رکورد‌شکنی‌های بیت‌کوین همچنان ادامه دارد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۳۰ دسامبر، گاوهای بیت‌کوین (BTC) توانستند با شکستن مقاومت سطح ۲۸،۵۰۰ دلار از طریق افزایش حجم معاملات، قیمت بیت‌کوین را به بالاترین رقم خود در طول تاریخ، یعنی ۲۹،۲۲۸ دلار برسانند.

نمودار قیمت بیت‌کوین در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp).

پیش از آن و در تاریخ ۲۹ دسامبر، بیت‌کوین برای شکستن مقاومت ۲۸،۵۰۰ دلار تلاش کرد. اما پس از صعود به ۲۸،۶۰۰ دلار، قیمت آن با یک اصلاح شدید، به ۲۷،۳۰۰ دلار کاهش یافت. افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای ۲۹ هزار دلار پس از آن صورت می‌گیرد که مقاومت در برابر سطح ۲۸،۵۰۰ دلار از طریق افزایش حجم معاملات شکسته شد. با این حال، سطح ۳۰ هزار دلار هنوز هم یک سطح چالش‌برانگیز برای بیت‌کوین محسوب می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

داده‌های وب‌سایت Material Indicators نشان می‌دهند که در نزدیکی سطح ۳۰ هزار دلار، دیوارهای فروشی برای بیت‌کوین در بایننس (Binance) و سایر صرافی‌های بزرگ رمزارزی وجود دارد.

دیوارهای فروش بیت‌کوین/ دلار در نزدیکی سطح ۳۰هزار دلار.

وجود این دیوارهای فروش نشان می‌دهد که افزایش قیمت بیت‌کوین تا ۳۰هزار دلار، ممکن است باعث فروش شدید شود. در این صورت، قیمت بیت‌کوین مجدداً به سطوح حمایتی اصلی ۲۸هزار دلار و ۲۷،۳۰۰ دلار، که میانگین متحرک ۲۰ روزه در بازه زمانی ۴ ساعته هستند، باز خواهد گشت.

۳۰ هزار دلار، هدف بعدی بیت‌کوین؟

بسیاری از معامله‌گران خرد انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین با غلبه بر موانع روانی، به بالای ۳۰ هزار دلار افزایش یابد. اما نونیا بیزنیز (Nunya Bizniz)، یکی از کارشناسان مشهور بیت‌کوین، اظهار داشت تا زمانی که سطح فیبوناچی اصلاحی ۱٫۶۱۸ در ۳۰،۱۹۶ دلار قرار داشته باشد، قیمت‌های بالاتر از ۳۰ هزار دلار کمی دور از دسترس به نظر می‌رسند.

نمودار ماهانه قیمت بیت‌کوین/ دلار.

با توجه به این‌که قیمت بیت‌کوین از ابتدای ماه دسامبر ۶۴٫۹ درصد افزایش یافته است، رسیدن به سطح ۱٫۶۱۸ فیبوناچی می‌تواند سیگنال یک پولبک باشد، اما در نهایت حجم معاملات، شاخص اصلی است که روند قیمت بیت‌کوین را تعیین می‌کند.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته و عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با طلا و بازارهای سنتی، مانند Dow و S&P500، از خود نشان داده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments