افزایش تسلط بیت‌کوین بر بازار در پی افت شدید قیمت آلت‌کوین‌ها!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) پس از آن ‌که توانست از مرز ۲۴هزار دلار عبور کند، به سرعت اصلاح شد و به ۲۲،۸۰۰ دلار سقوط کرد. در حالی که در چند روز اخیر، این ارز دیجیتال در حال تثبیت قیمت خود در محدوده‌ی ۲۳هزار دلار بوده است، آلت‌کوین‌ها با افت قیمت شدید مواجه شده‌اند.

بیت‌کوین در حال تثبیت قیمت خود در محدوده‌ی ۲۳هزار دلار.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۲۳،۱۶۵ دلار معامله می‌شود که پس از اصلاح به سطح ۲۲،۸۰۰ دلار، تا حدودی بهبود یافته است.

به گفته‌ی تحلیل‌گران، در صورتی که بیت‌کوین با افت قیمت دیگری مواجه شود، سطوح ۲۲،۷۰۰، ۲۲،۵۰۰ و ۲۲هزار دلار، به عنوان سطوح حمایتی اصلی عمل خواهند کردند. از سوی دیگر، اگر رالی قیمت بیت‌کوین مجددا آغاز شود، سطح ۲۴هزار دلار، مهم‌ترین مقاومتی است که این ارز دیجیتال باید بر آن غلبه کند.

بازار قرمز آلت‌کوین‌ها؛ تسلط بیت‌کوین در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۹ قرار دارد

در روزهای اخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، از شرکت ریپل و مدیران آن به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده در قالب ارزهای دیجیتال، شکایت کرده است. در پی انتشار این خبر، آلت‌کوین‌ها و به ویژه، ریپل، کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرده‌اند. در پی افت قابل توجه قیمت آلت‌کوین‌ها، ارزش جاری بازار ارزهای دیجیتال نیز، بیش از ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط وب‌سایت کوین۳۶۰ (Coin360)، در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت ارز دیجیتال ریپل با یک افت ۲۲٫۴ درصدی، به ۰٫۲۷۶ دلار رسیده است. اتریوم، آلت‌کوین برتر بازار نیز از این امر مستثنی نبوده و با کاهش قیمت ۵٫۵ درصدی، در حال حاضر با قیمت ۵۸۳٫۹۲ دلار معامله می‌شود.

در این میان و به دنبال افت شدید قیمت آلت‌کوین‌ها، تسلط بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح خود در طول یک سال گذشته رسیده است.

نمودار تسلط بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در یک سال گذشته.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments