. طبق گفته‌ی مایکل ون دوپوپ اگر بیت کوین از سطح حمایتی 11450 دلار پایین‌تر آید ممکن است ارزش آن تا 10 هزار دلار نیز کاهش یابد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments