بسته حمایتی ۳ تریلیون دلاری بایدن، محرک رالی بعدی بیت کوین!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در تاریخ ۷ ژانویه، جو بایدن از کنگره خواسته است تا برای کاهش تاثیر بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، بسته‌های ۲ هزار دلاری را برای حمایت از شهروندان آمریکایی ارائه دهد. رئیس جمهور جدید ایالات متحده همچنین یک طرح حمایتی ۳ تریلیون دلاری را پیشنهاد داده است.

برنامه جدید بایدن برای تزریق چند تریلیون دلار به اقتصاد ایالات متحده، می‌تواند به عنوان محرک بازار گاوی بعدی بیت کوین (BTC) عمل کند؛ چرا که سرمایه‌گذاران بیشتری به دنبال یک دارایی امن و مطمئن برای محافظت از سرمایه خود در برابر نزول دلار هستند. بنابراین، سرمایه بیشتری به بازار این ارز دیجیتال سرازیر شده و باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.

به این ترتیب، یک بار دیگر نام بیت کوین به عنوان یک دارایی مقاوم در برابر تورم ارزهای فیات خوش می‌درخشد. این امر نه تنها با عملکرد تاریخی بیت کوین در سال‌های گذشته تأیید می‌شود، بلکه ورود موج جدیدی از سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار آن نیز، مهر تایید دیگری بر این موضوع است. علاقه موسسه‌ها به بیت کوین به‌قدری زیاد شده است که ممکن است روزی به هولدرهای بزرگ این صنعت تبدیل شوند.

از سوی دیگر، شناخته‌شدن بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه سازمان‌ها به بیت کوین بوده است. این امر، به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ میلادی و بیش از دو برابر شدن قیمت آن در سه هفته گذشته اخیر، بسیار کمک کرده است. حتی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۱ میلادی و با کاهش قدرت دلار، روند صعودی بیت کوین می‌تواند تشدید شود.

علاوه بر این، غول بانکداری و سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان چیس (JPMorgan Chase) نیز تایید کرده است که بیت کوین در حال تصاحب سهم بازار طلا است. در روز جمعه ۸ ژانویه، ارزش یک واحد بیت کوین بیش از ۲۲ اونس طلا بود که یک رکورد جدید در طول تاریخ آن به شمار می‌رود.

طلا در مقابل بیت کوین.

هجوم معامله‌گران به سمت بازار آلت کوین‌ها همزمان با تثبیت قیمت بیت کوین!

رالی صعودی که در طول هفته گذشته مشاهده شد، آخر هفته نیز ادامه داشت و طی آن، اکثر توکن‌های برتر در فهرست کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، یک افزایش قیمت دو رقمی را تجربه کردند.

ورود بیت کوین به مرحله تثبیت قیمت و احتمال ارائه دور سوم بسته‌های حمایتی به شهروندان آمریکایی، دو دلیل اصلی افزایش قیمت آلت کوین‌ها هستند.

عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در یک روز گذشته.

همان‌طور که در بازارهای گاوی قبلی نیز مشاهده شد، افزایش قیمت بیت کوین اغلب با یک مرحله تثبیت قیمت دنبال می‌شود. در این مدت، معامله‌گران توجه خود را به سمت آلت کوین‌ها معطوف می‌کنند و سود حاصل از رشد بیت کوین، به بازار ارزهای دیجیتال کوچکتر سرازیر می‌شود.

در این میان، قیمت اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار با یک افزایش ۵٫۹۶ درصدی به ۱،۲۹۵ دلار رسیده است و فاصله چندانی با بالاترین رکورد تاریخی خود ندارد. بیت کوین کش (BCH) نیز با یک رشد ۳۰ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر با قیمت ۶۰۵ دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برابر با ۱٫۰۷ تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین بر بازار نیز، برابر با ۶۸٫۸۷ درصد است.

قدم بعدی بیت کوین چه خواهد بود؟

در حالی که نگرانی‌هایی در مورد واریز گسترده بیت کوین به صرافی‌های کره جنوبی توسط نهنگ‌ها وجود دارد، اما عوامل اساسی مانند احساسات ماینرها و کاهش عرضه، باعث شده است که سرمایه‌گذاران نسبت به آینده بیت کوین همچنان خوش‌بین باشند.

به دنبال ثبت بالاترین قیمت تاریخی برای بیت کوین، یعنی ۴۱،۹۴۰ دلار در تاریخ ۸ ژانویه، این ارز دیجیتال وارد مرحله تثبیت قیمت مختصری شده است و گاوها پس از تایید سطح ۴۰ هزار دلار به عنوان یک سطح حمایتی، سعی در افزایش قیمت بیت کوین دارند.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی رمزارزی کوین‌بیس (Coinbase).

پیش‌بینی روند بیت کوین به دلیل نبود سقف قیمتی بالاتر از ۴۱،۹۴۰ دلار، کار دشواری است. با این حال، چاد استینگلس (Chad Steinglass)، رئیس بخش معاملاتی کراس‌تاور (CrossTower) معتقد است تا زمانی که بازار به یک فضای پایدارتر با جریان متعادل و قیمت‌های با ثبات‌تر تبدیل شود، نوسان قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments