بیت کوین، پیروز قطعی در نبرد با طلا خواهد بود!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر عامل Global Macro Investor، رائول پال توضیح می‌دهد چرا معتقد است بیت کوین از هر جهت بهتر از طلا است. وی عنوان می‌کند که بیت‌کوین سرسخت‌ترین نوع سرمایه و بهترین دارایی ذخیره است.

بیت‌کوین بهترین ترید دنیاست

استراتژیست Macro و مدیر سابق صندوق پوشش ریسک، رائول پال چند تحلیل از گزارش‌های ماهانه ارائه داد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تمرکز اصلی این ماه بر روی بیت‌کوین بوده است؛ خصوصا بر تقابل بیت‌کوین-طلا تاکید شده است.

چندی قبل، پال یکی از مدیران GLG Global Macro Fund در لندن بود. وی در 36 سالگی Global Macro Investor و Real Vision Group را تاسیس کرد.

پال در مقاله‌ای نوشته است:

معتقدم بیت‌کوین بزرگ‌ترین ترید دنیاست.

وی همچنین ویژگی‌های اصلی بیت کوین همچون عرضه همیشگی، نفوذناپذیری معاملات، پراکندگی و عدم تمرکز را مطرح کرد. مدیر سابق صندوق پوشش ریسک تصریح کرد:

حقیقت این است که بیت‌کوین از هر حیث طلا را شکست می‌دهد با این تفاوت که سابقه ده هزار ساله طلا را ندارد.

پال تاکید می‌کند چیزی که عرضه همیشگی و محدود دارد به طور چشمگیری امن است و ارزش واقعی دارد. تقسیم‌پذیری، قابلیت حمل، انتقال و معامله، بیت‌کوین را از هر نوع دیگر ذخیره‌سازی ثروت یا هر شکل دیگر دارایی ارزش‌مندتر کرده است. در مقابل طلا راحتی استفاده و قابلیت انتقال در دنیای دیجیتال را ندارد.

وی اذعان کرد: به گمان من بیت‌کوین با نرخ بالاتری از اوراق قرضه ترید می‌شود نه به خاطر ریسک اعتباری یا تورم چرا که بیت‌کوین هیچ یک از این مشکلات را ندارد، بلکه به خاطر اصالتش، ارزش ضمانتی بیشتری دارد.

ساختار مالکیت بلاکچین آن، ریسک قوی سیاه در مورد مالکیت را کاهش می‌دهد. همه چیز ثبت می‌شود و از همه مهم‌تر قابل اثبات است.

همچنین این استراتژیست بیان کرد که طلا قبلا به عنوان ضمانت استفاده می‌شد ولی جایگاه آن رو به افول است زیرا بانک‌های مرکزی اوراق قرضه را جانشین آن کرده‌اند. به علاوه استفاده طلا آسان نیست چرا که باید در خزانه‌ها نگه‌داری و مالکیت آن باید ثابت شود و قابل انتقال باشد ولی هیچ فردی نمی‌داند که چه کسی مالک طلا است مگر این‌که آن را خریداری و شخصا ذخیره کند.

وی افزود: اوراق دولتی، وثیقه‌های کنونی هستند. سیستم فعلی به خاطر اقدامات بانک‌های مرکزی با شکست روبرو می‌شود. وقتی حجم بدهی ناپایدار می‌شود به این معنا است که ضعیف‌ترین وام‌گیرندگان نمی‌توانند به وثیقه کافی دسترسی داشته باشند و با افزایش ارزش آن نیز روبرو نیستند، شرکت‌ها با ورشکستگی مواجه می‌شوند و بانک مرکزی عرضه وثیقه و ذخایر را افزایش می‌دهد. اقدامات بانک مرکزی، به صورت غیرعادی یا به مرور با کاهش قدرت خرید پول فیات، وثیقه را از ارزش می‌اندازد.

اما از سوی دیگر، ارزش بیت‌کوین حفظ می‌شود چرا که بانک‌ مرکزی توانایی تولید بیشتر آن را ندارد. بنابرین، ارزش آن در طول مدت کاهش ارزش وثیقه (تورم) افزایش می‌یابد و تنها به قوی‌ترین بستانکاران اجازه دسترسی می‌دهد و از این رو با کنار زدن بستانکاران خرد، به بقای خود ادامه می‌دهد.

پال چنین نتیجه می‌گیرد که بیت‌کوین تمام مشکلات وثیقه سیستم مالی موجود را حل می‌کند و معتقد است که بیت‌کوین به محبوب‌ترین شکل وثیقه تبدیل می‌شود.

این تحلیل‌گر در توئیتی عنوان کرد که میزان بیت‌کوین بیشتری نسبت به طلا و همچنین کمی هم اتریوم در اختیار دارد. وی اذعان کرد که قیمت طلا تا دو یا سه یا حتی 5 برابر بالا می‌رود در حالی‌که قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا 50 یا حتی 100 برابر هم بالا برود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments