سقوط قیمت بیت‌کوین به کانال ۲۲هزار دلار!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ ۲۱ دسامبر، سطح حمایتی ۲۳ هزار دلار را از دست داد و همان‌طور که در چند روز اخیر انتظار می‌رفت، دچار اصلاح قیمت شد. این اصلاح قیمت در حالی صورت می‌گیرد که معاملات آتی ایالات متحده نیز، به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد شیوع گونه‌ی جهش‌یافته‌ی ویروس کرونا در انگلیس، تقریباً ۲٫۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال بیت‌‌کوین در زمان انتشار این خبر، با قیمت ۲۲،۵۹۱ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۳٫۶ درصد افت داشته است.

نمودار قیمت و ارزش جاری بازار بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته.

پیش از این، برخی از تحلیل‌گران اصلاح و تثبیت قیمت بیت‌کوین پس از یک هفته صعود را پیش‌بینی کرده بودند. در حال حاضر، معامله‌گران به ۲۰ هزار دلار چشم دوخته‌اند؛ داده‌های دفاتر سفارش موجود در این سطح، نشان می‌دهند که سطح ۲۰هزار دلار، ممکن است به یک سطح حمایتی قوی تبدیل شود.

در ابتدای هفته‌ی گذشته، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان هنوز کمتر از ۱۹،۵۰۰ دلار بود، سطحی که مایکل ون دو پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، معتقد است که اکنون می‌تواند هدف کوتاه مدتی برای قیمت بیت‌کوین باشد.

بازار قرمز آلت‌کوین‌ها

آلت‌کوین‌های برتر بازار نیز به دنبال افت قیمت بیت‌کوین، با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شدند. اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش جاری بازار، با یک افت قیمت ۶٫۲۷ درصدی رو به رو شده است و در حال حاضر، با قیمت ۶۰۷٫۷ دلار معامله می‌شود.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در یک روز گذشته.

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) نیز در زمان انتشار این خبر، ۷٫۷۱ درصد افت قیمت داشته است. علاوه‌براین، قیمت ریپل (XRP) با یک افت ۸٫۷۱ درصدی، به ۰٫۵۲ دلار کاهش یافته است.

در پی این کاهش قیمت‌ها، ارزش بازار ارزهای دیجیتال بیش از ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته که رقم قابل توجهی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments