پرداخت بودجه در روسیه با ارز دیجیتال بانک مرکزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی روسیه و خزانه‌داری این کشور در حال آزمایش استفاده از CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) روسیه یعنی روبل دیجیتال برای تسویه‌ حساب‌های تعیین‌شده در بودجه کشوری هستند.

طرح آزمایشی شامل استفاده از این CBDC برای پرداخت به کسب‌وکارها و شهروندان و دریافت وجوه از آنها در قالب روبل دیجیتال به منظور اطمینان از قابلیت استفاده هدفمند از آن است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود، نحوه سازماندهی این طرح آزمایشی را توضیح داد:

ما در حال انجام تجزیه و تحلیلی در مورد امکان دریافت و پرداخت وجوه تعیین‌شده در بودجه با استفاده از روبل دیجیتال هستیم. این موضوع، یکی از محتمل‌ترین کاربرد‌های این CBDC در صورت تأیید خواهد بود.

پیش از این، آنتون سیلوانوف (Anton Siluanov)، وزیر دارایی روسیه به استفاده از روبل دیجیتال برای مخارج بودجه اشاره کرده بود.

مقامات روسی اعلام کرده‌اند که قرار نیست حقوق بازنشستگی و سایر مزایا در قالب روبل دیجیتال پرداخت شود و این تفاوت سیاست این کشور با چین است که در حال حاضر برخی از دستمزدهای کارکنان دولتی را در قالب CBDC خود یعنی یوان دیجیتال، پرداخت می‌کند.

در اوایل ماه جاری، نابیولینا یک به‌روزرسانی در مورد وضعیت طرح آزمایشی روبل دیجیتال ارائه کرد و اظهار داشت که این طرح در مسیر درستی قرار دارد.

وی گزارش داد که حدود ۲۵ هزار تراکنش، از جمله ۱۹ هزار مورد بین مصرف‌کنندگان و حدود ۶ هزار مورد برای کسب‌وکارهای خرد و فروشگاه‌ها انجام شده است.

طبق داده‌های موجود، انتظار می‌رود روبل دیجیتال به صورت رسمی در سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بیت کوین نیوز

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments