هجوم مجدد سازمان های بزرگ به بیت کوین

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۱۱,۷۰۰ دلار، حجم معاملات آتی و قراردادهای باز این ارز دیجیتال در صرافی‌های اوراق مشتقه افزایش یافته است که این موضوع، به افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران سازمانی نسبت داده می‌شود.

در تاریخ ۱۲ اکتبر، قیمت بیت‌کوین (BTC) در صرافی بایننس (Binance) به بیش از ۱۱,۷۰۰ دلار رسید و داده‌ها، از افزایش معاملات این ارز دیجیتال در صرافی‌های اوراق مشتقه نیز خبر می‌دهند. با توجه به داده‌های وب‌سایت Skew، قراردادهای باز معاملات آتی بیت‌کوین در بازار بورس شیکاگو (CME) مجددا افزایش یافته است. اصطلاح «قراردادهای باز»، به تعداد کل قراردادهای باز بلندمدت و کوتاه‌مدت در یک زمان معین اطلاق شده و به‌طور معمول برای سنجش فعالیت‌های تجاری در بازار آتی استفاده می‌شود.

حجم معاملات آتی بیت‌کوین در بازار بورس شیکاگو (CME)
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

از سوی دیگر، حجم معاملات روزانه‌ی بیت‌کوین در سایر صرافی‌های سازمانی، از جمله ال‌مکس دیجیتال (LMAX Digital) و بکت (Bakkt) نیز همچنان رو به افزایش است. این موضوع نشان می‌دهد که پس از افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین، حجم معاملاتی آن در سازمان‌ها به‌طور کلی در حال افزایش است.

اما دلیل افزایش حجم معاملات بیت‎کوین چیست؟

در دو ماه گذشته، سه شرکت بزرگ چند میلیارد دلاری به‌صورت علنی از سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه خود بر روی بیت‌کوین خبر داده‌اند. در ابتدا، شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، یک شرکت آمریکایی که سهام آن در بازار بورس نزدک (Nasdaq) معامله می‌شود، اعلام کرد که ۴۲۵ میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده است. این شرکت اظهار داشت که با بیت‌کوین به‌عنوان دارایی اصلی خزانه‌ی خود رفتار کرده و آن را یک عامل محافظ در برابر آسیب‌های ناشی از تورم می‌داند.

پس از آن، شرکت ۸۱ میلیارد دلاری اسکوئر (Square) نیز از خرید ۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین خبر داد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این شرکت ۱ درصد از سبد سهام خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. به‌تازگی نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی‌بر این‌که، شرکت مدیریت دارایی استون ریج (Stone Ridge)، با ۱۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، ۱۰ هزار واحد بیت‌کوین خریداری کرده است. این شرکت در حال حاضر سومین شرکت بزرگ در ایالات متحده است که طی دو ماه گذشته، سرمایه‌گذاری عمده‌ای را بر روی بیت‌کوین انجام داده است.

به گفته‌ی کارشناسان Skew، به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌های بسیار بالای این سه شرکت بزرگ در بیت‎کوین، طبیعی است که تقاضای سایر سازمان‌ها نیز برای این ارز دیجیتال در حال افزایش باشد.

همچنین، داده‌های شرکت تحلیلی Digital Assets Data حاکی از افزایش قابل‌توجه حجم معاملات آتی بیت‌کوین در صرافی‌ها طی دو هفته‌ی گذشته است.

حجم معاملات آتی بیت‌کوین در صرافی‌ها

حجم معاملات آتی بیت‌کوین در صرافی‌ها

این احتمال وجود دارد که قراردادهای باز معاملات آتی بیت‌کوین در CME، پس از منقضی‌شدن آنها در ماه سپتامبر رو به افزایش باشد. هر قرارداد آتی CME در آخرین جمعه‌ی هر ماه منقضی می‌شود. از آن‌جایی که بازار آتی پس از هر بار انقضا مجدداً بازنشانی می‌شود، قراردادهای باز همزمان با آن افت پیدا می‌کنند. اما به احتمال زیاد، افزایش کلی حجم معاملات در سازمان‌های مختلف موجب افزایش تقاضا برای بیت‌کوین در ماه جاری شده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments