رالی صعودی بیت کوین و آلت کوین‌ها همچنان ادامه دارد!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در تاریخ ۱۹ فوریه، قیمت بیت کوین (BTC) از ۵۵،۳۰۰ دلار عبور کرد و برای اولین بار در طول تاریخ، ارزش بازار این ارز دیجیتال از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت. در ۲۴ ساعت گذشته، رالی صعودی بیت کوین همچنان ادامه داشت و برترین ارز دیجیتال جهان توانست بالاترین رکورد تاریخی خود را در ۵۶،۳۶۸ دلار ثبت کند.

اکنون که بیت کوین جایگاه خود را به عنوان یک دارایی تریلیون دلاری در میان آمازون، اپل و گوگل تثبیت کرده است، بانک‌های قدیمی علاقه بیشتری به ارائه خدمات امانت‌داری ارزهای دیجیتال به مشتریان خود نشان می‌دهند.

۱۰ دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار| بیت کوین در جایگاه هشتم.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۵۶،۱۴۳ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۶٫۳ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۸ درصد رشد دارد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس (Coinbase).

به گفته تریسی دالم (Treyce Dahlem)، تحلیل‌گر دِتای (TheTIE)، مکالمات مربوط به بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی از تاریخ ۱۸ فوریه تاکنون ۳۸ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۰۲ هزار توئیت در مورد این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته منتشر شده است.

اتریوم رکورد ۲ هزار دلار را شکست!

در تاریخ ۱۹ فوریه، اتریوم (ETH) نیز رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. دومین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار توانست برای اولین بار در طول تاریخ خود، وارد کانال ۲ هزار دلار شود.

در زمان انتشار این خبر، اتریوم با قیمت ۲ هزار دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۴ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۰ درصد رشد دارد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت اتریوم در صرافی کوین بیس.

داده‌ها نشان می‌دهند که رشد قیمت اتریوم طی چند هفته گذشته، ارزش بازار این ارز دیجیتال را به بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار رسانده است.

رشد آلت کوین‌ها همزمان با شروع ادغام دیفای و سیفای!

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

چندین آلت کوین دیگر نیز با پیروی از بیت کوین و اتریوم، موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند. در این میان، توکن‌های صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز نیز جهش‌های چشمگیری را تجربه کردند.

بایننس کوین (BNB) همچنان از نفوذ فزاینده زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بهره‌مند شده و افزایش حجم معاملات، قیمت این توکن را به بالاترین سطح خود در ۳۴۸٫۷۲ دلار رساند. این رالی صعودی سهموی، بایننس کوین را به سومین ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار، پس از بیت کوین و اتریوم تبدیل کرده است.

پروژه‌های مرتبط با دیفای مانند پنکیک سواپ (CAKE) و ونوس (VXS)، از مهم‌ترین پلتفرم‌های مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس هستند. در ۲۴ ساعت گذشته، توکن‌های این پلتفرم‌ها به ترتیب توانستند رکوردهای ۲۰٫۶۲ دلار و ۱۰۱٫۵ دلار را ثبت کنند. رن (REN) نیز پس از ادغام اخیر خود با زنجیره هوشمند بایننس، موفق به ثبت رکورد تاریخی خود در ۱٫۸۳ دلار شد.

در این میان، پولکادات (DOT) نیز با ثبت بالاترین رکورد قیمتی خود در ۳۹٫۳ دلار و دستیابی به ارزش بازار ۳۴٫۹۳۶ میلیارد دلار، توانسته است استیبل کوین تتر (USDT) را پشت سر گذاشته و جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر این، قیمت کاردانو (ADA) نیز با بیش از ۱۶ درصد رشد، برای اولین بار در سه سال گذشته به بالای ۱ دلار رسید.

رالی صعودی ارزهای دیجیتال ممکن است تا آخر هفته ادامه داشته باشد!

به نظر می‌رسد مومنتوم صعودی که باعث رشد قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها شده است، هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت ندارد. داده‌های تاریخی اخیر نشان می‌دهند که جهش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میلادی، تقریبا هر هفته اتفاق می‌افتد و بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که این دارایی دیجیتال تا پایان هفته می‌تواند سطح ۶۰ هزار دلار را نیز به چالش بکشد.

شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که بیت کوین قبل از دستیابی به قیمت ۶۰ هزار دلار، باید بر سطوح مقاومتی ۵۶،۱۱۲ دلار و ۵۶،۶۰۰ دلار غلبه کند. از سوی دیگر، در صورت افت قیمت بیت کوین، سطوح حمایتی ۵۴،۵۰۰ دلار، ۵۱،۴۰۰ دلار و ۵۰ هزار دلار می‌توانند کمک‌کننده باشند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال.

رشد قابل توجه ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین و همچنین، توکن‌های دیفای شامل رن و پنکیک سواپ، باعث شده است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز رکورد جدیدی را در ۱٫۷۰۵ تریلیون دلار ثبت کند. میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز در حال حاضر، برابر با ۶۱٫۲۶ درصد گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بیت کوین یه روزی میوفته توی سرازیری و تا ۲۵ هزارتا میاد پایین! حالا ببینید کی گفتم!😶