ماینرها بلای جان بیت کوین شده‌اند؛ فروش صدها میلیون دلار BTC تنها در یک روز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماینرهای بیت کوین در روز ۱۷ ژانویه بیش از ۱۰ هزار بیت کوین را به ارزش تقریباً ۴۵۰ میلیون دلار، به فروش رساندند. این رقم بیشترین کاهش روزانه ذخایر ماینرها در بیش از یک سال گذشته محسوب می‌شود. ماینرها معمولاً طبق شرایط بازار دوره‌های انباشت و فروش را طی می‌کنند.

طبق گزارش بیتفینکس (Bitfinex)، ماینرها در اواسط سال ۲۰۲۳، زمانی که قیمت‌ها و سودآوری پایین‌تر بود، شروع به انباشت بیت کوین کردند.

در دوره‌هایی مانند ماه‌های اخیر که قیمت‌ها و به دنبال آن سودآوری افزایش یافته، ماینرها هم به فروش دارایی‌های خود روی آورده‌اند. قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در محدوده ۴۲ هزار تا ۴۳ هزار دلار در نوسان بوده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ذخایر ماینر‌های بیت کوین در پایین‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۲۱ (۱.۸۳ میلیون کوین) قرار دارد. با این حال، این مقدار هنوز قابل توجه است و ارزش آن تقریباً به ۷۸ میلیارد دلار می‌رسد.

طی ۱۲ ماه گذشته، ذخایر ماینرهای بیت کوین به میزان ۲۲۸۰۰ واحد کاهش یافته، اما میزان کل ذخیره آنها از اوایل سال ۲۰۲۱ تقریبا ثابت بوده است.

به گزارش شرکت تحلیلی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، در ۱۵ ژانویه، شاخص پوزیشن ماینرهای بیت کوین (MPI) شروع به افزایش کرد که نشان‌دهنده نزدیک شدن به زمان رویداد فروش گسترده است.

طبق داده‌های بیت‌اینفو‌چارتس (Bitinfocharts) نیز، میانگین نرخ هش به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر یعنی حدود ۴۰۰ اگزاهش در ثانیه کاهش یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments